Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 1246
http://www.aftenposten.no/nyheter/ir...icle922421.ece

[SIZE=3]Ungdomsgjenger terroriserer barn i Korketrekkeren[/SIZE]
Åtte barn ble lørdag truet, slått og ranet av en ungdomsgjeng i Korketrekkeren. Politiet jakter på 15-16 ungdommer av utenlandsk opprinnelse.


Dette burde da ikke forekomme lengere, jeg syntes man skulle drevet en form for nabolags vakthold der.
Dette med barneranere har pågått for lenge.
Nå er det vel ikke lenge før alle små barn må bli sittende hjemme hele tiden istedenfor å leke, hvis man ikke har noen tøffe brødre eller fettere.

Jeg blir så sint
Jeg har veldig lite imot innvandrere. Noen av mine beste venner er innvandrere, men hater når de må ødelegge med gjenger og vold.
Det var ikke ment som en rasistisk post, men jeg kan love dere at selvom ikke mange i vår generasjon er rasister, så kommer det nok til å vokse opp mange små adolfer fremover om dette fortsetter.
Synd, men sant..
Noen som blir med på å dra dit og meie dem ned med pansrede rattkjelker?
Noen som tør å gjøre det, istedetfor å kjekke seg på internett?

Hva er korketrekkeren egentlig? En akebakke? Uansett, ungdomskriminalitet er et problem. Men trenger man å lage en ny sint topic hver gang noen ungdommer e.l gjør noe galt? Begynner vel å bli en del av disse topicene nå.
Korketrekkeren er en akebakke utformet som en korketrekker (bombe) ganske lang en faktisk.. tar noen minutter ned og en tar t-banen opp
rdxz: En akebakke som går et godt stykke, med tbane nederst som går rett til toppen. Fantastisk sted å kjøre med UFO (ser du en fyr på 1,85 som farer nedover på en grønn plate, så er det antagelig meg.)

</derail>

Ellers er jeg enig med rdxz; Hva er vitsen med å lage en tråd hver gang noen begår en forbrytelse?
Er fetest å leie kjelke der oppe. Det går skummelft fort . Dødsgøy...
Men 15-16 ungdommer av utenlandsk opprinnelse banker og raner mindre barn, HALLO? Hva i h***** skjer i landet?

Hva er sannsynligheten får at en gjeng på 15-16 norske ungdommer hadde gjort no slikt?

Hva om vi hadde gjort dette i et "pakkis-land", vi hadde sikkert fått skamjuling osv. Mens her hjemme om vi gjør dem noe, kommer det vel bare enda flere av dem å tar igjen...:/

Skjedde det slike ting får 10-20 år siden? Jeg vet ikke... Men tror ikke det.

Orker ikke å skrive så mye, men blir så forbanna, synes begeret er HELT fullt nå. Leser jo daglig om utlendinger som begår lovbrudd, virker som om dem skal overgå hverandre med brutalitet. Høre jo bare om verre å verre ting hver dag...

Edit: Hvor i landet er korketrekkeren?
Sist endret av JuB; 1. desember 2004 kl. 20:36.
Ikke noen særlig tvil om at volden og kriminaliteten blandt de under 20 har økt dramatisk de siste årene. Og det er heller ikke noen særlig tvil om at våre nye landsmenn må ta sin ganske store del av skylden for det.

Jeg har ikke noe imot en person fra noe som helst land. Men det er denne gjengmentaliteten mange av de praktiserer som gjør meg småkvalm.
Ord som "ære" og "respekt" får det også til å knyte seg skikkelig.


Hvis trenden fortsetter som den gjør så kommer hverdagsrasismen blomstre for alvor om noen år. Og i værstefall vil det bli en slags borgerværn som skjærer alle under en kam, og begynner å statuere eksempler i hytt og vær.

Jeg ser i det heletatt ganske mørkt på fremtiden.
Opprinnelig postet av JuB
Edit: Hvor i landet er korketrekkeren?
Vis hele sitatet...
Oslo, ikke mange andre steder i Norge man har Tbane...
Om det fortsetter slik det er nå vil det høyst sannsynlig at vi også vil få flere høyreekstreme grupper. Bare se hvor mange vi har nå, tenk da hvor mange fler vi kan ende opp med om det fortsetter samme vei med gjenger. Som sagt er ikke jeg rasistisk, men staten burde gjøre noen inngrep snart for å snu denne bølgen.
A Real Human Bean
Mullah's Avatar
Donor
Opprinnelig postet av drwho
[...]hvis man ikke har noen tøffe brødre eller fettere.
Vis hele sitatet...
Jeg mener at slike poster som dette ikke egentlig har noen hensikt utover det at masse mennesker skriver tull som ikke har noe å si. Det spiller med andre ord ikke noen rolle om det er on- eller offtopic fordi at alt i bunn og grunn er inkonsekvent.
Det er derfor jeg har quota og lagt vekt på drwhos referanse til fettere.
Det skal dog sies at jeg har for vane å sniffe lighter gass.
Det jeg egentlig ville med denne posten var ikke å få folk i sloss modus og dra for å banke disse små ranerene, men heller å prøve å finne ut hva som kan gjøres for å roe ned litt på dette voksende problemet. Selv er jeg ganske anti vold og gjør derfor mitt beste for å unngå konfrontasjoner som kan lede til dette.
I mine yngre dager ble jeg forsøkt ranet, men har alltid klart å prate meg vekk fra det, skjønner ikke hvorfor ikke andre prøver dette istedenfor:

a) Bruke vold med en gang
Eller
b) Hyl gråte.

Man taper som oftest begge disse variantene.
Om ARaPaCaNa Dhih
Apraksin's Avatar
for en gangs skyld noen som spør hva man faktisk kan gjøre, i stedenfor å si hvor fælt alt er. makes me happy.

det er en del punkter som man kan prøve på for å få bukt med dette.

1. integrering, aktiv norsk undervisning, ikke bare språk, men også de verdier vi praktiserer her i landet, vårt levesett og de synspunkter vi forfekter. jeg har lenge ment at den kulturelle forskjellen er det virkelig store problemet. flerkulturellt samfunn kan slikke meg i ræva til det kommer til tolvfingertarmen. kulturforskjeller skaper gnisninger, og dette skal vi plutselig synes er positivt? historien viser med gnistrende klarhet at er det noe menneskeheten desverre ikke tåler så er det at noen i nærheten mener noe fundamentalt annerledes enn en selv, da skal det slåss. folk som mener noe annet burde sette seg ned å lese rousseau, "om ulikheten mellom menneskene".

2. splittelse, vi kan ikke tillate bygningen av "ghettoer" hvor innvandrerne samler seg, slik tilfellet er i oslo nå. dette skaper igjen problemer for integreringen, da det skaper et lukket minisamfunn hvor innvandrere slipper å ha større kontakt med den norske verden. vi blir skeptiske, og følgen blir at det oppstår sosial forskjell mellom "meg" og "han der pakkisen". de mister sjansen til å bygge seg opp på lik linje med resten av den norske befolkningen, og et selvbilde skapes hvor de aldri vil få muligheten til påvirkningskraft innen normale kanaler, derfor vil de hevde seg gjennom vold og kriminalitet. vi må legge til rette for utdanning og lik mulighet til makt, penger osv. splitt og hersk.

3. hverdagsrasismen må bort, da kreves igjen en utjevning av den kulturelle forskjellen. "De" må bli norske, det er ikke vi som skal trenge å tilpasse oss, likesom vi skal tilpasse oss deres samfunn hvis man feks. er i pakistan.(grøss). Når gjest i et hus, skal man gjøre som verten sier.

4. her får jeg et problem, for hele min liberalistiske sjel sier at demokratiets prinsipper skal følges til beinet. dog er jeg fullt for å kaste ut elementer av typen som bare steller i stand bråk og faen, og driver organisert kriminalitet. de irriterer noe jævlig, for de setter en kjempestopper for å integrere resten, da fremmedfrykten øker jevnt om dagen. det skal ikke være norges ansvar å følge opp hver eneste krigsforbryter og vinningskriminell med smokk og bleie. vi skal faen ikke praktisere forblindet idealisme heller. så god er ikke verden, og det bør vi snarest få med oss her på berget også. vi er bare menneskelige, og for øyeblikket skrekkelig forblindet av individets rett (som er en bra rett, men som ikke skal tøyes til strikken ryker).

5. Stopp! ikke flere innvandrere, vi ser allerede konturene av et kjempeproblem, og med mindre vi snart greier opp i dette her vil det bli umulig å få orden på. det vil ta mange generasjoner før samfunnet av seg selv kan assimilere dette, det må gjøres aktivt av våre folkevalgte og av mannen i gata. vi bør konsentrere oss om å hjelpe/integrere de vi allerede har, i stedenfor å øke problemet med noen tusen i året uten å gjøre en dritt preventivt arbeid. i frankrike, tyskland og england er grensen for lengst sprengt, samtidig som problemene ikke løses. resultatet er at mørkebrune krefter igjen er i vinden, og mannen i gata begynner sakte å trekkes inn i dette. vi ser konturene av en europeisk krise her, og jeg vil ikke ha norge med i den for alt gull i verden, for det kan bli en ny krystall-natt.

dette er slik jeg syns vi bør gå fram, stiller klar for flaming.
Sist endret av Apraksin; 5. desember 2004 kl. 16:45.
Litt teit å innføre innvandringsstopp når vi allerede har hatt det i 29 år?