Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 3975
Hei, jeg bor på Anker studenbolig nå foreløpig, og greia her er at en vask koster 20kr og det samme gjør tørketrommel. I lengden kan dette bli litt dyrt.

Derfor tenker jeg at før jeg kjøper et billig tørkestativ, er det mulig å lage et eget som jeg kan ha i rommet? Ved bruk av tråd eller lignende?

Noen her som har gjort dette før og kan dele tips?

Takker for svar
Er du sikker på at dere ikke et tørkestativ liggende et sted? Kan ikke tenke meg at det finnes studentboliger uten tørkestativ da det går under grunnleggende behov.
Kjøp deg noen øyekroker med litt hold i og en plasthyssing så har du tørkestativ til resten av oppholdet til under 100'lappen.
Sist endret av SoppVandreren; 31. august 2017 kl. 19:26.
Trådstarter
Sitat av En deling Vis innlegg
Er du sikker på at dere ikke et tørkestativ liggende et sted? Kan ikke tenke meg at det finnes studentboliger uten tørkestativ da det går under grunnleggende behov.
Vis hele sitatet...
nei, kun tørketromle maskiner, og dette koster også 20kr..
Du kan lage et, men det blir neppe bedre og billigere enn et nytt tørkestativ til rundt 100 kroner.
Trådstarter
Sitat av mentalmelt Vis innlegg
Du kan lage et, men det blir neppe bedre og billigere enn et nytt tørkestativ til rundt 100 kroner.
Vis hele sitatet...
og hvor kan jeg finne til 100 kr?
Sitat av cplpro Vis innlegg
og hvor kan jeg finne til 100 kr?
Vis hele sitatet...
http://www.clasohlson.com/no/Tørkestativ/44-1584

Dette er litt dyrere, men kjekt om du skal tørke masse sokker og truser.
http://www.clasohlson.com/no/Tørkestativ/34-2237
Sitat av cplpro Vis innlegg
og hvor kan jeg finne til 100 kr?
Vis hele sitatet...
Prøv å skriv tørkestativ inn i google. Greit sted å begynne, med det meste egentlig.
Vi har et lignende det fra Jysk. Det er sikkert ti år gammelt og blir brukt flere ganger i uka. Klarer sikkert minst ti år til.
Sjekk gis bort på finn
For å svare på spørsmålet så må vel noe av det aller billigste være å bruke feks parachord og noen kroker til å skru fast i veggen. Strekk parachord alt etter hvor mye du trenger. Flytter du så kan du ta med tørkestativet i baklomma.
Spørs vel pm det er så populært å lage en masse høl i veggen der han bor.
Sitat av warmkorv Vis innlegg
Spørs vel pm det er så populært å lage en masse høl i veggen der han bor.
Vis hele sitatet...
Sparkel og maling fikser det.
Klart det. Regner med at ts har lyst til å helsparkle to vegger og at resultatet blir strøkent
Sitat av ivar_oslo Vis innlegg
Sparkel og maling fikser det.
Vis hele sitatet...
Høres ut som et dyrt tørkestativ..
Sparkel og maling kan bety avkorting i depositum ved utfytting.
▼ ... noen uker senere ... ▼
De som gjør utflyttinspeksjon på Anker er så anale at det er helt sjukt. Ikke sjans i havet for at du klarer å få det forbi dem. Og lykke til med å finne samme fargen som de har på veggene der. (Har de fortsatt den jævlige gulfargen, OP?) Seriøst, jeg fikk avvik på støvete fjernkontroll på dekoderen som hadde ligget inni en boks i 3/4 år.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av frtoretang Vis innlegg
For å svare på spørsmålet så må vel noe av det aller billigste være å bruke feks parachord og noen kroker til å skru fast i veggen. Strekk parachord alt etter hvor mye du trenger. Flytter du så kan du ta med tørkestativet i baklomma.
Vis hele sitatet...
Bruk skikkelig vaskesnøre isteden. Det er innplastet og suger ikke til seg fukt. Alle typer flettet eller tvinnet tråd kan holde fukt inni og blir lett uggen med tiden, pluss at tøyet som er i kontakt med tråden tørker saktere.
Trådstarter
Sitat av Gerbizzle Vis innlegg
De som gjør utflyttinspeksjon på Anker er så anale at det er helt sjukt. Ikke sjans i havet for at du klarer å få det forbi dem. Og lykke til med å finne samme fargen som de har på veggene der. (Har de fortsatt den jævlige gulfargen, OP?) Seriøst, jeg fikk avvik på støvete fjernkontroll på dekoderen som hadde ligget inni en boks i 3/4 år.
Vis hele sitatet...
Du er ikke den første som nevner at utflyttingsinspeksjonen på Anker studentbolig er dårlig..

Har hørt flere klage over dette
hundrelapp for et tørkestativ man. https://prisguiden.no/produkt/MzQyXjczMTU1NDI0MjAwMDU

Viss du kjøper deg noe hyssing eller lignende så er det jo bare å vær litt kreativ. Vet ikke hvordan inventaret ditt ser ut, men har du for eksempel 2 pinnestoler så har du jo et tørkestativ. Har du egen dusj kan du bruke rammen til dusjforhenget med hyssing i en bjelke du bare dytter i spenn imellom veggene. Det gjelder å være kreativ.