Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 2287
Hei,
Har kjøpt en lite brukt Bosch komfyr med tilhørende Bosch keramisk topp som er koblet sammen med en Poly-box. Skal ha dette i hytta, men får ikke toppen til og virke.
Komfyren virker helt fint, men toppen virker helt død og har ikke lys i indikatorer ved platesonene og varmer ikke. Har prøvd og måle med et multimeter og komfyr gir strøm videre til topp, men vet ikke hva som er galt.

Please, noen som har tips til meg for og få igang toppen.
Hvilken modell er dette?
Trådstarter
4 0
Det er en NKE645P01 og komfyr er HEA341420S
Sitat av eclipsen Vis innlegg
Det er en NKE645P01 og komfyr er HEA341420S
Vis hele sitatet...
Sjekk om noen av disse symptomene fra manualen og løsningene funker:

Trådstarter
4 0
Problemet er at det ikke lyser i det hele tatt i displayer på toppen, så ser ikke ikke feilkoder eller noe annet. Er du god på strøm og hva jeg burde måle? er mekanisk utdanna og litt klønete med elektronikk....
Sitat av eclipsen Vis innlegg
Problemet er at det ikke lyser i det hele tatt i displayer på toppen, så ser ikke ikke feilkoder eller noe annet. Er du god på strøm og hva jeg burde måle? er mekanisk utdanna og litt klønete med elektronikk....
Vis hele sitatet...
k, i manualen står det bare "check that the fuses for the hob are okay" dersom du ikkje får opp noe display koder.

Om du ikkje finner ut av sikringa selv, må du nok finne noen med elektrokunnskaper som kan trace problemet. (ikke meg.)
Trådstarter
4 0
Okey, takk. åpna deksel og finner ikke noe sikring hverken på komfyr eller topp....

Fiksa det
Sist endret av eclipsen; 26. juli 2015 kl. 15:00. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Hva var feilen? At det ikke var noen sikring i?