Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1076
Hei Freaks.
Kom over ett innlegg i Aftenbladet som vekte min oppmerksomhet.
Veldig godt skrevet, og jeg personlig er helt enig i det han skriver, men ser i kommentarfeltet at enkelte reagerer veldig sterkt på det, men dog ser det ut som flertallet av de har vert utsatt for lignende selv.
Så hva mener du om innlegget? Er Så vidt jeg oppfatter det bagatelliseres ikke situasjonen i Oslo, men den viser bare at slik har den alltid vert, og at media heller blåser det opp.
Jeg tror han har helt rett. Statistikken lyver ikke. Media blusser opp disse sakene for alt det er verdt. Tydeligvis agurktid for tida.
Har vel aldri forventet fornuft fra kommentarfeltene i slike aviser. De som skriver fornuftige svar drukner i skrikene fra alle de andre.

Selv mener jeg det er en god artikkel som setter fokus på sensasjonaliseringen som skjer i tabloidene.
Helt enig, Omdal skriver godt som (nesten) alltid. Thomas Boe Hornburg følger opp med viktig bidrag i Aftenposten i dag:
http://www.aftenposten.no/meninger/k...e-7385630.html

Mellom 75.000 og 150.000 nordmenn utsettes hvert år for vold fra en de kjenner, ifølge Regjeringens siste anslag.

Utgjorde disse ofrene en egen by, ville den vært blant Norges ti største, ett nytt Drammen eller Trondheim.
Vis hele sitatet...
Å bli ranet, er selvsagt en traumatisk opplevelse, men som all politikk handler det om prioritering. Dessverre selger det mye mer aviser med overskrifter som "Eldre dame ranet på åpen gate", enn "Samboer slo til kjæresten i alkorus" eller "Jente voldtatt på nachspiel". Og ressurser har det med å følge oppmerksomhet i media...
Dette er noe som er veldig viktig å få fokus på Kewilikew, så artikkelen du drar frem burde virkelig leses av mange. Det er veldig synd at det nesten bare er blind vold som får fokus i media - og dermed er det dette folk egentlig er redd for og dette som får størst fokus av politikere. Men vold i hjemmet, og voldtekter gjort av folk man kjenner, er absolutt et stort problem; min mening er at dette er noe som burde ha størst fokus.

Sitat av http://www.dixi.no/rapport-fra-sporreundersokelse-om-voldtekt-2/
Over 63 % av voldtektene er relasjonsvoldtekter og begås av bekjente/nære venner i private omgivelser
Vis hele sitatet...