Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 2075
Aften Freaks.
Lenge tenkt på ''vokse opp'' og kjøpe meg en klokke, og i anledning ''Black Friday'' virket det som en gyllen kjangs.
Problemet er bare at jeg har null peiling på klokker. Har prøvd og brukt søkefunksjonen her på Freak og google, men finner ikke det jeg vil ha.
Så her er kriteriene;

- Vil ha en relativt solid klokke som tåler en liten storm og to.
- Bør ikke koste mer enn 2000kr.
- Helst være sølv farget og se bra ut. Gjerne litt ''bling ich'', men ikke en haug med falske diamanter og greier, dere skjønner sikkert hva jeg mener. Gullbelagte er også av interesse.

Fant Denne klokka til svært redusert pris, men er det noen som vet hva faktisk pris (foruten om det som står på Ebay) er og om den er noe brukende? Egentlig ikke helt det jeg er ute etter, men til 90% redusert pris, og selv om det overstiger 2000,- kan det absolutt vurderes.

Takker for svar på forhånd, og beklager om det virker som en re-post, men kommer meg absolutt ingen vei på søkefunksjoner.
Det der med redusert pris er bare tøv. Klokken har aldri kostet så mye noensinne, noe sted. Sjekk denne tråden:
http://freak.no/forum/showthread.php?p=3037954

Generelt sett anbefaler jeg deg å kjøpe klokker fra klokkeprodusenter og ikke fra selskaper som Invicta, Fossil osv, som bare kjøper (billige) urverk og monterer dem i egne design.

I din prisklasse ville jeg ha sjekket ut Seiko, Citizen, Casio og Certina. Du nevner solid, og da er det en stor fordel med safirglass, som er mye mer motstandsdyktig mot riper enn mineralglass. Om du finner safirglass til rundt 2000,- er jeg usikker på.
Invicta er ikke å anbefale. At de noen gang får solgt den klokka der for 1600 er lik 0, derfor har de en 'fake' rabatt.
Du får toll på den, så det blir litt dyrere.

Når vi snakker om hvilken klokke som passer deg, så ville jeg dratt til Bjørklund eller hva du har i nærheten. Er vanskelig å se på bilder hvordan en klokke blir.
Bjørklund pleier å ha en god del klokker som koster noen hundre kroner som ser veldig dyr ut.

Så, jeg ville dratt å sett på klokken før du bestemmer deg, alternativt sjekke pris på ebay når du har valgt deg ut en.
Sitat av random12345677 Vis innlegg

- Vil ha en relativt solid klokke som tåler en liten storm og to.
- Bør ikke koste mer enn 2000kr.
- Helst være sølv farget og se bra ut. Gjerne litt ''bling ich'', men ikke en haug med falske diamanter og greier, dere skjønner sikkert hva jeg mener. Gullbelagte er også av interesse.
Vis hele sitatet...
http://watchout24.no/

Den sida her har klokker fra 2000 og oppover til 340 000 så kanskje du begynner å spare :P
Men dei til 2000 har egentlig kriteriene dine
Sjølv er eg meget fornøyd med klokka mi etter å ha bestilt der
En klokke som tåler en storm? Hva med Suunto Core? Solid klokke, greit priset, forskjellige design og greie funksjoner(altimeter, temperatur, kompass, klokke).
I din prisklasse er det Seiko som gir mest "bang for the bucks".

Om jeg var deg ville jeg kjøpt meg en mekanisk (automatic) Seiko med safirglass gjennom creationwatches.com. De har gode priser og har et godt rykte på seg. Bare husk at 25% mva. kommer i tillegg, ofte gjennom posten noen uker i etterkant. Mer klokkeglede for denne summen skal du lete lenge etter.

Mvh klokkenerd
I din prisklasse ville jeg faktisk kjøpt en "brukt" klokke. Annenhåndsverdien på klokker synker ofte veldig mye, og derfor kan du få en nesten ubrukt klokke veldig billig.

Om du vil ha en ny, så kunne denne kanskje passet beskriveslen på en fin klokke: Finn.no-annonse