Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 864
Jeg har ganske nylig opplevd det å være både i glattcelle og 14 dager isolert i varetekt. Dette var for første gang, og er ute nå. Jeg har nå en greie med at jeg ikke vil være alene. Har tidligere satt veldig pris på alenetid, og tanken på noe annet har aldri streifet meg. Er dette noe som noe kjenner seg igjen i? Dette er noe som har dukket opp de siste dagene og helt nytt for meg. Regner med at det kommer til å gå seg til, men det har gjort mer inntrykk på meg enn jeg hadde regnet med.
Hva satt du 14 dager i varetekt for ?
Ingen tvil om at Isolering er skadelig, tortur egentlig.
Har du blitt skadet etter 14 dager? Neppe.

Du har vel ikke vært fullstendig isolert heller går jeg ut ifra.
Har du ikke hatt kontakt med ansatte, advokat osv.?
Sist endret av vindaloo; 21. februar 2023 kl. 08:40.
God når det gjelder
Carmex's Avatar
Satt selv 31 dager på isolat en gang for lenge siden, det er ikke sunt og absolutt skadelig.

Ikke TV, ikke aviser osv.
Sist endret av Carmex; 21. februar 2023 kl. 09:17.
Dere vet hva isolat er ikkesant?
1 time luft uten noen andre. Mat igjennom en luke.
Sitte på forbud, og advokat om du er heldig 3 dager i uka i en time. Dagene blir JÆVELIG lange.
Sitat av Stearinlys Vis innlegg
Dere vet hva isolat er ikkesant?
1 time luft uten noen andre. Mat igjennom en luke.
Sitte på forbud, og advokat om du er heldig 3 dager i uka i en time. Dagene blir JÆVELIG lange.
Vis hele sitatet...
Bytter du ut advokat med hjemmehjelp så har du livet til veldig mange pensjonister.
Isolasjon er regnet av flere av disse alfabet organisasjonene, blant annet amnesty og no human rights greier som tortur.

Mener og jeg har lest at det er ved 14 dager grensa går der det begynner å bli synlig skadelig på mennesker.

Så nei det er ikke rart du føler det sånn. Jeg anbefaler deg å snakke med en lege hvis det vedvarer og plager deg, og utenom det, hvis du har gode venner, familie eller liknende så bruk dem for alt det er verdt.
Barnemorderen Anders Behring Breivik, nå Fjotolf Hansen kan godt brenne i helvete for min del.
Han har sittet i isolasjon i 4,5 år.

Muligens enda lengre. Er ikke helt oppdatert.
Sist endret av vindaloo; 21. februar 2023 kl. 09:41.
God når det gjelder
Carmex's Avatar
Sitat av vindaloo Vis innlegg
Bytter du ut advokat med hjemmehjelp så har du livet til veldig mange pensjonister.
Vis hele sitatet...
Men disse får ringe, se tv, lese aviser og kan få besøk. Ikke helt sammenlignbart.
Sitat av Carmex Vis innlegg
Men disse får ringe, se tv, lese aviser og kan få besøk. Ikke helt sammenlignbart.
Vis hele sitatet...
Sant nok, men mange har jo ingen å ringe til, ikke mulighet til å komme seg ut uten hjelp
og kanskje familie på en annen kant av landet. For mange blir den hjemmehjelpen det eneste ansiktet de ser.
Sitat av vindaloo Vis innlegg
Bytter du ut advokat med hjemmehjelp så har du livet til veldig mange pensjonister.
Vis hele sitatet...
Men de er ikke fysisk låst inne. De kan gå ut blandt folk hvis de vil/kan. I et fengsel er du fysisk låst inne. Som regel mot din egen vilje.
Trådstarter
21 2
Sitat av Jerna Vis innlegg
Hva satt du 14 dager i varetekt for ?
Vis hele sitatet...
Oppbevaring og kjørt i tus

Sitat av vindaloo Vis innlegg
Ingen tvil om at Isolering er skadelig, tortur egentlig.
Har du blitt skadet etter 14 dager? Neppe.

Du har vel ikke vært fullstendig isolert heller går jeg ut ifra.
Har du ikke hatt kontakt med ansatte, advokat osv.?
Vis hele sitatet...
Joda, så folk to timer i døgnet, men sov veldig lite.

Sitat av vindaloo Vis innlegg
Ingen tvil om at Isolering er skadelig, tortur egentlig.
Har du blitt skadet etter 14 dager? Neppe.

Du har vel ikke vært fullstendig isolert heller går jeg ut ifra.
Har du ikke hatt kontakt med ansatte, advokat osv.?
Vis hele sitatet...
Joda, så folk to timer i døgnet, men sov veldig lite.. advokaten snakket jeg med et par ganger på tlf

Takk for svar. Dette var som sagt en ny opplevelse, og helt sikkert forbigående. Jeg hadde bare ikke tenkt på hva det å sitte i isolasjon innebar, eller at det skulle være noen problem for meg. Lurte bare på om andre så tankegangen og at der ikke er helt uvanlig. Har bra folk rundt meg og det går seg til.
Sist endret av caspar24; 21. februar 2023 kl. 12:42. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.