Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  141 6038
Skulle nesten ønske det var folk fra FN, som kunne overvåke valget i USA. Det var jo litt juks denne gangen og?
Valget gikk ganske så smerte fritt etter min mening. Det har vært noe kluss i Ohio, Iowa og New Mexico, men ingenting av stor betydning.

Republikanere og Demokratene hadde rundt 10 000 advokater hver i forskjellige stater. I tillegg vervet flere frivillige organisasjoner titusener til å stå vakt for å avsløre manipulering eller fusk. Moore hadde jo hele 1200 frivillige utstyrt med kamera.

Så nei, det har ikke vert meldt om noe juks så vidt jeg vet.
Pensjonert byråkrat
tep0sen's Avatar
Donor
Seriøst jeg lurer på hvordan verden vil vær om 4 år
det er jo et nederlag for terroristene som må tåle støyten hvis de finner på noe lureri.. jeg har ikke noe imot 4 nye år med bush og ble litt glad for og se at ikke alle amerikanerne lot seg påvirke av Fahrenheight..
sannsynlig vis vil Bush starte et par kriger til, men det fører jo bare til at Europa hater Bush mer, noe som er langt ifra negativt..
Fahreheit Ziodberg.

Jeg er skuffet som fanden, jeg er helt enig i at det burde vært uavhengige upartiske valgobservatører f.eks fra FN. USA styrer alle andres valg og skal selv være demokratiets høyborg, men se hvordan det foregår.
Håper Bush kjører en ny retning i denne perioden og at han innser at han bare har 51% av folket på sin side, det vil jeg ikke akkurat kalle et klart flertall.
Opprinnelig postet av Zoidberg
det er jo et nederlag for terroristene som må tåle støyten hvis de finner på noe lureri.. jeg har ikke noe imot 4 nye år med bush og ble litt glad for og se at ikke alle amerikanerne lot seg påvirke av Fahrenheight..
sannsynlig vis vil Bush starte et par kriger til, men det fører jo bare til at Europa hater Bush mer, noe som er langt ifra negativt..
Vis hele sitatet...
hvis de skal være mot terrorisme så må de slutte å gi våpen støtte til Isrlael som bruker dem til å terrorisere Palestinia. Isrlael har tatt over nesten hele Palestinia uten at noen sier noe.
Hawk:
Det kalles ikke terror, men (militær)maktmisbruk. Og den diskusjonen hører ikke hjemme i en tråd om presidentvalget.
knusp3r: jeg blir litt provosert av å se at en idiot klarer å lure flere milioner til å tro at han er en person som man kan stole på og som klarer å ta de riktige besluttningene.
Jeg er med deg der, misforstå meg ikke. Han er nok ingen idiot i intellektuell forstand slik vandrehistoriene skal ha det til. Men mye ligger nok til hans rådgivere etc. Hvis du hadde klart å bli president i USA, hadde ikke jeg kallt deg en idiot heller. Men at de beslutningene han har tatt er utrolig dårlige og har skapt fatale konsekvenser for resten av verden er det ingen tvi om. Jeg er fasinert over hvordan den amerikanske befolkningen klarer å la seg overbevise så til de grader.


Bush sa i dag:
"Today I hope we can begin the healing."
Det håper virkelig jeg også!
Sist endret av knusp3r; 3. november 2004 kl. 21:59.
offtopic:
quote fra et annet forum:

There were three people on an airplane. One was Thomas Jefferson. One was George Bush. And the last was Bill Clinton. They opened up the airplane door and Thomas Jefferson threw out a 100 dollar bill and said "I just saved a family!" George Bush looked at Jefferson and then threw out 2 100 dollar bills. He then said, "I just saved TWO families!" Bill Clinton looked at Thomas Jefferson then at George. He sighed and pushed George Bush off the plane and said "I just saved the world!" ^_^
Opprinnelig postet av huron
Håper Bush kjører en ny retning i denne perioden og at han innser at han bare har 51% av folket på sin side, det vil jeg ikke akkurat kalle et klart flertall.
Vis hele sitatet...
George W, Bush fikk nesten fire millioner flere stemmer enn John Kerry dvs. hele 3% på landsbasis. Bush har faktiske vunnet med flere stemmer enn noen andre kandidater i historien. Han vant flest delstater og ender opp på 286 electoral votes, mot Kerrys 252. Republikanerne styrket sin gruppe i senatet. Republikanerne styrket også sin gruppe i representantenes hus.

Velgerne møtte opp i rekordantall og leverte en historisk seier. Valgdeltakelse ser ut til å havne på rundt 60% og kommer til å bli den største valgdektakelsen på 44 år.

Hawk: hvorfor poster du vitser i en tråd som omhandler presidentvalget?

Knusp3r: I et valg mellom to personer med forskjellige politiske visjoner og planer for en stat som USA, er det nødt til å bli en viss skillelinje. Men jeg tror ikke USA er mer splittet nå enn ved tidligere valg. La oss for all del at håpet at landet kommer til en større enighet i løpet av de neste årene.
Sist endret av MacGyver; 3. november 2004 kl. 22:22.
Sjekk http://www.michaelmoore.com/ !

Bildet (for de som ikke vet det) er sammensatt av ansiktene av amerikanere som hittil er drept i okkupasjonskrigen i Irak.
Ja jeg så det tidligere, en fin reaksjon av Moore synes jeg.

"Her får dere den dere ville ha"


At amerikanerene setter det å føle seg trygge (uten grunn) forann
å ha et fungerende samfunn er foruroligende.
Eneste amerikanerne velger for er, Religion, bensinpris og skattelette.
Opprinnelig postet av huron
Fahreheit Ziodberg.
Vis hele sitatet...
Fahrenheit huron... :P
polmen: Hvorvidt du får disse latterlige påstandene fra vet ikke jeg. Det spiller jo igrunn ingen rolle hva du tror amerikanere baserer sin stemme på, og siden hverken meg eller deg bor i USA så spiller det jo liten rolle hvordan det står til med bensin prisene der borte.
Det ser ut til at denne tråden har nådd veis ende. Valget er avgjort, det er historie og en ny president er valgt for 4 nye år.

PRESIDENTIAL RESULT
George W. Bush (R)
Electoral votes: 286
Vote %: 51%
Votes: 59,459,765

John F. Kerry (D)
Electoral votes: 252
Vote %: 48%
Votes: 55,949,407

Ralph Nader (I)
Electoral votes: 0
Vote %: 1%
Votes: 400,706
*99% precincts reporting

CONGRESSIONAL RESULTS: SENATE
Republican: 54
Democrat: 44
Other: 1

CONGRESSIONAL RESULTS: HOUSE OF REPRESENTATIVES
Republican: 230
Democrat: 200
Other: 1
Sist endret av MacGyver; 6. november 2004 kl. 23:01.
Opprinnelig postet av DonTomaso
Sjekk http://www.michaelmoore.com/ !

Bildet (for de som ikke vet det) er sammensatt av ansiktene av amerikanere som hittil er drept i okkupasjonskrigen i Irak.
Vis hele sitatet...
Er det bare meg som ble ganske trist når du ser så mange ansikt, som nå er vekk pga. en grunnløs krig?

Bildet hadde hatt større oppløsning hadde man laget det av alle de døde Irakerene.

Synd valget endte slik jeg hadde forutsett. Jeg ville bli positivt overrasket.
pinnsvinet: enig, er teit at folk skal måtte bøte med livene pga en meningsløs krig.

Det er drit at valget endte slik også, det er ikke mange presidenter som bare sitter en periode.
Men Bush virker jo direkte idiot, som i dum, lav IQ.
Fatter ikke at halvparten av amerikanerne ikke ser logikken i det og stemte Kerry.
Usa ville blitt ett bedre land med en bedre økonomi..
Opprinnelig postet av polmen

Fatter ikke at halvparten av amerikanerne ikke ser logikken i det og stemte Kerry.
Usa ville blitt ett bedre land med en bedre økonomi..
Vis hele sitatet...
Kerry er rik, bruker lange og kompliserte ord når det ikke egentlig er nødvendig, og han ville kjørt omtrent den samme utenrikspolitikken? Ville du stemt Kerry som kristen middel/underklasse da framfor Bush som virker mer folkelig? Jeg har gjettet på Bush fra dag en, og sannelig fikk jeg rett.
Jeg har også gjettet på Bush, men Kerry ville gjort det bra for økonomien til USA bare ved å øke skattene.
Folket vil jo ikke ha høyere skatter, og velger derfor Bush men de velger mest pga religion og tanker kandidaten har.,
Katolikkene valgte Bush pga at han var imot abort og homofile ekteskap, dette støttet kerry.
Jeg vet ikke om jeg virkelig trodde på at Kerry ville vinne, eller om jeg ble blindet av håpet. Men men, får håpe 3.verdenskrig ikke bryter ut da, iløpet av disse fire årene. Lurer ganske mye på hvilket land de tenker å angripe nå, etter de er ferdig med å rote i Iraq. Synes det har blitt litt stillere om Iraq i media nå forresten...
Bush vill jo ta enda ett land, husker ikke hvilket, men var det Iran eller no sånn?

Sier ingenting med sikkerhet når det gjelder dette altså, men det er noe sånt jeg har lest/hørt.
Opprinnelig postet av polmen

Katolikkene valgte Bush pga at han var imot abort og homofile ekteskap, dette støttet kerry.
Vis hele sitatet...
Han støttet ikke homofile ekteskap. Han ville derimot ikke hindre det ved å endre grunnloven - han ville tillate partnerskap.
Ja, men han var ikke imot det sån 100% da.
Uansett så var Bush imot det mere enn Kerry.
Opprinnelig postet av polmen
Men Bush virker jo direkte idiot, som i dum, lav IQ.
Vis hele sitatet...
Er ganske lei av sånne usaklige uttalelser. Du kan kanskje holde deg litt saklig.

- Folk tror ofte feilaktig at noen er smartere om han sier noe komplisert som de ikke forstår, sier professor Gottfredson.
Vis hele sitatet...
Mange amerikanere tror fremdeles på en falsk rapport som sirkulerte på internett etter valget i 2000, der det ikke-eksisterende Lovenstein-instituttet sa at Bush med sine 91 poeng hadde tidenes laveste IQ for en amerikansk president. Også flere norske aviser siterte den falske rapporten.
Vis hele sitatet...
Viss man får lav IQ av å gå til krig mot et land, da har vi en statsminister med lav IQ. Kunne jo heller kommet med hvilke ting han faktisk har gjort som er så ille...
Åja. Det går som terroristene vil.

Utmattelsen er på vei.
Windoze: jeg har sagt hvorfor. Ikke i den posten kanskje, men det ble nå sånn.

Han kan verken tale eller drive bra økonomi.
Når han vil senke skattene i ett land med enorm utenlandsgjeld så er jo noe galt?
Stakkers USA hvis Saudi-Arabia får lyst å ta ut pengene de har investert i USA. Da tror jeg seriøst de går under..
For de som er deppa fordi Kerry tapte er det en glimrende analyse av professor Johan Galtung i dagens Klassekampen. Den fikk iallefall meg til å se ting i et litt annet lys. Galtung mener valget av Bush var det beste for verden på lang sikt, fordi en økende forjævligsering i USA kan føre til en økende motstand i USA og i resten av verden mot det høyreekstreme kristenfundamentalismen som Bush representerer.

Les og bli klokere : http://www.klassekampen.no/Arkivsaml...ember/4/247085
haha, Galtung er jo noe for seg selv også da, men han har en interessant synsvinkel. er forsåvidt godt på vei enig, selv om han er litt vel dramatisk etter min smak.
pinnsvinet: Soldatene har kjempet for landet sitt. Frivillig.

polmen: Din IQ uttalelse er bare teit. I følge de militære rullebladene til Bush og Kerry viser det seg at Bush faktisk har høyere IQ enn Kerry. Det hjelper ikke kritisere Bush siden USA har stor gjeld. USA har den største og mest teknologiske sterke økonomien i verden. I USA's rikeste stat har de en kjøpekraft som er ca. 400% høyere enn i Norge. Europas 'stromakt', Tyskland, ligger på nivå med Arkansas, og ville altså blitt betegnet som direkte fattig. Du har nevnt USA's økonomi tidligere, og klager stadig over den. Jeg har ikke orket å diskutere det med deg tidligere og det hører forsåvidt ikke hjeme i denne tråden. Det stemmer vell at du bor i Egersund, og jeg fatter ikke hvorfor du som er bosatt i Norge hakker ned på et annet land sin økonomi. Spiller det virkelig noen rolle for deg som enkeltperson?

Jeg foreslår at du starter deg en ny thread som omhandler alt det dårlige du kan komme på om USA og Bush administrasjonen, gjerne del den opp i flere tråder. Meningen med denne threaden var nemmelig ikke å diskutere noe som heldst som ikke er relatert til president valget.

DonTomaso: Bra artikkel. Jeg likte hvordan Galtung beskrev den norske fredsbevegelse som pusekattbevegelsen.
Sist endret av MacGyver; 7. november 2004 kl. 00:47.
Denne var litt fin. www.michaelmoore.com
http://www.michaelmoore.com/_images/splash/usofcanada.jpg
Det kunne like gjerne vært sånn.
BeautyInFailure: Godt begrunnet. Feil er det også. Jeg vet at Bush ikke alltid virker så lur, men jeg ser av utseendet hans at han ikke er en stein, eller at han steiner, for den slags skyld(med mindre han har noen rare president-ritualer).

MacGyver: Gjør det saken mindre trist? Hvordan?
Det forandrer nok ikke saken, men det var heller ikke poenget.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Det er fortsatt et bittelite håp : Påstander om valgfusk i Ohio kan kanskje føre til omtelling.

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=258000
haha syns det var ganske bra når republikaneren på slutten sier at det vil koste 9,3 millioner kroner for å ta et omvalg

Hvor mange millioner har ikke de brukt på den aldri så lille krigen sin ?
VG Nett er ikke alltid like oppdatert som andre aviser. Det merket vi godt under valget 2. November, der det ikke var mulig å holde seg oppdatert ved å lese på VG Nett.

Kenneth Blackwell godkjente valgt resultatet på Tirsadg (7. Desember). Artikkelen i VG Nett ble skrevet på Torsdag (9. Desember).

Bush vant som sagt med over 118 000 stemmer og de 60 000 stemmene som Cliff Arnebecks hevder 'å blitt stjålet' fra Kerry ville nok ikke gjort noen dramatisk endring i resultatet.

TechLash: Det hadde nok endt opp med at skattebetalerne måtte betale store deler av summen det ville kostet å telle opp stemmene i de 88 fylkene.
Men det var sikkert kjekt for Cliff at han fikk navnet sitt i avisa. Nå kjenner hele verden Cliff Arnebecks, PR-kåt, vinglete og 100% asshole.