Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1867
Hei folkens.


Til våren skal jeg studere Eng. i Computer Science.
Språkene jeg skal lære der er C#, C++, Java og JavaScript.


Jeg kan en del JavaScript og litt Java.
Tenker jeg skal lære meg litt på forhånd før jeg faktisk studerer sånn at jeg kan gi noen gode år i studie igjen siden det er alt for mange år siden jeg gikk skole sist.

Så da lurer jeg på om noen har noen gode bøker for nybegynnere i C# og C++ som jeg kan skaffe meg. Helst Engelske bøker, men finnes det noen KJEMPE gode Norske bøker kan de også være av interesse.


Håper noen har noen gode bøker å komme med.
Absolute C++ av Savitch ble brukt i et NTNU kurs husker jeg. Hadde ingen problemer med den
Takk bocca


Ingen som har fler bøker å anbefale?
Brukte samme bok i C++ på HiB. I C# brukte jeg en bok som het C# for Programmers fra Deitel. Men den er nok ganske utdatert nå. Ville sjekket ut microsoft sin dokumentasjon og kurs. f.eks

https://mva.microsoft.com/en-us/trai...QIC_2706218949
Takk lor3ntz All dokumentasjon, kurs og bøker er velkommen
For c# anbefaler jeg og lese på http://www.c-sharpcorner.com her er det mange gode veiledninger /guider
Takk ex-adrin
Har forøvrig en norsk "C++ for dummies" bok og en norsk "programmering i C++" bok( av Lervik og Ljosland) som jeg kan selge billig hvis du (eller noen andre) er interessert

Vet ikke hvor mye erfaring du har med programmering, men husker c++ kan være ganske forvirrende hvis man ikke har mye erfaring. F.eks. hvis man leser om avanserte tema som arv eller noe kan det være man tenker "dette er komplisert, hva er poenget" istedetfor "Yes, dette vil gjøre at jeg kan skrive kortere,enklere og mer lesbar kode".
Sist endret av bocca; 23. desember 2017 kl. 14:19.
Takk alle sammen for gode svar

Har skaffet 3 bøker i C++ og 2 bøker i C# så får vi se hvordan det går