Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 1263
http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=258126

Hvordan skal han klare å betale så mye penger?

Og hva skjer hvis han ikke klarer det?

1 milliard kr er jo mye selv for de rikeste her til lands.

Mer info:

http://www.bt.no/okonomi/article318952
http://www.bt.no/skatt/

Bergenseren Harald Bakkebø skal være dømt til å betale 161 millioner dollar etter en gigantisk finansskandale i USA. Det tilsvarer over én milliard norske kroner.

Sist endret av Frazzy; 10. desember 2004 kl. 11:15.
Han fortjener det sikkert hvis han har gjort det det stod, slike folk trenger vi ikke. La han betale. Han ender vel opp i fengsel siden han ikke klarer å betale.
Hvis man ikke klarer og betale i USA, du har prøvd lån osv..
Får man døds straff da?
Eller hva skjer hvis du ikke klarer og betale?
Jeg tror neppe han får dødsstraff, men at han kan få flere år i USA for grov svindel en for drap i Norge er nok en stor mulighet.
Han bør gjemme seg på Cuba.

Nei, de kan jo ikke ta hensyn til at han er Nordmann og at han ikke har råd til å betale. Så lenge straffen står i stil til handlingen er det vel greit.
Rattus Norvegicus
pr0cyon's Avatar
Han kan ikke få dødsstraff, det er et sivilt søksmål. Tror nesten man må drepe noen for å få dødsstraff...
Han trenger heller ikke å gjemme seg på Cuba siden han bor i Bergen, og Norge ikke har utleveringsavtale med USA
Norge har ikke utleveringsavtale med USA, mener jeg leste det.
Han kan jo bli her i Norge, Knusp3r: Nei vi har ikke noe avtale med USA om utlevering, da tror jeg at DVD-Jon hadde blitt utlervert den gang..Kanskje en ut av de få avtalene vi ikke har med USA.

Han hørtes ut som en skikkelig Gjelsten/Røkke den mannen, det er ikke alle som pensjonerer seg i en alder av 43..
norge utleverer ingen hvis de kan stå i fare for å få dødstraff..
Alle som jobba i banken var korrupte og drev med underslag. Bare vent til Fokus Bank og DnB ansatte fester og herjer på Burj Al Arab! Danser polka med Thomas Øye huh vi nordmenn er vel noe for oss selv? Ikke bare T5PC var pengesluk men de bruker jo store deler av bompengene på fester og.

På tide vi bruker litt vi og kanskje?!
norge utleverer ingen hvis de kan stå i fare for å få dødstraff..
Vis hele sitatet...
For det første er det ikke så veldig mange stater i USA som praktiserer dødsstraff, og man får iallefall ikke dødsstraff for pengesvindel.
Opprinnelig postet av r33l
Nei vi har ikke noe avtale med USA om utlevering, da tror jeg at DVD-Jon hadde blitt utlervert den gang..
Vis hele sitatet...
Ble ikke DVD-Jon frikjent da?
Opprinnelig postet av Toast
Ble ikke DVD-Jon frikjent da?
Vis hele sitatet...
Han er vel etterlyst av FBI? USA driter i hva norske lover sier hvis han er dømt i USA.
Ja han vant soleklart her i Norge, men i USA er han etterlyst...Så han kan ikke dra på noe ferie til Disneyworld med det første
Du er min venn
niigu's Avatar
I velferdsstaten Norge er det da ikke noe problem å anke til du dør? Bare spør Mulla!
det er jo også stor fare for at denne personen dør før han i det hele tatt kan betale boten til USA? det hadde blitt ett par paller å spikre i fengsel ja.
I USA har jeg lest at han får 80 års fengsel..dvs livstid..
Jepp .. Han får nok det