Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 701
Hey

Den 1. Mars skal jeg søke læreplass for linjen: Brønnteknikk.

Av de aktuelle fagbrevene/læreplassene jeg kan velge i mellom er det:

1. Coiled Tubing
2. Boring
3. Mekanisk / EL - Wireline
4. Sementering
5. Komplettering

Spørsmålet mitt er som følger: Har dere tips til hva jeg kan søke på? Er ute etter generelle tips, gjerne gi meg mest mulig info! Er veldig usikker.
Med mindre du har et sterkt ønske om å gå fagskolen for å bli ad/d ikke velg boring. Du har vel og mulighet for subsea? Hadde selv først valgt subsea med elwl på en god andreplass.
Sist endret av IW2022; 24. februar 2023 kl. 19:05.
Trådstarter
3 0
Sitat av IW2022 Vis innlegg
Med mindre du har et sterkt ønske om å gå fagskolen for å bli ad/d ikke velg boring. Du har vel og mulighet for subsea? Hadde selv først valgt subsea med elwl på en god andreplass.
Vis hele sitatet...
Stemmer det, er bare generelt lite keen på akkurat subsea. Grunnen for at jeg ikke har så lyst til å velge WL er på grunn av antall søkere. Er ekstremt mange søkere, og man har kun 3 valg som man bør benytte til det beste.
Sitat av Triptank Vis innlegg
Stemmer det, er bare generelt lite keen på akkurat subsea. Grunnen for at jeg ikke har så lyst til å velge WL er på grunn av antall søkere. Er ekstremt mange søkere, og man har kun 3 valg som man bør benytte til det beste.
Vis hele sitatet...
Tipper dere har flest læreplasser innenfor boring?

Hvis du ønsker å jobbe 2/4 i en jobb som er rutinebasert og relativt lett-lært så er nok boring faget for deg.

Liker du å bygge legotårn? Velg komplettering.

Liker du å fiske og drive med logging av diverse tall? Velg WL/ELWL.

Sementering er nok en fin jobb om du liker litt on and off arbeidsperioder og arbeidsdager. Brått mye jobbing for så å vente en stund for så å jobbe en god stund.

Subsea har jeg alltid følt er det faget som utvikler seg mest med de største fremtidige mulighetene.

Coiled tubing husker jeg ikke HELT.

Spørsmålet er jo hvor interessen din ligger etter du har hatt litt prøver og diverse innenfor alle faga? Hva trives du med?
Sist endret av IW2022; 24. februar 2023 kl. 19:17.
Trådstarter
3 0
Sitat av IW2022 Vis innlegg
Tipper dere har flest læreplasser innenfor boring?

Hvis du ønsker å jobbe 2/4 i en jobb som er rutinebasert og relativt lett-lært så er nok boring faget for deg.

Liker du å bygge legotårn? Velg komplettering.

Liker du å fiske og drive med logging av diverse tall? Velg WL/ELWL.

Sementering er nok en fin jobb om du liker litt on and off arbeidsperioder og arbeidsdager. Brått mye jobbing for så å vente en stund for så å jobbe en god stund.

Subsea har jeg alltid følt er det faget som utvikler seg mest med de største fremtidige mulighetene.

Coiled tubing husker jeg ikke HELT.

Spørsmålet er jo hvor interessen din ligger etter du har hatt litt prøver og diverse innenfor alle faga? Hva trives du med?
Vis hele sitatet...
Det meste vekker jo egentlig interesse. Blir kanskje rart og si det, men ønsket mitt er egentlig å jobbe offshore i tillegg til å tjene gryn! Har hørt at det er til tider vanskeligheter med å få arbeide offshore i enkelte service-selskaper. Jeg har ikke lyst til å ende opp på et verksted, og arbeide der i flere år uten noe særlig offshore arbeid om du skjønner.

Sitat av IW2022 Vis innlegg
Tipper dere har flest læreplasser innenfor boring?

Hvis du ønsker å jobbe 2/4 i en jobb som er rutinebasert og relativt lett-lært så er nok boring faget for deg.

Liker du å bygge legotårn? Velg komplettering.

Liker du å fiske og drive med logging av diverse tall? Velg WL/ELWL.

Sementering er nok en fin jobb om du liker litt on and off arbeidsperioder og arbeidsdager. Brått mye jobbing for så å vente en stund for så å jobbe en god stund.

Subsea har jeg alltid følt er det faget som utvikler seg mest med de største fremtidige mulighetene.

Coiled tubing husker jeg ikke HELT.

Spørsmålet er jo hvor interessen din ligger etter du har hatt litt prøver og diverse innenfor alle faga? Hva trives du med?
Vis hele sitatet...
Stemmer det, boring har uten tvil mest læreplasser. De andre er ganske likt fordelt med tanke på læreplasser, er maks 5-10 plasser som skiller dem i mellom.
Sist endret av Triptank; 24. februar 2023 kl. 19:24. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Vist du har mulighet så velg boredekk. Skulle du bli lei av dette. Så er det enkelt og få jobb innenfor wireline med bakgrunn fra boredekk.