Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  130 17100
Øks og amfetamin.

Hadde vært så ekstremt paranoid viss jeg misstenkte at noen snek seg rundt i leiligheten min på nattestid at jeg ikke hadde sovet ett sekund.


Happy hunting
En vanlig laser alerm forran døra litt gjemt også sirenen på rommet dit slik du våkner? Selges på Teknikk magasinet tror jeg ikke dyrt
Er det virkelig bare meg som ikke tror et sekund på dette her?
Hvis noen har vært inne i huset ditt, så skal jo slike saker gå rett til politiet.

Nei, jeg tror denne tråden heller er et desperat forsøk på å "skremme" folk. Rett og slett usannsynlig.
Men du TS. Kjære deg. Dette som foregår er ikke normalt. Det er et annet, ukjent menneske som har tilgang til hjemmet ditt og utnytter tydeligvis dette. Stikk en tur innom butikken og kjøp inn utstyr. Hva slags prinsipp er det du snakker om? "Vil ikke gi han gleden av at jeg bruker penger på han." Er det det? I såfall. Det er det dummeste jeg har hørt. En ting er å ha en stalker som lusker rundt i hagen og ødelegger de fine blomstene du nettopp har planta. Det er en helt annen ting når noen går inn i huset ditt mens du sover, stirrer litt på deg (antagelse fra min side) og så skrur på div. gjenstander. Det er bare drøyt. Ekkelt. Ulovlig?

Plis skaff deg kamera slik at du får det beviset politiet trenger. Så du ikke en dag våkner av brannalarmen og full flamme fordi en crazyperson har skrudd på ovnen/hvasomhelst som kan føre til brann.
Enig med folka over.. Ingen ville vært så casual i en sak som dette
Okei. Tror du må kutte ned på det stoffet du går på om dagen.
For det første, så tviler jeg på at det er noen som helst som "stalker" deg, annet enn ditt eget sinn.
Hvis du prøver å kutte ned på salvia'n, så skal nok denne stalkern gå vekk helt av seg selv.

For det andre - Hvis du ikke er rusa... Så tror ei heller noen på deg.
Av rent prinsipp velger du å ikke investere noen kroner i utstyr som evt. ville ha spart deg livet.
Bruker du heller ikke bilbelte, redningsvest, følger sikkerhetsprotokoller og slikt av prinsipp?

Denne posten er det dummeste jeg har lest på veldig lenge, og det er ingen her som tror deg.
Såpekoker av rang
Sitt og vent på'n. Når han lister seg inn ber du ham på en kopp kaffe. Spør også om han kunne tenke seg og kjøpe den gamle printeren din.
Kanskje dere kommer i snakk - finner tonen. Eventuelt kjøp deg et kompressorhorn og skrem ham. Så peker du og ler høyt.
Sist endret av monoid; 13. januar 2012 kl. 07:54.
Men er du sikker på at det ikke er huseieren?
Jeg hadde sett meg litt gjemt og venta på besøk, for så å angripe med balltre eller kniv.
Det er tross alt en person som ulovlig bryter seg inn i hjemmet ditt, og ditt liv kan stå i fare.
Har jeg forstått dette riktig....?
En person går inn i huset ditt på natta og roter rundt mens du sover..? Allikevel vil du IKKE bytte lås...?? Av det du kaller "prinsipp" ....? Du vil ikke ha noen form for overvåkning, alarm eller feller...? Vet ikke om det er du eller "stalkeren" som er sykest i huet jeg da....
Jeg hadde iallefall kjøpt en alarm som aktiverte seg når døra ble åpnet. Koster kanskje 50-60 kr, og hva faen er det for en sum å betale for å få slutt på dette?
Ikke spør om hjelp når du ikke vil ha hjelp..
Det her høres ut som et prosjekt.
Sitat av Life Goes On Vis innlegg
Har jeg forstått dette riktig....?
En person går inn i huset ditt på natta og roter rundt mens du sover..? Allikevel vil du IKKE bytte lås...?? Av det du kaller "prinsipp" ....? Du vil ikke ha noen form for overvåkning, alarm eller feller...? Vet ikke om det er du eller "stalkeren" som er sykest i huet jeg da....
Jeg hadde iallefall kjøpt en alarm som aktiverte seg når døra ble åpnet. Koster kanskje 50-60 kr, og hva faen er det for en sum å betale for å få slutt på dette?
Ikke spør om hjelp når du ikke vil ha hjelp..
Vis hele sitatet...
Sniff sniff hele tråden lukter troll
Sitat av arnekjell Vis innlegg
Sniff sniff hele tråden lukter troll
Vis hele sitatet...
Hvordan lukter troll? Lukter det som helt normale mennesker eller er jeg helt på jordet?
Sitat av ZarXon Vis innlegg
Hvordan lukter troll? Lukter det som helt normale mennesker eller er jeg helt på jordet?
Vis hele sitatet...
Finnes ingen som ikke hadde skiftet lås
Om dette virkelig hender sier det seg selv at du må ta til motmæle. Minstekrav når en fremmed bryter seg inn i huset ditt er at du bytter lås, installerer alarm eller setter opp videoovervåkning. Om du av prinsipp ønsker å bruke så lite energi og penger på dette som mulig så er problemet enten så lite at det ikke er verdt bryet, eller så kommer du til å angre på det når personen endelig bestemmer seg for å koke kaninen din eller sette fyr på hodet ditt mens du sover.

Done deal.
Må gi deg skryt av at du er så kald. Hadde innbrudd en gang på natta(sov igjennom hele dritten). Den følelsen med at noen har vært i leiligheten tok det lang tid og komme over. Tror jeg dobbel sjekka alle vinduer og dører før jeg la meg helt til jeg flytta fra leiligheten. Hvis du kjenner personen er det kanskje derfor du reagerer som du gjør?
Jeg ville ikke gi deg mer noia, men hvis denne personen er så interessert i deg og ivrig etter å stalke, hvordan kan du ikke frykte at han/hun/den følger med på trådene dine her?
Trådstarter
25 5
Sitat av Kjartan27 Vis innlegg
Må gi deg skryt av at du er så kald. Hadde innbrudd en gang på natta(sov igjennom hele dritten). Den følelsen med at noen har vært i leiligheten tok det lang tid og komme over. Tror jeg dobbel sjekka alle vinduer og dører før jeg la meg helt til jeg flytta fra leiligheten. Hvis du kjenner personen er det kanskje derfor du reagerer som du gjør?
Vis hele sitatet...
Jeg aner ikke hvem det er nei. Hadde jeg gjort det hadde jeg konfrontert personen med det for lenge siden. Jeg er ganske kald, men spesielt den gangen jeg fant ventilatoren over konfyren stående på, gikk det kaldt nedover ryggen på meg.

Sitat av Exothermal Vis innlegg
Jeg ville ikke gi deg mer noia, men hvis denne personen er så interessert i deg og ivrig etter å stalke, hvordan kan du ikke frykte at han/hun/den følger med på trådene dine her?
Vis hele sitatet...
Hvorfor skal jeg frykte det? Jeg har tidligere opplevd at MSN har blitt hcket, og jeg tviler ikke på at det er samme person, men hvilken nytte har det for personen dersom vedkommende leser dette? Jeg har ikke tenkt til å fortelle hvor jeg setter opp eventuelle feller

Sitat av arnekjell Vis innlegg
Sniff sniff hele tråden lukter troll
Vis hele sitatet...
Vel, da foreslår jeg at du overser tråden fra nå av
Sist endret av Jeezus; 13. januar 2012 kl. 14:44.
Ta i det minste kontakt med Politiet. Du vet ikke hva agendaen til personen som gjør dette er. Er du uheldig så er personen farlig. Politiet der du bor har kanskje erfaring fra tidligere saker. Hadde jeg vært deg ville jeg kontaktet politiet, selv om det er lite de kan gjøre akkurat slik saken er nå.
amp
Bedreviter
amp's Avatar
At en person lusker rundt og tar seg inn i huset ditt mens du sover er absolutt en alvorlig sak, og du burde mest sannsynlig ikke ta så lett på dette som du gjør!

Du sier selv at politet ikke kan gjøre noe, jo det tror jeg faktisk. Greit nokk at personen bare har sporadiske opptredener og er vanskelig å ta, men politiet vil garantert hjelpe deg med overvåkningsutstyr, kamera etc.
Homo Luminous
wavezor's Avatar
Sett opp en triwpire som får en dukke, fult påkledd til å dette ut av skapet, og PC-skjermen rett framfor inngangsdøra http://www.youtube.com/watch?v=9gFZffh65lM. Husk motorsagslyder på stereoen, og vaselin smører du på gulvet.
Up
Very Important Pyrotechnician
Up's Avatar
Herregud, om dette er sant, er du dum som ikke orker gå inn for å buste/stoppe han med ikke så altfor dyre midler!
http://www.dealextreme.com/p/motion-...-english-13297
http://www.finn.no/finn/torget/tilsa...nkode=32185080

Enig med mange her at din holdning til situasjonen er så dum at det høres troll ut.
Har selv en venninne som hadde en huseier som låste seg inn og stalket henne om natten.
Hun trengte ikke lage en tråd på nFF. Hun la en stokk under dørhåndtaket...

En ting til: Du sier det er som om han vil ha deg med på et spill? Du sier du vil ikke bruke midler for da har han vunnet? Virker som om du er med på spillet hans. Bruker du midler får du tatt han, og da har han tapt, men da føler du at du har jukset?
Sitat av amp Vis innlegg
At en person lusker rundt og tar seg inn i huset ditt mens du sover er absolutt en alvorlig sak, og du burde mest sannsynlig ikke ta så lett på dette som du gjør!

Du sier selv at politet ikke kan gjøre noe, jo det tror jeg faktisk. Greit nokk at personen bare har sporadiske opptredener og er vanskelig å ta, men politiet vil garantert hjelpe deg med overvåkningsutstyr, kamera etc.
Vis hele sitatet...
Enig. Får meg til å tenke at det kanskje ikke er fakta som kommer på bordet. Finnes det grunn til at Politiet ikke burde involveres?
Up
Very Important Pyrotechnician
Up's Avatar
Sitat av Exothermal Vis innlegg
Enig. Får meg til å tenke at det kanskje ikke er fakta som kommer på bordet. Finnes det grunn til at Politiet ikke burde involveres?
Vis hele sitatet...
My guess: hasjplantasje...
Sitat av Up Vis innlegg
My guess: hasjplantasje...
Vis hele sitatet...
Det vil kanskje også forklart behovet for å stalke.
Trådstarter
25 5
Sitat av Exothermal Vis innlegg
Enig. Får meg til å tenke at det kanskje ikke er fakta som kommer på bordet. Finnes det grunn til at Politiet ikke burde involveres?
Vis hele sitatet...
Ja, det finnes en grunn. De har ikke ressurser til å bruke tid på, for alt det jeg vet, kanskje bare er guttestreker. Jeg skjønner at det kanskje høres alvorlig ut, men jeg har ingen beviser for at noen faktisk har brutt seg inn. I utgangspunktet tror jeg ikke på spøkelser, men jeg har hørt om mer unaturlige ting enn at elektronikk har blitt påskrudd av seg selv.
Sitat av Jeezus Vis innlegg
Ja, det finnes en grunn. De har ikke ressurser til å bruke tid på, for alt det jeg vet, kanskje bare er guttestreker. Jeg skjønner at det kanskje høres alvorlig ut, men jeg har ingen beviser for at noen faktisk har brutt seg inn. I utgangspunktet tror jeg ikke på spøkelser, men jeg har hørt om mer unaturlige ting enn at elektronikk har blitt påskrudd av seg selv.
Vis hele sitatet...
I utgangspunktet tror jeg ikke på spøkelser, men jeg har hørt om mer unaturlige ting enn at elektronikk har blitt påskrudd av seg selv.
Vis hele sitatet...
men jeg har hørt om mer unaturlige ting enn at elektronikk har blitt påskrudd av seg selv.
Vis hele sitatet...
lolwut. Jeg er ikke med lenger. Jeg hadde forøvrig en skjerm som pleide å skru seg selv på 2-3 timer etter at den ble slått av. Det var ikke spøkelser inni den, bare billig kinaelektronikk.

Jeg håper uansett at situasjonen din blir bedre.
Sitat av Jeezus Vis innlegg
Ja, det finnes en grunn. De har ikke ressurser til å bruke tid på, for alt det jeg vet, kanskje bare er guttestreker. Jeg skjønner at det kanskje høres alvorlig ut, men jeg har ingen beviser for at noen faktisk har brutt seg inn. I utgangspunktet tror jeg ikke på spøkelser, men jeg har hørt om mer unaturlige ting enn at elektronikk har blitt påskrudd av seg selv.
Vis hele sitatet...
Man skal høre mye før øra detter av. Et spøkelse som stalker deg?

Politiet kan ha erfaring med lignende saker der du bor tidligere. Ergo kan de ha en mistanke om hvem som står bak. Det at du ikke vil ta kontakt med politiet er jo bare idioti. Du har ikke noe å tape på det. En person som stalker er mest sannsynlig en person med en personlighetsforstyrrelse. En person som ikke er stabil i topplokket...

Hvordan kan du vite at personen ikke er farlig? At du ikke vil kontakte politiet vil jeg kalle for naivt. Hva har du å tape på det? De ler ikke av deg om du kontakter dem. De har erfaring med slike saker.
Minner meg om en kompis av meg, som hadde en nabo som plutselig forandret oppførsel, begynte å se mistenkelig på han osv.
Han tenkte ikke noe mer over det, men en natt våknet han av at naboen stod over han med en kniv og ropte "DU HAR SATT OVERVÅKNINGSKAMERAER I HUSET MITT". Han viftet vilt med kniven, og kompisen min fikk flere kutt på hender, og noen flere steder før han fikk kommet seg ut av leiligheten og løp nedover gata i undertøy midt på vinteren. Prøvde desperat å banke på hos noen å få hjelp, men var ikke mange som ville åpne døra si for en blodig, halvnaken pakistaner midt på natten Av en eller annen grunn hadde naboen fått for seg at han hadde satt opp overvåkningskameraer hos han, og hadde tydeligvis problemer med dette. Alt gikk bra med han, og naboen var visst sinnsyk og er et eller annet sted å får hjelp.
Og nei, han hadde ikke satt opp kameraer hos naboen.

men til ditt problem; amfetamin, balltre og tålmodighet! lykke til
Sitat av Jeezus Vis innlegg
Da er jeg virkelig ute å kjører i så fall. For det var to forskjellige typer papir.
Vis hele sitatet...

Om det er en stalker, sikker på at han ikke har satt fra seg noen kameraer rundt om i huset ditt? De færreste går rundt med papir i lommen.



Uansett, så ville jeg sovet med kniv og balltre under sengen, og sperret soveromsdøren. I tillegg til å skaffet meg en motion detector alarm. Eventuelt skaffet/lånt en hund i en periode som vil bjeffe om det kommer noen ukjente snikende inn i huset om natten.
Om du setter opp overvåkningskamera(er), setter jeg en tier på at du vil se deg selv vandre rundt i ditt eget hjem.

Du kan ikke huske du har drømt om papirlapper og vifter over ovnen da?
Trådstarter
25 5
Sitat av thh Vis innlegg
Om du setter opp overvåkningskamera(er), setter jeg en tier på at du vil se deg selv vandre rundt i ditt eget hjem.

Du kan ikke huske du har drømt om papirlapper og vifter over ovnen da?
Vis hele sitatet...
Mobbing kan du holde deg for god til.
http://1x57.com/wp-content/uploads/2011/12/kevin-mcallister-battle-plan-home-alone-map-wet-bandits.jpg
Hvordan kan en random ha nøkkel til huset ditt, og samtidig vite at akkurat den nøkkelen skulle passe i akkurat den låsen?

Hvorfor legger du så lite innsats i å oppklare dette?

Hvorfor vil du ikke kontakte politiet? hvis du plutselig blir funnet i koma fordi en galing har slått deg i hodet på natta, vil politiet ha en anelse om hva som kan ha skjedd hvis de har dette i loggen sin. De vil sikkert sende en patrulje for å kikke rundt i nabolaget på netter de ikke har så mye å gjøre, og kan kanskje ta noen på fersk gjerning. Mulig flere enn deg sliter med det samme, men er mye nærmere løsning?

Kanskje noen andre naboer allerede har filmet stalkeren med webcamera (noen strekker seg laaangt og investerer 1-2 hundrelapper) så du kan se bilde?
Synes det hele virker som trolling jeg. Åpenbart at noe ikke er som det burde være hvis dette virkelig er reaksjon til trådstarter når h*n vet at det er en person som låser seg inn og går rundt i huset til nattetider.
Flytt til America, og hvis stalkeren følger etter deg, så gjemmer du deg i hagen på natta, og skyter jævelen
Oppklart fra mine side iallefall, dette er bare tull og tøys!
Trådstarter
25 5
Sitat av Lacost33 Vis innlegg
Oppklart fra mine side iallefall, dette er bare tull og tøys!
Vis hele sitatet...
Så bra, da kan du jo velge ikke å lese videre i tråden fra nå av.
Ville ikke satset på å ta han på fersken mere filmet han med web-kamera. Å sette opp en hel pc ser jo rimelig misstenkelig, for om det faktisk er noen der vet de vel ca hvordan det ser ut. Ville heller lagt mobilen i en jakkelomme i gangen evt ned i en sko med taleopptaker på. Eventuelt om du har en gammel mobil. Da kan du tydelig høre om det er noen der.

Er nok mulig å få billig overvåkningskamera på dealextreme. Dette ( http://www.dealextreme.com/p/usb-pc-...-with-6-led-13 )koster rundt 30 kr og gratis frakt det er jo skitt og ingenting for et kamera. Er ikke verre enn å skaffe seg en usb forlenger på noen meter så kan du sette pcen hvor du vil. Pass riktignok på å feste ledningen pent til gulvet og skjule kameraet litt. Sett det på hattehyllen (om du har en) og legg en lue delvis over men slik at man ikke kan se kamera. Å sette kameraet til å filme noen netter tar ikke så stor plass på pcen, og da er det bare å slette de som er tom.
Spol igjennom filmen mens du lager middag så ser du fort om det er noe bevegelse.
Det finnes noe slags våpen som skyter en kule rett ned om du monterer den over døra
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/c/c1/US_M18a1_claymore_mine.jpg/300px-US_M18a1_claymore_mine.jpg

Fra tull til alvor. Ta kontakt med politiet, de vet akkurat hva de skal gjøre.
Du kan jo henge 20 små kroker(sånne man skrur i veggen eller taket) i taket ved inngangsdøren(e) og fra de henge fiskesnøre med fiskekroker på, de med tre kroker( Sånne )
Også smører du gulvet med vaselin eller noe glatt hver kveld.
pass på å ikke heng i annsiktshøyde, du vil ikke gjøre noen blind?
Disse lager du i et system slik at du kan dra de opp til taket når du står opp slik at du slipper å gå i de.
her burde du ha litt kraftig snøre og litt kraftige kroker.
gjør du dette skal du nok finne h*n i gangen skal du se
Høres merkelig ut, men har vært borti "det samme". Har hatt 3 tilfeller hvor noen har vært i huset mitt. Den føreste gangen kom det en fyr gjennom soveromsvinduet mitt, men jeg sover tungt og godt så jeg sov gjennom det hele, men tror han skvatt eller ett eller annet da han så meg i senga, så ingenting ble tatt. Han ble senere den natta tatt lenger oppi gata, da han prøvde på det samme.
Den andre gangen var vi (familien min) ute (husker ikke hva vi gjorde) men anyways, og da knuste de ruta og MASSE ble tatt, snakker 3 bærbare pcen, to stk 52" flatskjermer, printer, stereo, you name it. Politiet har 2 stasjoner i nærheten, den ene 5 min og den andre ca. 10 min ifra, det tok dem 2 (!) timer å komme. Så polititet får ikke gjort mye.. Den siste gangen (5 mnd siden ca) lå jeg i senga å så på tv før jeg skulle ta kvelden. Da så jeg to hoder gjennom gardinene mine, og jeg ble ikke rett, gikk rett og slett inn i et slags selvforsvarssmodus, så jeg skreik og gaula, løp ut på gangen, ropte på fattern, og sammen løp vi etter dem, de hadde selvøfelig fått for langt forsprang så var umulig å finne dem.
Så er ikke mye politiet får gjort uten bevis, men jeg har dog gått til innkjøp at et REALT aluminiumsballtre!

Men at du velger å ikke gjøre noen ting som er nevnt her; kamera, alarm, bytte lås, eller i mitt tilfelle; balltre = ganske latterlig...
Sist endret av MariusM; 15. januar 2012 kl. 18:28.
Sitat av Jeezus Vis innlegg
Ja, det finnes en grunn. De har ikke ressurser til å bruke tid på, for alt det jeg vet, kanskje bare er guttestreker. Jeg skjønner at det kanskje høres alvorlig ut, men jeg har ingen beviser for at noen faktisk har brutt seg inn. I utgangspunktet tror jeg ikke på spøkelser, men jeg har hørt om mer unaturlige ting enn at elektronikk har blitt påskrudd av seg selv.
Vis hele sitatet...
Guttestreker er når man bølleringer, ikke når man får kopiert en husnøkkel og snoker rundt..
Si meg...hvorfor vil ikke trådstartet kontakte politiet, og i det hele tatt ofret noe for å få stoppet denne "stalkeren". Det kan være alvorlig, stalker før et mord, finne ut hvordan personen er i huset, hvor han oppholder seg mest, før "stalkeren" plutselig slår til - men å få ytra deres meninger om hva han burde gjøre, uten at han gjør noe med det. Det gir ikke mening, hver og en hadde kontaktet politiet eller gjort noe med saken selv!!!
Begynner vel å bli ganske obvious at det ikke er noe stalker nå, vel?
Heng noe opp i døra som lager lyd når døra åpnes
Trådstarter
25 5
Sitat av GikkGakk Vis innlegg
Heng noe opp i døra som lager lyd når døra åpnes
Vis hele sitatet...
Gjør alltid det før jeg legger meg nå. Samt at jeg har en kniv liggende på nattbordet.