Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  42 3908
En av grunnene til at jeg var interresert i å utforske den psykedeliske verden var p.g.a. de mange triprapporten med folk som har hatt en "opplysende" tur. Med det tenker jeg på, hvordan verden fungerer, livet etter døden, om gud finnes, hvordan alt ble skapt, osv. På de første turene mine brukte jeg derfor endel tid på å gruble på disse mysteriene. Endte som regel med at jeg fikk skikkelig oppheng fordi det så og si er umulig å komme fram til et svar. Hvordan alt ble til, selve skapelsen av materien\anti-materien som universet er bygget av må jo ha bli dannet på en måte, og hvor kom isåfall det fra? Man blir "smart" på sopp\lsd så man tenker på alle muligheter, men uansett hva man tenker på kommer man ikke fram til noe svar. Jeg endte opp med å tenke på de samme spørsmålene om og om igjen.

Derfor har jeg i senere turer begynt å filosofere på mer daligdagse ting, de små tingene i livet istedet for de store, for da kan jeg hvertfall trekke en form for konklusjon. Nå greier jeg ikke komme med noen eksempler, fordi at de fleste geniale diskusjoner og tanker jeg har hatt fra turer er såpass innviklet at jeg ikke husker dem. Den dagen jeg finner ut hvordan alt fungerer har jeg fått i meg så mye sopp\syre\etc. at svaret forhåpentligvis kommer av seg selv.

Men hva pleier dere å tenke på når dere tripper? Noen som har hatt den virkelig store turen hvor alle brikkene har falt på plass?
Selv så skal det ikke mere til enn at jeg har tatt meg en tjall så begynner jeg å folosofere på alt mulig ting. Som oftest så finner jeg til slutt ut et svar, men kommer desverre ikke på noen i farten.

Selv så stror jeg at når man er rusa så begynner man å tenke på ting som man vanligvis ikke har kommet til å tenke på. Eneste ordet jeg finner er "en annen bevisthet".

Kanskje ikke det rette ordet men men
på tjall har jeg funnet ut at det er utrolig digg med toblerone og dum og dummere.
På muskatt har jeg funnet ut at det er godt å gna afro-negere i håret.

Det er det eneste jeg har funnet ut om universet så langt.
Sinister, vel akkurat derfor vil jeg prøve ut psykedeliske stoffer også!
Filosoferer endel jeg å, men har ikke prøvd noe....
vel, så vidt jeg vet, så var jo Rasputin en stor mann, og det eneste han gjorde for å bli filosofisk var å drikke som en svamp, å purke kjetter og dusje en gang i måneden. Try that
dette er en av grunnene til at jeg også har meget lyst å teste sopp.. desverre så er psyken min utorlig dårlig med tanke på angst å tankekaos og div shit.. men hadde jeg ikke hatt de psyiske problemene som jeg har.. hadde jeg garantert testa sopp.. å prøvd å finne ut av slike ting!
Sitat av Kaptein Snus
på tjall har jeg funnet ut at det er utrolig digg med toblerone og dum og dummere.
På muskatt har jeg funnet ut at det er godt å gna afro-negere i håret.

Det er det eneste jeg har funnet ut om universet så langt.
Vis hele sitatet...
Hørtes ut som tjall'en og muskatt har lært deg masse om livet da

hva mener du egentlig med å gna afro negere i håret? Lage dreads eller hva faen?
Sist endret av Dreamer18; 24. august 2006 kl. 23:45.
Sitat av Sinister
Man blir "smart" på sopp\lsd så man tenker på alle muligheter, men uansett hva man tenker på kommer man ikke fram til noe svar. Jeg endte opp med å tenke på de samme spørsmålene om og om igjen.
Vis hele sitatet...
Mulig du trenger et TQM ( ISO 9000 ) Total Quality Management -system?
Dere som er interessert i den filosofiske siden ved psykedeliske stoffer burde definitivt merke dere navn som: Aldous Huxley, Jhon lily, Terence McKenna, Albert Hofmann og Tim Leary.

Obligatorisk lesning: Doors of perception, Heaven and hell og Moksha av A. Huxley.

Webside: Futurehi.net

Link til torrent med flere giga av dokumentarer, lydopptak og div. snacks (anbefales):
http://www.salvia-divinorum-scotland...ideo/download/
hvorfor ikke William S. Burroughs og Allen Ginsberg også?
bittelitt offtopic:
Noen som har tro på at sopp kan styrke psyken?
I etterkant? .. Tviler.
Er vel bare et midlertidig opphold av ekstra fantasi som gjør at man TROR man finner svar på filosofiske spørsmål.

På Psychedelic cubensis funderte jeg på masse rart, og kom fram til ting som virka sansynlig akkurat da, men i etterkant virka det ganske på trynet.
Pleier å komme inn på tid og energi, virkelighetsoppfatninger osv.. Vanvittige kule temaer å leke med på slike former...

Sitat av Diox
I etterkant? .. Tviler.
Er vel bare et midlertidig opphold av ekstra fantasi som gjør at man TROR man finner svar på filosofiske spørsmål.

På Psychedelic cubensis funderte jeg på masse rart, og kom fram til ting som virka sansynlig akkurat da, men i etterkant virka det ganske på trynet.
Vis hele sitatet...
Hmm.. Høres ikke ut som om du har knekt noen av universets nøtter nei..
De greiene jeg klarer å huske fra de dypeste trancene mine på psykedelika er ofte de ideene og tankene som betyr mest for meg...
Det jeg mener er knaing av hår. Leka meg med å holde øya igjen og gå foran meg med hendene foran, og det første jeg kom borti var en afro neger. så jeg knadde ivei. Ikke spør meg hvorfor, virka rett der og da.
Sitat av Kaptein Snus
Det jeg mener er knaing av hår. Leka meg med å holde øya igjen og gå foran meg med hendene foran, og det første jeg kom borti var en afro neger. så jeg knadde ivei. Ikke spør meg hvorfor, virka rett der og da.
Vis hele sitatet...
Ja, det høres jo mye bedre ut. Eller kanskje tvert imot.

Dette er urovekkende på mange måter og forskjellige nivåer. Hvordan går man egentlig foran seg - og med hendene foran seg i tillegg. Mener du på alvor å påstå at du gikk rundt med lukkede øyne og utstrakte hender og begynte å kna på den første personen du støtte borti? La meg si det sånn: wtf?!??!

Sitat av Kaptein Snus
første jeg kom borti var en afro neger. så jeg knadde ivei.
Vis hele sitatet...
De freudianske implikasjonene her tror jeg vi skal la ligge...
Man blir jo kreativ, eller hva mister knuthulu.
jeg har fått intrykk av at man blir mer kreativ.
Sitat av Kaptein Snus
Man blir jo kreativ, eller hva mister knuthulu.
Vis hele sitatet...
Jada, ingen tvil om det. Tanken på å i blinde begynne å kna på håret til en neger slo meg bare som så ustyrtelig morsom. Var ikke meningen å være frekk i kjeften selv om det kanskje kunne oppfattes sånn.
Har noen testet DMT? Og filosofi på det?
LSD og psilocybin er stimulante også, men DMT er ikke det!
Kannsje en annen effekt?

http://no.wikipedia.org/wiki/Psykoaktivt_stoff
Galactoid
Sinister's Avatar
Trådstarter
Sitat av Dj-Dolli
Har noen testet DMT? Og filosofi på det?
LSD og psilocybin er stimulante også, men DMT er ikke det!
Kannsje en annen effekt?
Vis hele sitatet...
Ja, har lurt litt på det jeg og. Lurer litt på hvordan man oppfatter verden, osv. Har lest mye om det men det er noe annet om du får høre det av en som har testa det. For å gi en liten smakebit fra erowid.

Sitat av Erowid
30 seconds - 1 minute
You break through into DMT hyperspace. Often at this point, users believe that their hearts or breathing have stopped. This is not true. To an outside observer, you are breathing normally and your pulse, while elevated, is strong. We believe that this subjective effect is due to your "internal clock" being slowed so greatly that the subjective time interval between breaths or heartbeats seems like an eternity. Synthetic DMT has been extensively tested by medical authorities here and in Europe. It is perfectly safe with no lasting physical effects at these doses. However, since smoked DMT causes an abrupt blood pressure increase, it is probably not good for people with abnormally high blood pressure.
Vis hele sitatet...
edit: Dette er beskrivelsen av å røyke det rent, og ikke Ayahuasca. Temmelig heftige greier mao.
Sist endret av Sinister; 28. august 2006 kl. 22:39.
Haven min er full av flein nå,men har ikke gøds til å teste dette.pleier å klare meg med ett gramm eller to med rev(pluss en six pack)men men det høres fett ut.får vel sjekke ut soppgaiden å plukke noen for å tørke,envet jo aldri om en får besøk av sånne sopphuer.må jo ha noe å servere folket da he he.
Dersom man ønsker svar på slike spørsmål tror jeg ikke det er lurt å fucke opp hjernen.
For all del, har ingenting imot disse rusmiddlene(kunne aldri tenkt meg å ta LSD dog...), men har ingen illusjoner om at det faktisk gjør meg smartere, bringer meg mer innsikt, whatever.

...Jeg som trodde man tok rusmiddler for å slippe å tenke
Jeg har begynt på boka DMT - the spirit molecule...(ikke kommet langt)
Kannsje det står noen svar du er ute etter der? meget intressang bok!
Galactoid
Sinister's Avatar
Trådstarter
Sitat av Pinh34d
Dersom man ønsker svar på slike spørsmål tror jeg ikke det er lurt å fucke opp hjernen.
For all del, har ingenting imot disse rusmiddlene(kunne aldri tenkt meg å ta LSD dog...), men har ingen illusjoner om at det faktisk gjør meg smartere, bringer meg mer innsikt, whatever.

...Jeg som trodde man tok rusmiddler for å slippe å tenke
Vis hele sitatet...
Det er umulig med sopp og Lsd
Hvis du ikke vil tenke, sov. Oi, så gøy....
Sitat av Pinh34d
Dersom man ønsker svar på slike spørsmål tror jeg ikke det er lurt å fucke opp hjernen.
For all del, har ingenting imot disse rusmiddlene(kunne aldri tenkt meg å ta LSD dog...), men har ingen illusjoner om at det faktisk gjør meg smartere, bringer meg mer innsikt, whatever.

...Jeg som trodde man tok rusmiddler for å slippe å tenke
Vis hele sitatet...

Hvem snakker om å fucke opp hjernen..?

Det er klart at hvis du har brukt livet ditt på å prøve å unngå å tenke på en haug med ting så er ikke svaret på dine problemer å stappe nedpå masse hallusinogener. Da er kanskje TV mer din greie..
Men for de som tåler å bli konfrontert med til tider ubehagelige sannheter så kan disse stoffene være meget lærerike..
Jeg må innrømme at jeg synes at å ta LSD for å forstå og filosofere over virkeligheten og omverdenen er noe... smålig. Man trenger ikke syre for å gjøre det. På LSD ekspanderer man sin egen underbevissthet, altså man lærer ikke noe annet enn om en selv, det er ingen som forteller deg noe nytt. Men såklart, for folk flest betyr dette at man ser ting man ellers ikke ser, og at det kan gi "den store opplevelsen", som man lett oppfatter som helhetlig forståelse.

Og det kan jo forsåvidt sees på som positivt.
Sitat av Dr_M
Jeg må innrømme at jeg synes at å ta LSD for å forstå og filosofere over virkeligheten og omverdenen er noe... smålig. Man trenger ikke syre for å gjøre det. På LSD ekspanderer man sin egen underbevissthet, altså man lærer ikke noe annet enn om en selv, det er ingen som forteller deg noe nytt. Men såklart, for folk flest betyr dette at man ser ting man ellers ikke ser, og at det kan gi "den store opplevelsen", som man lett oppfatter som helhetlig forståelse.

Og det kan jo forsåvidt sees på som positivt.
Vis hele sitatet...
Vel, poenget for min del er å lære mer om meg selv..
LSD er et nyttig psykologisk verktøy for min del. Selvsagt også en veldig interresant opplevelse. Er noe jeg kommer til å innta av og til i fremtiden også. Psykologen min er positiv til dette noe jeg setter stor pris på

Sopp har jeg ikke filosofert noe spesielt på da jeg ikke har hatt noen spesielt sterke turer på sopp. Får se litt hva som skjer utover høsten.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Vil bare foreslå en dokumentar her: Hofmann's potion.
er ikke bra å fundere for mye... kan fort slite ut hjærnen sin på det, og du finner neppe svaret du leter etter mens du er i live uansett.. også kan jo selfølgelig svaret du har kommet fram til være helt riv ruskende feil... å holde seg til de små tingene er nok det beste, og bare ta det som det kommer

bruk heller syre rusen til å være kreativ på andre måter (og for å ha d gøy), og ta metafysikken når du er nykter. hjærnen er din beste venn!
Sitat av samefaen
er ikke bra å fundere for mye... kan fort slite ut hjærnen sin på det, og du finner neppe svaret du leter etter mens du er i live uansett.. også kan jo selfølgelig svaret du har kommet fram til være helt riv ruskende feil... å holde seg til de små tingene er nok det beste, og bare ta det som det kommer

bruk heller syre rusen til å være kreativ på andre måter (og for å ha d gøy), og ta metafysikken når du er nykter. hjærnen er din beste venn!
Vis hele sitatet...
Hva om svaret du leter etter ikke er galt eller rett. Eller at det ikke har noe å si om det er galt. Men hvordan kan det være galt å fundere for mye ? Bedre enn å fundere for lite.
Rusmiddelet mitt er kaffe. Minst 5 kopper om dagen. Jeg kunne aldri tenke meg knarko! Skumle bivirkninger, vet dere!
Sitat av Nocturnalis
Rusmiddelet mitt er kaffe. Minst 5 kopper om dagen. Jeg kunne aldri tenke meg knarko! Skumle bivirkninger, vet dere!
Vis hele sitatet...
minst 5 kopper kaffe om dagen gjør nok større skade enn et par LSD-turer i året.. ^^
Galactoid
Sinister's Avatar
Trådstarter
Sitat av Dr_M
Jeg må innrømme at jeg synes at å ta LSD for å forstå og filosofere over virkeligheten og omverdenen er noe... smålig. Man trenger ikke syre for å gjøre det. På LSD ekspanderer man sin egen underbevissthet, altså man lærer ikke noe annet enn om en selv, det er ingen som forteller deg noe nytt. Men såklart, for folk flest betyr dette at man ser ting man ellers ikke ser, og at det kan gi "den store opplevelsen", som man lett oppfatter som helhetlig forståelse.

Og det kan jo forsåvidt sees på som positivt.
Vis hele sitatet...
Som du sier lærer man mye om seg selv. Man ser ting fra andre perspektiver. Det er riktignok ingen som forteller deg noe nytt ,men en skikkelig tur kan belyse de store spørsmålene på en helt ny måte. Så selv om man ikke får noe ny informasjon kan man gjøre opp tanker og trekke konklusjoner på en helt annen måte.
Sitat av Forconin
minst 5 kopper kaffe om dagen gjør nok større skade enn et par LSD-turer i året.. ^^
Vis hele sitatet...
Tuller du? Kaffe er jo direkte sunt! Rikelig med antioksidanter og alt mulig. 5 kopper om dagen er sunt ifølge dagbladet: Det var en artikkel om det for en tid siden, basert på en vitenskapelig undersøkelse. Det var det jeg alltid har visst

Nå har jeg drukket kaffe siden ungdomsskolen og føler meg frisk og fin. Tror du jeg hadde vært supermann hvis jeg hadde gått på hjerneetsende LSD like lenge?
Sitat av Nocturnalis
Tuller du? Kaffe er jo direkte sunt! Rikelig med antioksidanter og alt mulig. 5 kopper om dagen er sunt ifølge dagbladet: Det var en artikkel om det for en tid siden, basert på en vitenskapelig undersøkelse. Det var det jeg alltid har visst

Nå har jeg drukket kaffe siden ungdomsskolen og føler meg frisk og fin. Tror du jeg hadde vært supermann hvis jeg hadde gått på hjerneetsende LSD like lenge?
Vis hele sitatet...
Hmm, mulig, mulig..

Tja, hadde du putta i deg LSD 5 ganger om dagen hadde du nok ikke vært den samme nei.. Men det gjør man bare ikke. Det er noe man bruker SJELDENT..
Og "hjerneetsende LSD?" Hva snakker du om? Mange fremstående mennesker har innrømt å ha brukt LSD..

http://www.erowid.org/culture/charac...drug_use.shtml

Edit: Skal dog ikke oppfordre til bruk da det IKKE passer alle, og det er som sagt ulovlig.. Har du dårlig psyke så prøv iallefall ikke... Les også her for å få et innblikk i noe av det som KAN skje ved bruk.. (Følte meg litt for pushy her, så må få med litt info om farene også )
Sist endret av Forconin; 14. september 2006 kl. 14:57.
Sitat av Forconin
Tja, hadde du putta i deg LSD 5 ganger om dagen hadde du nok ikke vært den samme nei.. Men det gjør man bare ikke. Det er noe man bruker SJELDENT..
Og "hjerneetsende LSD?" Hva snakker du om?
Vis hele sitatet...
Hm... Kanskje det ikke er så galt likevel da? Kanskje jeg skal prøve det.
Sitat av Forconin
Tja, hadde du putta i deg LSD 5 ganger om dagen hadde du nok ikke vært den samme nei..
Og "hjerneetsende LSD?" Hva snakker du om?
Vis hele sitatet...
1. I 60-åra var det en gruppe som kalte seg "the League of Spiritual Discovery" som visstnok kjørte et eksperiment der forsøkspersonene hver dag fikk gårsdagens dose x2 (pga. toleranse).
Etter 10 dager kunne de innta store doser LSD uten å få noen som helst effekt, altså var de praktisk talt immune.

2. Selvfølgelig er alt som har "syre" i navnet etsende? Lysergsyre dietylamid høres ganske surt ut ass.
Sitat av Forconin
Edit: Skal dog ikke oppfordre til bruk da det IKKE passer alle, og det er som sagt ulovlig.. Har du dårlig psyke så prøv iallefall ikke... Les også her for å få et innblikk i noe av det som KAN skje ved bruk.. (Følte meg litt for pushy her, så må få med litt info om farene også )
Vis hele sitatet...
Jeg har allerede lest om det i wikipedia. Når jeg sa at jeg ville prøve det, så var det i virkeligheten bare et slept knep ment for å hale ut en innrømmelse om at LSD ikke er noe uskyldig knask. Jeg er veldig skeptisk til all slags knarkoholika, og ville overhode ikke begi meg ut på den slags eksperimentering. Det er nok meget gode grunner til at de aller fleste knarkotiske stoffer er ulovlig i Norge (og mange andre land forøvrig)!? Det finnes tryggere, billigere og mer lovlige måter å oppnå spenning på. Jeg ville heller tatt en dagstur til tusenfryd (litt dårlig eksempel, men). Som glamiddel kan man også bruke kaffe og sjokolade. Er man opptatt av eksistensielle spørsmål, kan man jo se til religionene. Rare sinnstilstander kan oppnås uten bruk av rusmidler: Ved diverse former for meditasjon eller "lucid drømming", kan man oppnå lignende. Og disse nevnte midlene tar ikke fra en selvkontrollen og bakkekontakten på samme måte som LSD gjør.

LSD? Nei takk!
Galactoid
Sinister's Avatar
Trådstarter
Sitat av Nocturnalis
Jeg har allerede lest om det i wikipedia. Når jeg sa at jeg ville prøve det, så var det i virkeligheten bare et slept knep ment for å hale ut en innrømmelse om at LSD ikke er noe uskyldig knask. Jeg er veldig skeptisk til all slags knarkoholika, og ville overhode ikke begi meg ut på den slags eksperimentering. Det er nok meget gode grunner til at de aller fleste knarkotiske stoffer er ulovlig i Norge (og mange andre land forøvrig)!? Det finnes tryggere, billigere og mer lovlige måter å oppnå spenning på. Jeg ville heller tatt en dagstur til tusenfryd (litt dårlig eksempel, men). Som glamiddel kan man også bruke kaffe og sjokolade. Er man opptatt av eksistensielle spørsmål, kan man jo se til religionene. Rare sinnstilstander kan oppnås uten bruk av rusmidler: Ved diverse former for meditasjon eller "lucid drømming", kan man oppnå lignende. Og disse nevnte midlene tar ikke fra en selvkontrollen og bakkekontakten på samme måte som LSD gjør.

LSD? Nei takk!
Vis hele sitatet...
Meditasjon og lucid dreaming kan kanskje gi deg spesielle opplevelser, men det kan ikke sammenlignes med psykedeliske. Og hvem det er da virkelig ingen som prøver å fortelle at LSD er uskyldig knask. Og det er ikke bare å finne en religion som har svar på alle spørsmålene dine. Det er ikke alle(inkludert meg) som har like stor tro på religion.
Sist endret av Sinister; 14. september 2006 kl. 21:31.
Sitat av Sinister
Meditasjon og lucid dreaming kan kanskje gi deg spesielle opplevelser, men det kan ikke sammenlignes med psykedeliske. Og hvem det er da virkelig ingen som prøver å fortelle at LSD er uskyldig knask. Og det er ikke bare å finne en religion som har svar på alle spørsmålene dine. Det er ikke alle(inkludert meg) som har like stor tro på religion.
Vis hele sitatet...
Opplevelsene er nok ikke like, siden du sier det. Det har jeg egentlig liten forutsetning for å vite. Men jeg skjønner likevel ikke hvordan det kan være bra å drive med rusmidler. Personlig har jeg tro på at man kan oppnå mer sannhet ved religion, enn ved LSD-tripper. Beklager forresten hvis jeg hadde en frekk tone istad. Det var ikke meningen.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Vi har alle våre egne veier her i livet, Nocturnalis. Selv om religion, meditasjon og lucid dreaming jo er både spennende fenomener og kraftige verktøy, så er det ikke nødvendigvis sagt at de ikke kan kombineres med hallusinogener som LSD - eller for den saks skyld at de er noe bedre. Mange religioner bruker hallusinogener, f.eks. Santo Daime (Ayahuasca), The Native American Church / Peyotekirken (peyote), hundismen (cannabis sativa), forskjellige Latin-Amerikanske religioner som har psykedelisk sopp som sakrament, Bwiti i Afrika (Iboga), samt forskjellig religiøse og sosiale bruksområder for salvia divinorum, kava, kokablader, datura og mange, mange andre urter, verden rundt. Våre forfedre spiste amanita muscaria (fluesopp) og antakeligvis også psilocybinholdig sopp som flein o.l, og det er og har alltid vært tilfellet for hele verden.

Verdens første religion var basert rundt den hellige urten "soma", som til dags dato ikke er identifisert - men misstenkte kandidater er alt ifra sopp til cannabis. Rusmidler ER naturen, og det er i mine øyne meningen at vi skal interagere med de. Men som sagt, det er flere veier til Roma, og som folk respekterer din vei gjennom meditasjon og religion, bør du respektere andres veier - hvor de nå måtte gå.
Sitat av Tias
Vi har alle våre egne veier her i livet, Nocturnalis. Selv om religion, meditasjon og lucid dreaming jo er både spennende fenomener og kraftige verktøy, så er det ikke nødvendigvis sagt at de ikke kan kombineres med hallusinogener som LSD - eller for den saks skyld at de er noe bedre.

Rusmidler ER naturen, og det er i mine øyne meningen at vi skal interagere med de. Men som sagt, det er flere veier til Roma, og som folk respekterer din vei gjennom meditasjon og religion, bør du respektere andres veier - hvor de nå måtte gå.
Vis hele sitatet...
Det er interessant å høre hva du mener om hallusinogener og religion. Jeg vet forresten at noen religiøse bruker hallusinogener, men det kommer an på religionen.

Ellers må jeg igjen si at det ikke var meningen å opptre respektløst. Nå gjør jeg det klart at jeg respekterer og godtar at dere har forskjellig syn på rusmidler enn det jeg har. I diskusjonsforum er det jo tillatt å være uenige. Jeg kan godt mene at det er best å være fri for narkotisk rus, og du kan godt mene noe annet. Det er ingenting i veien med det, etter mitt syn.