Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  103 17241
Hei.
Jeg og en kompis skal opp på fjellet i morgen, og dealern min er utenbys altså jeg får ikke tak i shit!

Så da tenkte jeg i min stille desperasjon etter å ruse meg på noe annet en hb at det må jo finnes noe å røyke i naturen/hjemmet som man kan ruse seg på

Så jeg lurer da på om det er noe jeg kan finne i hjemmet, kjøpe i daglivarehandelen eller finne i naturen som jeg kan røyke og ruse meg på

Er ikke ute etter noe å spise men røyke !
du kan inhalere kremtopp:P
neida... eneste jeg kommer på er jo fleinsopp... men det spises jo, har hørt at man kan røyke det. men aldri testa...
Sitat av SmokerBoy
Så jeg lurer da på om det er noe jeg kan finne i hjemmet, kjøpe i daglivarehandelen eller finne i naturen som jeg kan røyke og ruse meg på
Vis hele sitatet...
Det enkle svaret: Nei!
Men, hvis du har flaks kan det hende du finner noen gode røykeurter, men ikke forvent å bli særlig høy. Jeg vet om en del fine, men jeg aner ikke om, eller hvor, man finner dem i norge.

Les z0p's sticky i det minste:
http://www.freakforum.nu/forum/showt...threadid=17637

En fin tråd på o'hellige edot:
http://www.entheogen.com/Forums/viewtopic/t=4532.html
SmokerBoy: Hvis det var fullt av røykbare saker i natur og butikk, hvem f... ville kjøpt weed da?
Nei, det er som okaminaru sier. Det finnes lite rusplanter i norsk flora og lite i Norsk dagligvare.
[quote=Benji]du kan inhalere kremtopp:P[quote]

Det er faen meg digg! Du ler konstant i 10 minutter, og det henger i igjen i ca 30 min. Vi gjorde det en gang på skolen, og rett etterpå fant en kompis ut at en tekst han hadde brukt 2 timer på var blitt slettet. Hva han sa? "øøh... HAHAHAHAHAHAHA!!!=D". Vi brukte riktignok ikke kremtopp, men lystgaspatroner fra Jernia
Har hørt at julestjerne funker.. Blomsten, man tørker bladene å drar det ned i ei pipe eller lum.. eller bong.. Er ikke helt 100 % siker på at det funker, men det finner man vel fort ut.
Julestjerne er giftig, så det kan funke hvis man får inn gifta i små mengder. "Wee, rosa elefanter!"
Julestjerne er vel i nattskygge familien, men jeg tror det er bullsheiiit at man kan bli fjern på å røyke det. Som jeg sa tidligere i denne tråden, hvis det var så mange andre gode cannabisalternativer så ville de vært langt mer populære.
Det eneste er vel flein, det er ikke veldig lenge til det er sesong for å dra på sopptur nå da.
paracett - te? sammen med litt tobakk må vell funke..? har ikke erfaring fra dette selv, men et par kompiser satt å røyka en blanding av paracet, te, og tobakk på konfirmasjonsleiren.. tror dem ble litt skakk.
Neineinei! Paralgin forte(resept) eller pinex forte(resept) inneholder kodein a.k.a. metylmorfin... Mye bedre, mye sunnere... Eller prøv imovane(sjekk erowid pharms)(også resept tror jeg), men generelt hold deg til gress(tho' du blir rusa på vanlig dose imovane evt. med kaffe for å ikke sovne). Sovemedisin+koffein=Finfin. Men IKKKKKE gjør dette til en vane! Oki?

PS. Paracet er TULL å ruse seg på med mindre du liker råtten lever... Fersk.
Hold dere unna paracet, som adrian_nor sier, man får ikke effekt ut av det. Kanskje litt bank i hodet og kvalme om man har flaks.

Man blir bare forgifta og blir mer imun mot paracet til den gangen du kommer hjem fra skolen og har vondt i huet, og tar en paracet som ikke virker!
trokke det er så lett å finne alkohol i skauen men kansje du er heldig å finner litt gammel frukt som har gjæret da
skal du ha noe i dagligvare handelen må det bli formfett da. kanskje litt vansklig å røyke, men sniffe/innhalere er jo ganske mad. bortsett fra at folk i det siste som har blitt loco/grønnsak av det da.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Nei! Ikke lek med hverken formfett, nattskygge eller paracetamol. Paralgin forte er det eneste, som adrian nevner, men det inneholder i tillegg så mye paracetamol at det frarådes på det sterkeste hvis du i det heletatt bryr deg om din egen helse. Formfett er rett og slett livsfarlig, og hvis du er så desp så kan du jo liksågodt bare sette deg i garasjen med dørene lukket og bilen gående.

Det er allerede skrevet artikler her på forumet om naturlige rusmidler i den norske plantefloraen, så sjekk ut den før dere diskuterer videre.
En kan jo røyke muskatt, har dog aaldrig testa det selv, da det sies at det er meget farlig for hjertet.

Ellers så kan en jo røyke einerbær, de innholder helt teoretisk sett noen av de samme virkestoffene som finnes i malurt, dvs Absinth.

Bare noen tips dere superdesperate stonere ;P
Er det aldersgrense på lystgass patroner fra jernia?
hvor er det man finner dem?
Sitat av paparoach
En kan jo røyke muskatt, har dog aaldrig testa det selv, da det sies at det er meget farlig for hjertet.

Ellers så kan en jo røyke einerbær, de innholder helt teoretisk sett noen av de samme virkestoffene som finnes i malurt, dvs Absinth.

Bare noen tips dere superdesperate stonere ;P
Vis hele sitatet...
Muskatt? Om det er de der nøttene som skittne alkiser pleier å plante på gravplasser?
Sitat av Sabbi
Muskatt? Om det er de der nøttene som skittne alkiser pleier å plante på gravplasser?
Vis hele sitatet...
Har jeg aldri hørt om. Folk som meg derimot kan finne på å plukke sopp på gravplasser.
Og jeg er hverken skitten eller alkis.
Shit. IKKE RØYK PILLER! Uansett hva det er. Piller SKAL IKKE RØYKES...
Enig med Adrian, tygger du dempende så sørg ihvertfal for at det er et eller annet opiat/opiod i dem...

Å forresten, leste noe om å røyke flein.. Kan love at det er bortkastede resurser.. Funker IKKE.
Som Tias sier så inneholder Paralgin Forte mye paracet, paraceten tar knekken på leveren din. Funker jo men ikke i for store mengder og over lengere tid.
Sitat av Dark
Det eneste er vel flein, det er ikke veldig lenge til det er sesong for å dra på sopptur nå da.
Vis hele sitatet...

Er nok lenge siden flein har vært å finne. Myten om at du må vente til første frostnatt osv = dritt.
men det er ikke lenge før de begynner å poppe opp igjen..

edit: forresten, det har allerede kommet flein flere plasser!
Sist endret av mann; 22. august 2005 kl. 02:57.
hva med selveste rein lav? er ikke det noe?
Om du finner no paralgin forte, varm opp vann(ikke kok) og ta 3-10 piller(Om det er 30mg kodein/500mg paracetamol. Faresonen er ved ca. 400-450mg kodein eller 1g. paracetamol per 10kg kroppsvekt, men farlig for leveren alikevel) oppi. Koking ødelegger kodeinen! Så putter du denne blandingen i fryseren til den er nesten ved frysetemp. Filtrer i kaffefilter. Grunn: kodein er oppløselig i kaldt vann, det er nesten ikke paracetamol. Har selv prøvd med 4stk. Funka fett!

MEN! Jeg råder deg ikke til dette. Da hadde jeg brutt loven + at opiater er jævlig avhengighetsskapende!!!

Take care, og om du gjør det, sjekk ut http:www.erowid.org/pharms/codeine/
Og igjen om du skal gjøre dette, ikke gjør det ofte. Ikke digg å være hekta på opiater

EDUCATIONAL PURPOSE ONLY!
Sist endret av adrian nor; 22. august 2005 kl. 12:58.
Sitat av adrian nor
Om du finner no paralgin forte, varm opp vann(ikke kok) og ta 3-10 piller(Om det er 30mg kodein/500mg paracetamol. Faresonen er ved ca. 400-450mg kodein eller 1g. paracetamol per 10kg kroppsvekt, men farlig for leveren alikevel) oppi. Koking ødelegger kodeinen! Så putter du denne blandingen i fryseren til den er nesten ved frysetemp. Filtrer i kaffefilter. Grunn: kodein er oppløselig i kaldt vann, det er nesten ikke paracetamol. Har selv prøvd med 4stk. Funka fett!

MEN! Jeg råder deg ikke til dette. Da hadde jeg brutt loven + at opiater er jævlig avhengighetsskapende!!!

Take care, og om du gjør det, sjekk ut http:www.erowid.org/pharms/codeine/
Og igjen om du skal gjøre dette, ikke gjør det ofte. Ikke digg å være hekta på opiater

EDUCATIONAL PURPOSE ONLY!
Vis hele sitatet...
Skjønner ikke at du gir oppskrifta på det hvis det er så jævlig
Jeg synes det er bra at adrian gir ut den informasjonen, mange spiser Paralgin Forte og det er bedre for dem dersom de ikke får i seg all paracetamolen som uansett ikke har noen rus-effekt. Kodein omdannes forøvrig delvis til morfin i kroppen.
Hva med å røyke tobakk på bong? Nikotinsjokk kan jammenmeg være drøyt det også
litt halvveis offtopic:

Når det gjelder avhengighet av metylmorfin som adrian har nevnt så kan jeg bare si at det er VELDIG avhengighetsskapende!

Har nå vært på sykehuset fra torsdag til lørdag med en pille Paralgin Forte hver andre time...

Våknet med vondt i hodet søndag og i dag (mandag) med sterk hodepine, tok litt pinex forte og den forsvant, gikk 5 timer og hodepinen var tilbake. Skyldes det metylmorfinen? vet ikke, men jeg mener det! For når jeg tok mer forsvant det. PLuss at jeg skalv litt, bare litt frem til jeg fikk i meg Pinex'en...

Mamma sier det også.. slutt med det nå, drit i smertene fra hodet og la det stå til i én dag!

og btw: noen som vet hva som gies på sykehuset når man skal oppereres, men som ikke gir narkose? Jeg har aldri prøvd sterke stoffer før, og dette her var halt rått der jeg trodde operasjonen tok 2 min, men den tok 45 min! Aldri hatt det så gøy med meg selv før...
Sitat av el_bamso

og btw: noen som vet hva som gies på sykehuset når man skal oppereres, men som ikke gir narkose? Jeg har aldri prøvd sterke stoffer før, og dette her var halt rått der jeg trodde operasjonen tok 2 min, men den tok 45 min! Aldri hatt det så gøy med meg selv før...
Vis hele sitatet...
Uhm er ikke sikker, men kanskje det er ketamin? faren min driver på et sykehus.. morfin eller ketamin vil jeg tro.. sikkert noen bedre stoffkjennere enn meg her.
Sitat av Smoked_Salmon
Uhm er ikke sikker, men kanskje det er ketamin? faren min driver på et sykehus.. morfin eller ketamin vil jeg tro.. sikkert noen bedre stoffkjennere enn meg her.
Vis hele sitatet...
'


okå... for legene ville ikke si hva som var i det i tilfelle jeg skulle prøve på å gjøre det på egenhånd!

jeg er ikke sånn som driver med ting, men fy så fristende! egentlig bare nysgjerrig på hva som satte meg ut så grundig!
Må bare si at jeg ikke er en pilleknasker... Tvert imot, men tok noen paralginer etter at jeg hadde operert beinet for en stund siden. Og kodein er digg som faen, men A.V.H.E.N.G.I.G. blir du lett! Ergo ikke gjør det ofte.

Sitat av Toonamy
Er det aldersgrense på lystgass patroner fra jernia?
hvor er det man finner dem?
Vis hele sitatet...
*host*....

Spør etter kremdispensergass og se på pakka om det står N2O. IKKE spør etter LYSTgass, IQbrems!
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
el_bamso: Må jeg ble litt sjokket over ditt utsagn om at legene IKKE ville fortelle deg hva du ble bedøvet med. Herregud, hvis jeg skulle opereres hadde jeg aldri i livet gått med på det uten å få vite hva de puttet i meg.

adrian nor: Stå på, du har kommet langt siden du først ble medlem :-).
Røykbare urter

Mullein - Filtkongslys:
http://rolv.no/urtemedisin/medisinplanter/verb_tha.htm

Mullein is a fine medicinal for the lungs, even when
you smoke it. It soothes inflamed or infected lungs,
and prevents coughing until infection or
inflammation is broken. Then it aids in
expectoration, helping to break up congestion and
promote "effective" coughing. It was smoked to stop
the coughing of tuberculosis years ago. It is
wonderful for any kind of lung cleansing. Very gentle
and non-toxic, you can use it anytime. If you are a
smoker, and you are sick and can't stop coughing
from a cold, you can smoke some Mullein instead of
Tobacco. It may help you to stop coughing, and you
will have smoked one less cigarette. If you are not a
smoker, stick with tincture (extract) or Mullein tea.
After all, there's no need to smoke when you're sick
in your lungs.

It also has almost no flavor and is a very light
smoke. I have never seen anyone become addicted
to smoking Mullein, as after a while it is very
unsatisfying. The average smoker would feel as if
they're smoking air.

Crispy dried crushed Mullein is a lousy smoke. Be
sure to keep it ever so slightly moist. Dried Mullein
should be rubbed for the best results. It will become
very fluffy and puffy. This fuzzy rubbed Mullein will
burn evenly when smoked in a paper or pipe. It will
hold other herbs that are in the form of small pieces
and powder, and keep them evenly distributed. And
it has no flavor! Ideal for a smoking base; I use it in
almost every smoking mixture.

I like the light green baby leaves found in the center
of the first year basal rosette, but it's a matter of
personal choice. Any leaf will work.



Salix
http://rolv.no/urtemedisin/medisinpl...salix_alba.htm
(Ikke sikkert det er samme, men jeg nevner det likevel)

Willow Bark, Salix sp.

The species of Willows are numerous and hard to
identify. As a botanist, there seems to be as many
different kinds of Willows as stars in the southern
sky. Each of these Willows has a slightly different
flavor and texture. Experiment to find the one you
like the best.

Willows have medicinal effects internally. They
contain salicylates that act like aspirin to relieve
inflammation, lower fevers, and relieve pain. These
properties do not transfer through smoking


Også har vi jo malurt da:
http://rolv.no/urtemedisin/medisinplanter/arte_abs.htm


Blackberry, Rubus sp.

Blackberry root is a strong astringent that has use in
smoking mixtures. Be sure to powder the root and
mix well. The bark of the stems can also be used.
The leaves are very gentle, and can be added also.
Any Rubus like Raspberry, Loganberry,
Thimbleberry, and Salmonberry might be useful
additions.


Acorus Calamus
http://rolv.no/urtemedisin/medisinplanter/acor_cal.htm

This ancient herb is mentioned in the Bible and is
chewed by the Natives of Northeastern Canada on a
daily basis. It is also used in ayurvedic medicine for
canceling out the negative effects of consistent
marijuana smoking. This makes it an especially
good smoke for those who are quitting long term
marijuana use. In small doses it is a stimulant. In
large internal doses it is hallucinogenic. It's main
ingredient (TMA) is more psychoactive by weight
than mescaline. However, smoking it will not cause
psychic pyrotechnics. It appears to provide a
relaxed, pleasant, mild psychotropic effect very
different from Marijuana. It is very unlike calming
herbs used to quit Marijuana because it will make
your head cloudy.

The active ingredient of Calamus is not the most
stable of compounds. It will deteriorate within a few
years leaving the herb useless. Try to get as fresh
an herb as possible and buy large pieces if
possible. Break these pieces up small before use in
a pipe. If you use papers, powder the herb and mix
well.



Scullcap
http://rolv.no/urtemedisin/medisinplanter/scut_gal.htm
http://rolv.no/urtemedisin/medisinplanter/scut_lat.htm

Skullcap is a very good calming herb to smoke. I
find that the commercially available Scutellaria
lateriflora is not very strong as a smoke. Almost all
commercially available Skullcap is too dry and
stemmy to make a good smoke. The Scutellaria
galericulata the more common plant found growing
wild in the United States is much stronger. It is
roughly equivalent in strength to good Marijuana
leaf or bud shake. It works in almost all cases. The
nice green leaf is easy to roll and blends well with
many smoking mixtures. It is one of my standard
smoking ingredients.

I have found through blatant experimentation that
the desert species of Skullcap, Scutellaria nana, is
exceptionally strong. We affectionately call it Mad
Dog Desert Skullcap. Mad Dog Weed is another
common name for Skullcap as this plant was used to
treat rabies in the past. Found throughout the Great
Basin the small, nearly invisible plant is as strong as
the highest quality Marijuana. Unfortunately, it will
cloud your head and make you tired unlike most of
the other herbs we use. If you live in a desert area
you should definitely try your local little Skullcap.
This herb is so strong I urge mixing it with other
herbs.



Elephant's Head, Parrot's Beak, and Indian
Warrior, Pedicularis sp.


Jeg vet det finnes arter av pedicularis i norge, men har ikke helt oversikten nå, skal undersøke...

All of the Pedicularis' are tranquilizers and muscle
relaxants. They are of varying strengths with
Elephant's Head, Pedicularis groenlandica, being
the mildest. The most outstanding thing about
Pedicularis' are their flavor. They are the best
tasting herbs for smoking I have found. Some are so
strong that they rival Mad Dog Desert Skullcap.
Many of them form unusual looking groups of
flowers that dry into illegal looking buds. Indeed,
Elephant's Head dries to beautiful red or purple
buds with what appears to be red hairs. Cobrahead,
Pedicularis bracteosa, dries into green buds that
could easily confuse a local peace officer. The
effects however are profoundly different.

A student of mine went by herself to collect some
Elephant's Head for her smoking mixture. While she
picked, she kept munching on the heads. The next
thing she knew, she was waking up from a nap and
the sun was going down. It is a fine herb indeed.

There is very little reference to these plants in the
herbal literature except for Michael Moore's
Medicinal Plants of the Mountain West. I did find two
other references. One was an Italian article on
identification. Another was that the natives in Tibet
use their Pedicularis for upset stomachs and kidney
problems. Still as I wander through the high
mountain meadows enjoying the wonderful gifts of
the earth, I find it very hard to believe that the
Native Americans in my area did not use this plant.

A number of years back I had a student whose uncle
was very woods wise. After a number of classes he
visited his uncle. The uncle was impressed with his
knowledge, and with a wry grin asked, "But have
you tried the Pedicularis yet?" I wondered how the
uncle knew about these plants. I found out that he
learned of Pedicularis from a Native American friend
whose tribe smoked it. There are many uses of
plants that have not been recorded even now.

These plants are a welcome addition to any
smoking mixture both as flavor and a medicine.
Elephant's Head has the best flavor but is the
mildest, but every Pedicularis I have tasted has
been an excellent smoke


Sitronmelisse
http://rolv.no/urtemedisin/medisinplanter/meli_off.htm

Melissa is an herb often escaped from gardens and
easy to find in the Pacific Northwest growing wild in
cities. It is a very mild and friendly calming herb that
will add a peaceful lemony flavor to any blend.


Ganske sikker på at man finner kattemynte/nepeta cataria i norge. Skulle ikke forunde meg om plantasjen hadde det f.eks.


Humle (humulus lupus)
http://rolv.no/urtemedisin/medisinplanter/humu_lup.htm
Jeg vet ikke jeg men, felix, smakte det noe særlig? =)

Smakstilsetninger:
Kryddernellik
Lavender
Ingefær
Resten av mynte-familien
Sist endret av okaminaru; 23. august 2005 kl. 20:20.
Jeg tviler på at en bruker ketamin på folk(jeg vet ikke 100% sikkert). Jeg trodde det var forbehold vetrinærmedisinen.
Man bruker fortsatt Ketamin, det er veldig trygt og man er bevisstløs under narkosen, man tripper ikke ved så store doser, man slokner. Man bruker det selvsagt på dyr også.
Vi skal bare være glad det ikke er som i gamledager da de brukte PCP som narkose, det var litt mer bivirkninger ute og gikk den gangen.
Hvorfor må alle snakke om legemidler og lystgass _også_ når det er en tråd om naturlige saker? T_T
Sitat av okaminaru
Hvorfor må alle snakke om legemidler og lystgass _også_ når det er en tråd om naturlige saker? T_T
Vis hele sitatet...
sorry for den om legemidler og spm. som gav svar som ketamin og morfin, men siden vi først var inne på legemidler som metylmorfin og paracetamol så ble jeg litt ivrig! tenkte også at det var unødvendig å lage en helt ny post om dette siden alle "narkisene" var samlet her sorry for den å... sorry!

jeg beundrer mange her sine kunskaper om uendelig mange ting!

med tanke på N2O så har det jo faktisk noe med tråden å gjøre siden han ikke fikk tak i sin lokale dealer, men ville ha noe annet. Og når, nevnt tidligere i tråden før din tråd, det var snakk om lite tilgang på stoffer i naturen så kom vel lystgass opp som et alternativ!
Trådstarter
72 0
WOw! Lystgasspatroner høres jævli artig ut ass ! er det samme virkninga i kremtopp ? eller kan man få tak i lystgasspatroner på Byggern eller Byggkjøp? Lite utvalg her hvor jeg bor skjønner dere:P
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Er samme virkningen i kremtopp ja, men jeg vil ikke love at kremdispenserne fra Tine ikke inneholder noe annet enn bare n2o (eller for den saks skyld kremdispenserpatronene fra jernia). Lystgass ER jævla gøy
utrolig hvor dumme folk kan være. formfett ? muskatt ? paracet ? HAHAHAHAHAHA. de eneste intelligente forslagene jeg har sett her er cannabis, tobakk, lystgass, kodein og sopp.

når skal folk lære at du blir IKKE høy av å sniffe formfett......
Passordstøtte
Bill_Gates's Avatar
Tviler dog litt på at det var Ketamin (selvom det brukes fremdeles)
Så vidt jeg husker brukes dette for å legge en traumepasient i narkose. Tviler sterkt på at det var dette siden: Stoffet virker sterkt smertestillende og kobler ut bevisstheten FULLSTENDIG :P

Vil vel tippe noe benzodiazepiner eller Pentothal.
Bill Gates: Så vidt jeg vet er det ketamin som brukes under narkose
ketamin brukes til å blande ut cola skal jeg si deg ! Og forresten det er masse flein som har poppa opp =)) Men sier ikke hvor
Sitat av TEHb

Det er faen meg digg! Du ler konstant i 10 minutter, og det henger i igjen i ca 30 min. Vi gjorde det en gang på skolen, og rett etterpå fant en kompis ut at en tekst han hadde brukt 2 timer på var blitt slettet. Hva han sa? "øøh... HAHAHAHAHAHAHA!!!=D". Vi brukte riktignok ikke kremtopp, men lystgaspatroner fra Jernia
Vis hele sitatet...

Er dette trygt ? Hadde vært morro å prøve
Sitat av eddy1337
ketamin brukes til å blande ut cola skal jeg si deg ! Og forresten det er masse flein som har poppa opp =)) Men sier ikke hvor
Vis hele sitatet...
Ketamin i cola? Hva folk er det du kjøper brus av?
Hvor fleinen har poppa opp er nok rundt hele den sørlige delen av landet ihvertfall.
Er ihvertfall litt på vestlandet.
eddy1337: Jeg må slutte meg til InTrance å spørre hvor i heiteste du kjøper kokainen din mann!
Ketamin til å tynne ut kola? Det har jeg aldri hørt om. Ikke at det hadde vært relevant for tdenne tråden uansett men...
mainer: Må vel nesten være trygt når du kan få det hos tannlegen din istede for bedøvelse hvis du bare betaler dem for gass'n :P du kan faktisk bli høy av formfett, du blir vertfall stein!
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
IKKE rus dere på formfett! Jeg har sagt det før og jeg sier det igjen, formfett er totalt idioti å ruse seg på.
Er det noen skadelige bivirkninger av Lystgass?

og til denne karen som skulle på fjellet, du kan jo ta en tur rundt i noen lugubre bedd i de litt mørkere strøkene, kansje du finner noen artige planter?