Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1372
I siste tiden har ABB igjen vært mye beskrevet på vg og db.

En ting jeg lurer på er hvorfor har de en så stor trang til å bruke bilde av han hele tiden? Altså det er de samme bildene som går igjen og igjen. Personlig starter jeg å bli lei av å se ansiktet hans hver gang jeg er på vg eller dagbladet. Jeg klarer ikke plasser nødvendigheten av å avbilde han hele tiden.

PS: Jeg har ikke noe forslag til hva de ellers kan avbilde, men jeg mener det er så feil å klistre det selvgode trynet overalt.

Hva er deres meninger rundt dette?
PerPerPerPerPerPer
PerPerPerPer's Avatar
Det er fordi media vil skape reaksjoner blandt folk.
Hvis du ser på bildene til nrk så er det oftere mer relaterte, og da kjedeligere, bilder.
Avisene lever av å selge aviser, eller på nett: selge annonser. Jo flere aviser de selger, eller jo flere besøkende som klikker seg inn på artiklene deres jo mer penger tjener de.

Ved å bruke mer provoserende bilder og overskrifter håper de på flere lesere og dermed mer penger inn. I Norge har avisene stort sett holdt seg på matta (sånn bortsett fra dagblabla som stadig setter nye rekorder i usmakelig oppførsel), mens de f.eks i UK tar seg langt større friheter for å trekke lesere
Det er slik som Per sier, det skaper reaksjoner. Nettaviser baserer seg på antall klikk. Og artikler med bildevedlegg gir flere klikk enn uten.

Jeg tror att for hver gang vi ser han i avisen så forsvinner mer og mer av hatet og frykten rundt han. Det er patetisk hvordan han poserer og smiler hatefullt på enkelte bilder.

Men jeg synes det er veldig bra att CNN har valgt å trekke tilbake invitasjonen om å video-intervjue ABB. Det ville gitt han muligheten til å videreføre sin ideologi og hat på ett verdensbasis nivå. Noe som ville vært totalt unødvendig og ufornuftig. Dette gjelder også i rettsaken. Alt fra ABBs forklaring som ikke er høyest relevant burde blitt unngått, dette gjelder særlig om det viser seg att han er strafferettslig utilregnelig. Da det kun ville vært relevant for å konstatere att han er psykisk syk.
Sist endret av ZionRoad; 10. april 2012 kl. 13:53.
Det er jo som kjent at Dagbladet og VG er noen kvalme aviser som har ingen interesse i de etterlatte og pårørende. Tror du de tenker annet enn penger, penger, og atter penger? Nei.. Derfor leser jeg ALDRI avisutgaven av DB eller VG. Eneste jeg bruker de til er å få en oppdatering på de siste nyhetene (ettersom de ofte lekker ut informasjon før de blir lagt fram).
Sitat av Paratus Vis innlegg
Det er jo som kjent at Dagbladet og VG er noen kvalme aviser som har ingen interesse i de etterlatte og pårørende. Tror du de tenker annet enn penger, penger, og atter penger? Nei.. Derfor leser jeg ALDRI avisutgaven av DB eller VG. Eneste jeg bruker de til er å få en oppdatering på de siste nyhetene (ettersom de ofte lekker ut informasjon før de blir lagt fram).
Vis hele sitatet...
Sitat av moridin Vis innlegg
Avisene lever av å selge aviser, eller på nett: selge annonser. Jo flere aviser de selger, eller jo flere besøkende som klikker seg inn på artiklene deres jo mer penger tjener de.

Ved å bruke mer provoserende bilder og overskrifter håper de på flere lesere og dermed mer penger inn. I Norge har avisene stort sett holdt seg på matta (sånn bortsett fra dagblabla som stadig setter nye rekorder i usmakelig oppførsel), mens de f.eks i UK tar seg langt større friheter for å trekke lesere
Vis hele sitatet...
At som disse sier, det frie markedet gir oss alt mulig bra som tusenvis av forskjellige brustyper, men også perversiteter som dette -.-*

Men alternativet er jo Nord-korea,så hva skal man gjøre?
<?php echo 'VIF'; ?>
datagutten's Avatar
Det er vanlig å ha et bilde i artikkelen, og når den omtalte personen ikke har vært veldig villig til å la seg avbilde er det begrenset hvor mange forskjellige bilder de har av ham.
En annen sak er at de kanskje heller kunne brukt bilder av utøya eller regjeringskvartalet for å variere.
Sist endret av datagutten; 10. april 2012 kl. 19:06.