Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  152 21405
Jeg lurte på om noen kan fortelle meg de positive sidene i forhold til innvandring i Norge (tenker hovedsaklig på innvandrere fra midtøsten og Afrika). Hva er det som gjør at vi fortsatt får en jevn strøm med innvandrere til Norge? Er det kun fordi vi skal opptre etisk i forhold til de som bor i krigsområder?

Et spørsmål jeg også vil stille er: Kan vi alltid fortsette med innvandring til Norge? Vil ikke vår kultur, språk og befolkning gradvis bli visket ut og omgjort til noe annet enn det vi opprinnelig var?




Vil bare påpeke at jeg slettes ikke er noen FrP'er i forkledning. Jeg spør om dette fordi jeg synes det er vanskelig å forstå hvordan utviklingen kommer til å bli i framtiden. Så dette er kun for å lære.
Positivt er vel billig arbeidskraft, språket og kulturen vil vel ikke bli veldig forskjellig med mindre det plutselig skulle komme veldig mange som valgte å ikke lære seg norsk og dermed måtte brukt et annet språk for å kommunisere
Som så mange av våre sosialistiske venner vil påpeke er det kulturen som blir bedre og bedre med flere faktorerer som endrer den. Dette kan sees på i fra flere sider, man har gjerne de to hovedsidene: noen vil si at dette ødelegger den norske kulturen og den andre siden som mener dette beriker vår kultur og gjør vårt samfunn bedre.

Det som til nå har vært unikt vil jeg påstå i norge er den tryggheten vi har. Folk kan ha dørene åpne til alle døgnets tider ute på landet hvis de vil, trygdeslippen vil alltid komme i postkassa hvis du har problemer, sykehusene vil lappe deg sammen og ta vare på deg og det har aldri vært noen form for Mexico tilstander med åpen krig i gatene o.l.

Mange kan si at Breivik har rokket ved dette, jeg synes ikke han har det, vårt samfunn er like bra som før.

Man må kunne se reflektert på innvandring, ikke som en FrPer, men heller ikke som en APer fordi ingen av dem har en godt nok utviklet politikk for det. Jeg synes vi burde begynne å delegere mere av ansvaret for å styre landet til de som har utdanning tilpasset de forskjellige tingene istedenfor at noen hodeløse politikere skal bestemme....
Sist endret av uaexed; 1. desember 2011 kl. 19:24.
Sitat av BaconWeed Vis innlegg
Positivt er vel billig arbeidskraft
Vis hele sitatet...
Det er ikke positivt i det hele tatt. Det finnes mange nordmenn som ikke har høy utdanning av mange årsaker, og trenger arbeidsplasser som kanskje ikke har veldig høye krav, om innvadrere tar flere og flere av de jobbene vil jo etnisk norske plutslig stå der uten arbeid.

Og nei, jeg sier ikke at alle innvadrere har lav utdanning...
Vi er nødt å ta inn en kvote asylsøkere, noe som FN har bestemt. Så hvert år må vi ta inn et viss antall tusen innvandrere fra land som Afrika og øst-afrika, pga disse landene er herjet av krig.
Sitat av Blåtann Vis innlegg
Det er ikke positivt i det hele tatt. Det finnes mange nordmenn som ikke har høy utdanning av mange årsaker, og trenger arbeidsplasser som kanskje ikke har veldig høye krav, om innvadrere tar flere og flere av de jobbene vil jo etnisk norske plutslig stå der uten arbeid.

Og nei, jeg sier ikke at alle innvadrere har lav utdanning...
Vis hele sitatet...
Hvis nordmenn ønsker disse jobbene må de begynne å søke på dem. Store deler av fiskeindustrien er 100% avhengige av utenlandsk arbeidskraft fordi enkelte norsk ungdom forventer rask rikdom fremfor vanlig arbeid.
Fiskeindustrien er penger som gress DonTomaso, de tjener gjerne så godt at du ikke aner... Fiskebruk betaler bortimot 200 kroner timen...
Det absolutt beste med den graden av innvandring "Norge" har opplevd har vel ganske åpenbart vært at tusenvis av mennesker har sluppet unna en tilværelse preget av vold, krig, fattigdom og sult.

Hvis man skal måtte argumentere ytterligere for hvordan etniske nordmenn sin situasjon har blitt bedret, kan man selvsagt nevne andre ting; som økonomisk gevinst, arbeidskraft, genetisk variasjon, innblikk i nye kulturer, større mattilbud osv. osv. Men dette er bieffekter for min del, hovedfokuset må ligge på at man har bedret situasjonen til en del mennesker. Det er mange igjen.
Sist endret av Hardtliv2013bwoi; 1. desember 2011 kl. 19:33.
Positivt:
- Tilfører Norge nødvendig arbeidskraft.
- Bidrar til at de økonomiske hjulene går rundt.
- Tilfører kompetanse der Norge ikke har egen kompetanse.
- Gir Norge nødvendig kompetanse til å fungere på internasjonale markeder.
- Tilfører nordmenn nye kulturimpulser.
- Tilfører nordmenn et videre perspektiv på verden.
- Tilfører mange nordmenn ektefeller.

Negativt:
- Noen innvandrergrupper har lavere arbeidsmarkedsdeltakelse.
- Noen innvandrergrupper mottar mer trygdeytelser en nordmenn flest.
- Noen innvandrergrupper er overrepresentert på noen kriminalområder.
- Noen innvandrere motarbeider integrering og aksept av at de faktisk bor i Norge.
- Noen unge innvandrere har gått inn i vestlige kriminelle gjengmodeller.
- Noen nordmenn får et så snevert perspekt at de ikke greier å se på innvandrere som annet enn en pakistaner på trygd i en kriminell gjeng som denger kona når han er hjemme.

Som dere ser så leger jeg tyngde på "Noen" under de negative punktene, dette er 2011 folkens - er ingen grunn til å se svart/hvitt på det.
Sitat av Blåtann Vis innlegg
Det er ikke positivt i det hele tatt. Det finnes mange nordmenn som ikke har høy utdanning av mange årsaker, og trenger arbeidsplasser som kanskje ikke har veldig høye krav, om innvadrere tar flere og flere av de jobbene vil jo etnisk norske plutslig stå der uten arbeid.

Og nei, jeg sier ikke at alle innvadrere har lav utdanning...
Vis hele sitatet...
Er jo spørs om det er så mange av de nordmennene som ikke har utdanning eller jobb som ville skaffet seg det uansett.. Av de jeg kjenner med fullført yrkesskole er det ingen som ikke har jobb, så det er vel grei nok etterspørsel for både polakker og nordmenn
Sitat av Petoholic Panda Vis innlegg
Positivt:
- Tilfører Norge nødvendig arbeidskraft.
- Bidrar til at de økonomiske hjulene går rundt.
- Tilfører kompetanse der Norge ikke har egen kompetanse.
- Gir Norge nødvendig kompetanse til å fungere på internasjonale markeder.
- Tilfører nordmenn nye kulturimpulser.
- Tilfører nordmenn et videre perspektiv på verden.
- Tilfører mange nordmenn ektefeller.

Negativt:
- Noen innvandrergrupper har lavere arbeidsmarkedsdeltakelse.
- Noen innvandrergrupper mottar mer trygdeytelser en nordmenn flest.
- Noen innvandrergrupper er overrepresentert på noen kriminalområder.
- Noen innvandrere motarbeider integrering og aksept av at de faktisk bor i Norge.
- Noen unge innvandrere har gått inn i vestlige kriminelle gjengmodeller.
- Noen nordmenn får et så snevert perspekt at de ikke greier å se på innvandrere som annet enn en pakistaner på trygd i en kriminell gjeng som denger kona når han er hjemme.

Som dere ser så leger jeg tyngde på "Noen" under de negative punktene, dette er 2011 folkens - er ingen grunn til å se svart/hvitt på det.
Vis hele sitatet...
Det beste må da strengt tatt være å se litt objektivt på det. Derfor er det klinkende klart at du burde tatt med "noen" på de negative punktene også. Dette blir bare tull.
Sitat av Blåtann Vis innlegg
Det er ikke positivt i det hele tatt. Det finnes mange nordmenn som ikke har høy utdanning av mange årsaker, og trenger arbeidsplasser som kanskje ikke har veldig høye krav, om innvadrere tar flere og flere av de jobbene vil jo etnisk norske plutslig stå der uten arbeid.

Og nei, jeg sier ikke at alle innvadrere har lav utdanning...
Vis hele sitatet...
Det er også et problem.
Det kommer innvandrere til Norge som har årevis med utdanning, master-grader og mer godsaker, så ender de opp med å lage mat på Jafs eller sykle med aviser hver tirsdagsmorgen..
Sitat av PerPerPerPer Vis innlegg
Det er også et problem.
Det kommer innvandrere til Norge som har årevis med utdanning, master-grader og mer godsaker, så ender de opp med å lage mat på Jafs eller sykle med aviser hver tirsdagsmorgen..
Vis hele sitatet...
En vennine av en russisk sivil-ingeniør av meg har 2 doktorgrader og var professor på ett universitet i russland.. Valgte å flytte hit av en eller annen merkelig grunn.. Nå er hun vaskehjelp....
Sitat av PerPerPerPer Vis innlegg
Det er også et problem.
Det kommer innvandrere til Norge som har årevis med utdanning, master-grader og mer godsaker, så ender de opp med å lage mat på Jafs eller sykle med aviser hver tirsdagsmorgen..
Vis hele sitatet...
Nå var det vel innvandrere fra midtøsten og Afrika det stort sett var snakk om her. Det er vel ikke så mange av de som innehar "årevis med utdanning" ? Meg bekjent virker det som om de fleste innvandrere med høy utdanning faktisk kommer fra Europa, fortrinnsvis våre naboland.
Sitat av Lujei Vis innlegg
Vi er nødt å ta inn en kvote asylsøkere, noe som FN har bestemt. Så hvert år må vi ta inn et viss antall tusen innvandrere fra land som Afrika og øst-afrika, pga disse landene er herjet av krig.
Vis hele sitatet...
Er du broren til Sarah Palin? Afrika og Øst-Afrika (wtf?) er ikke et land.

Oh, the ignorance.
Sist endret av Sjølvaste; 1. desember 2011 kl. 20:05.
Sitat av Psettamaxima Vis innlegg
Det beste må da strengt tatt være å se litt objektivt på det. Derfor er det klinkende klart at du burde tatt med "noen" på de negative punktene også. Dette blir bare tull.
Vis hele sitatet...
Nei gutten min, argumentet ditt er bare tull.
Jeg ser ikke noen positive sider med innvandringen. Slik som jeg ser det drar de bare med seg masse ukultur hit, mesker seg av våre skattepenger og ler bak ryggen på oss for den uintelligente og naive regjeringen vi har. Hvor mye drap, voldtekter og kriminalitet var det i Norge før, sammenlignet med i dag?

Hvorfor skal den Norske befolkningen staffes for at disse sinnsgale menneskene ikke klarer å sivillisere seg å skape et fungerende samfunn? Vi har klar å sivillisere oss, hvorfor kan ikke de klare det? Snakker da spesielt om midtøsten. Vi kan gjerne hjelpe de, man da får de f**n meg gjøre en innsats selv også. Løsningen er ikke å flytte alle til Norge, det er ikke bedre at de dreper hverandre og oss her oppe

Og de stakkarene i Afrika som sulter. De har nok av ressurser i Afrika som f.eks gruvedrift med betydelige mengder av verdens viktigste mineraler og olje. De har også en god økonomi og infrastuktur spesielt sør i Afrika. De har like muligheter som andre å bygge opp et samfunn som fungerer. Problemet i Afrika er mislykked politikk og politisk korrupsjon, økonomien er veldig skjevt fordelt og dette resulterer i mange som lever i fattigdom og hungersnød.

Det er jo da tydelig at det ikke hjelper situasjonen der nede at vi drar opp en liten promille av de utsultede beinranglene som er der nede. Og vi kan jo ihvertfall ikke ta opp alle.

Det at vi sender ned mat og fôrer de i ny og ne, det utsetter jo bare problemet. Vi langpiner de rett og slett, da er det heller bedre om vi "Put them out of their misery".

Slutter du å fôre hunden din så dauer den, fordi den er avhenging av å få mat fra deg. Det er fordi den aldri har blitt lært å fange mat sjøl.

Skal vi hjepe de der nede så må vi begynne med å degradere de korrupte svinene som styrer landene der nede. Hvis vi deretter lærer dem å utnytte ressursene sine på beste måte, slik at de kan klare seg selv så er vi kommet godt på veg.

Men det er også avhengig av at de jobber hardt for det selv.

Sitat av DonTomaso Vis innlegg
Hvis nordmenn ønsker disse jobbene må de begynne å søke på dem. Store deler av fiskeindustrien er 100% avhengige av utenlandsk arbeidskraft fordi enkelte norsk ungdom forventer rask rikdom fremfor vanlig arbeid.
Vis hele sitatet...
Store deler av fiske industrien er det skummelt mye penger i. For yourè information!
Sitat av Jigsaw Vis innlegg
Jeg ser ikke noen positive sider med innvandringen. Slik som jeg ser det drar de bare med seg masse ukultur hit, mesker seg av våre skattepenger og ler bak ryggen på oss for den uintelligente og naive regjeringen vi har. Hvor mye drap, voldtekter og kriminalitet var det i Norge før, sammenlignet med i dag?

Hvorfor skal den Norske befolkningen staffes for at disse sinnsgale menneskene ikke klarer å sivillisere seg å skape et fungerende samfunn? Vi har klar å sivillisere oss, hvorfor kan ikke de klare det? Snakker da spesielt om midtøsten. Vi kan gjerne hjelpe de, man da får de f**n meg gjøre en innsats selv også. Løsningen er ikke å flytte alle til Norge, det er ikke bedre at de dreper hverandre og oss her oppe

Og de stakkarene i Afrika som sulter. De har nok av ressurser i Afrika som f.eks gruvedrift med betydelige mengder av verdens viktigste mineraler og olje. De har også en god økonomi og infrastuktur spesielt sør i Afrika. De har like muligheter som andre å bygge opp et samfunn som fungerer. Problemet i Afrika er mislykked politikk og politisk korrupsjon, økonomien er veldig skjevt fordelt og dette resulterer i mange som lever i fattigdom og hungersnød.

Det er jo da tydelig at det ikke hjelper situasjonen der nede at vi drar opp en liten promille av de utsultede beinranglene som er der nede. Og vi kan jo ihvertfall ikke ta opp alle.

Det at vi sender ned mat og fôrer de i ny og ne, det utsetter jo bare problemet. Vi langpiner de rett og slett, da er det heller bedre om vi "Put them out of their misery".

Slutter du å fôre hunden din så dauer den, fordi den er avhenging av å få mat fra deg. Det er fordi den aldri har blitt lært å fange mat sjøl.

Skal vi hjepe de der nede så må vi begynne med å degradere de korrupte svinene som styrer landene der nede. Hvis vi deretter lærer dem å utnytte ressursene sine på beste måte, slik at de kan klare seg selv så er vi kommet godt på veg.

Men det er også avhengig av at de jobber hardt for det selv.



Store deler av fiske industrien er det skummelt mye penger i. For yourè information!
Vis hele sitatet...
Dette, mine damer og herrer, må være definisjonen av rasisme. Her presterer Jigsaw å kalle intet mindre enn 1,3 milliarder mennesker for drapsmenn, voldtektsmenn, skattesnyltere, sinnsgale og generelt kriminelle mennesker.

Gratulerer, Jigsaw. Du er definerer ordet idiot.
Sitat av Petoholic Panda Vis innlegg
Positivt:
- Tilfører Norge nødvendig arbeidskraft.
- Bidrar til at de økonomiske hjulene går rundt.
- Tilfører kompetanse der Norge ikke har egen kompetanse.
- Gir Norge nødvendig kompetanse til å fungere på internasjonale markeder.
- Tilfører nordmenn nye kulturimpulser.
- Tilfører nordmenn et videre perspektiv på verden.
- Tilfører mange nordmenn ektefeller.

Negativt:
- Noen innvandrergrupper har lavere arbeidsmarkedsdeltakelse.
- Noen innvandrergrupper mottar mer trygdeytelser en nordmenn flest.
- Noen innvandrergrupper er overrepresentert på noen kriminalområder.
- Noen innvandrere motarbeider integrering og aksept av at de faktisk bor i Norge.
- Noen unge innvandrere har gått inn i vestlige kriminelle gjengmodeller.
- Noen nordmenn får et så snevert perspekt at de ikke greier å se på innvandrere som annet enn en pakistaner på trygd i en kriminell gjeng som denger kona når han er hjemme.

Som dere ser så leger jeg tyngde på "Noen" under de negative punktene, dette er 2011 folkens - er ingen grunn til å se svart/hvitt på det.
Vis hele sitatet...
Da synes jeg også du burde legge tyngde på "Noen få" under de positive punktene, dette er snart 2012 folkens - er ingen grunn til å være så naiv å se så positivt på det.

Sitat av Petoholic Panda Vis innlegg
Positivt:
- Tilfører Norge nødvendig arbeidskraft. [COLOR="Red"]Det er mange nordmenn som går arbeidsledige.[/COLOR]
- Bidrar til at de økonomiske hjulene går rundt. [COLOR="red"]Ved å leve på skattepengene våre?[/COLOR]
- Tilfører kompetanse der Norge ikke har egen kompetanse. [COLOR="red"]Hvilken kompetanse?[/COLOR]
- Gir Norge nødvendig kompetanse til å fungere på internasjonale markeder. [COLOR="red"]Igjen hvilken kompetanse?[/COLOR]
- Tilfører nordmenn nye kulturimpulser. [COLOR="red"]Som er positive fordi at?[/COLOR]
- Tilfører nordmenn et videre perspektiv på verden.[COLOR="red"] I hvilken forstand da?[/COLOR]
- Tilfører mange nordmenn ektefeller. [COLOR="red"]Hva er galt med de Norske ektefellene?[/COLOR]
Vis hele sitatet...
Jigsaw: Begynn i det minste å skrive korrekt norsk grammatikk du, før du med begynner å rakke ned løs på alle innvandrerne.
________

En ting har jeg lyst til å si i denne debatten: Ikke rart det der med hvordan det står til mellom nordmenns utdanningsnivå og deres positivitet/skepsis til innvandrere/nye innflyttere til staten Norge.

Nordmenn i jobb, gjerne også med o.k. utdannelse E_R_ikke_ spesielt negative til innvandring.
Disse personlige kompleksene folk har rundt innvandring og innflyttere angår vanligvis folk som ikke har altfor mye konstruktivt å gjøre i hverdagen.

Dette tilfelle er så og si likt overalt, se bare på Storbritannia og E.D.L.(...).
Misnøyen folk/de enkelte har i hverdagen må jo gå utover noen, hvorfor ikke innvandrer/innflytternem??? De er jo å kakkehakke på...

______

Ellers kan jeg nevne bl.a annet nevne at solkysten i Spania, Kanariøyene, Thail og Hellas bl.a oversvømmes av drita fulle nordmenn, noen som også bor der fast.
Har dere hørt om noen form for anti-nordmenn-opplegg i Spania og Hellas i norsk media???? Ikke!? Tenkte det..
Sist endret av aeon_illuminate; 1. desember 2011 kl. 20:38.
Sitat av Paratus Vis innlegg
Et spørsmål jeg også vil stille er: Kan vi alltid fortsette med innvandring til Norge? Vil ikke vår kultur, språk og befolkning gradvis bli visket ut og omgjort til noe annet enn det vi opprinnelig var?
.
Vis hele sitatet...
Hvilken opprinnelig kultur, befolkning og språk er det du sikter til? Dagens? Gårsdagens? Vikingtidas? Jeg tipper vår kultur, vårt språk, vår befolkning, ja, hele det såkalte Norge vil viskes ut av tidens tann, uavhengig av hvem som kommer hit. Det kan verken du, jeg eller Jens gjøre noe med
Sist endret av sOHaM; 1. desember 2011 kl. 20:40.
Sitat av Sjølvaste Vis innlegg
Dette, mine damer og herrer, må være definisjonen av rasisme. Her presterer Jigsaw å kalle intet mindre enn 1,3 milliarder mennesker for drapsmenn, voldtektsmenn, skattesnyltere, sinnsgale og generelt kriminelle mennesker.

Gratulerer, Jigsaw. Du er definerer ordet idiot.
Vis hele sitatet...
Kan du være så snill å fortelle meg hvor jeg har kallet 1,3 milliarder mennesker for drapsmenn, voldtektsmenn, skattesnyltere, sinnsgale og generelt kriminelle mennesker?

Istedet for å kalle meg rasist og idiot, så kan du heller ta deg bry til å fortelle meg hva og hvorfor du mener annerledes?
Jigsaw: Hvis du ikke tror at Norge trenger arbeidskraft fra utlandet viser det bare hvor utrolig dårlig forståelse du har for temaet.
Det er jo et faktum at så og si alle Europeiske land sliter med at innbyggerne føder for få barn. Norge er et av de landa i den vestlige verden hvor det blir født flest barn per kvinne, men det er fremdeles ikke nok til at befolkningen ikke ville ha gått ned. Med tanke på at vi starter og jobbe senere og senere, og pensjonerer oss tidligere og tidligere, samt at vi har en svæææær eldrebølge som venter på oss, og at disse pensjonistene vil leve lengre enn noen gang før, så er det greit å ha litt innvandring så vi som sitter her slipper å jobbe 14 timer i døgnet i fremtiden.
Sist endret av legalize_it; 1. desember 2011 kl. 20:50.
Kjensgjerning: Frykten for kultur-utrenskning og "opprinnelig kultur" er konsepter som holder seg svært sterkt i historisk gamle områder, eksempelvis MIdt-Østen, Øst Asia og hele Europa.

Spesielt er denne frykten sterk i Europa, av diverse politiske årsaker - opp gjennom tiden, som dere uinnvidde sikkert skjønner etter hvert..

Faktum er; ((har studert og lest historie hardt og gjennomgått europeisk antikk- og middelalderhistorie , så evt trolls kan holde fakkings kjeft)) ; at det i Europa og mye av Midtøsten er delvis vanskelig å definere opprinnelig etnisitet.
Det er sånn at <opprinnelig kultur> og <opprinnelig etnisitet> er vanskelig å definere pga store folkevandringer og immigrasjoner/emigrasjoner i mange omganger før to.m. vår tid.

Derfor vil dagens Norge være langt unna den kulturen som rådde her på 1700-tallet, og spesielt langt unna vikingerkulturen (som tilsvarer dagens en eller annen aggressiv&imperialistisk-krigerkultur i Afrika).

Hadde Norge ligget i området Balkan, eller i sentral-Europa, da kunne du for hælvete ikke ha kunnet snakke om noen "opprinnelig kultur".
Selv om Norge ligger geografisk unna de store historiske folkeforflytningene, så har det vært endel blanding her også, spesielt tilbake i historien, sånn at immigrasjon (slutt å kalle det nedsettende innvandring) er egentlig ikke noe nytt!!
Sist endret av aeon_illuminate; 1. desember 2011 kl. 20:53.
Sitat av aeon_illuminate Vis innlegg
Jigsaw: Begynn i det minste å skrive korrekt norsk grammatikk du, før du med begynner å rakke ned løs på alle innvandrerne.
________

En ting har jeg lyst til å si i denne debatten: Ikke rart det der med hvordan det står til mellom nordmenns utdanningsnivå og deres positivitet/skepsis til innvandrere/nye innflyttere til staten Norge.

Nordmenn i jobb, gjerne også med o.k. utdannelse E_R_ikke_ spesielt negative til innvandring.
Disse personlige kompleksene folk har rundt innvandring og innflyttere angår vanligvis folk som ikke har altfor mye konstruktivt å gjøre i hverdagen.

Dette tilfelle er så og si likt overalt, se bare på Storbritannia og E.D.L.(...).
Misnøyen folk/de enkelte har i hverdagen må jo gå utover noen, hvorfor ikke innvandrer/innflytternem??? De er jo å kakkehakke på...

______

Ellers kan jeg nevne bl.a annet nevne at solkysten i Spania, Kanariøyene, Thail og Hellas bl.a oversvømmes av drita fulle nordmenn, noen som også bor der fast.
Har dere hørt om noen form for anti-nordmenn-opplegg i Spania og Hellas i norsk media???? Ikke!? Tenkte det..
Vis hele sitatet...
Hvis ikke du er norsk lærer så har du ingen gyldig grunn til å rakke ned på min gramatikk.

Og før du i det heletatt tenker på å kommenter noe jeg skriver så anbefaler jeg at du leser nøye det jeg skriver først!

Og forresten, jeg har helt sikkert bedre jobb og tjener mer enn deg. Så ikke antyd at det har noenting som helst med hvordan jeg stiller meg til innvandringen å gjør. Jeg har ikke noe direkte imot f.eks muslimer, men de har en så vidt forskjellig og mye mer brutal kultur enn det vi er vant til her oppe. Det blir derfor feil å blande disse kulturene på den måten den norske stat gjør.

Sitat av henrikxt Vis innlegg
Jigsaw: Hvis du ikke tror at Norge trenger arbeidskraft fra utlandet viser det bare hvor utrolig dårlig forståelse du har for temaet.
Vis hele sitatet...
Jeg mener ikke at vi ikke trenger arbeidskraft fra utlandet, f.eks velutdannede svensker er meget god arbeidskraft som vi helt sikkert er mer eller mindre avhengige av. Det jeg mener er at vi har nok nordmenn som kansje ikke har så god utdannelse som allikevell hadde kunnet f.eks kjørt taxi. Men hvem er det som kjører taxi i Norge?
Sitat av Jigsaw Vis innlegg
Jeg ser ikke noen positive sider med innvandringen. Slik som jeg ser det drar de bare med seg masse ukultur hit, mesker seg av våre skattepenger og ler bak ryggen på oss for den uintelligente og naive regjeringen vi har. Hvor mye drap, voldtekter og kriminalitet var det i Norge før, sammenlignet med i dag?

Hvorfor skal den Norske befolkningen staffes for at disse sinnsgale menneskene ikke klarer å sivillisere seg å skape et fungerende samfunn? Vi har klar å sivillisere oss, hvorfor kan ikke de klare det? Snakker da spesielt om midtøsten. Vi kan gjerne hjelpe de, man da får de f**n meg gjøre en innsats selv også. Løsningen er ikke å flytte alle til Norge, det er ikke bedre at de dreper hverandre og oss her oppe

Og de stakkarene i Afrika som sulter. De har nok av ressurser i Afrika som f.eks gruvedrift med betydelige mengder av verdens viktigste mineraler og olje. De har også en god økonomi og infrastuktur spesielt sør i Afrika. De har like muligheter som andre å bygge opp et samfunn som fungerer. Problemet i Afrika er mislykked politikk og politisk korrupsjon, økonomien er veldig skjevt fordelt og dette resulterer i mange som lever i fattigdom og hungersnød.

Det er jo da tydelig at det ikke hjelper situasjonen der nede at vi drar opp en liten promille av de utsultede beinranglene som er der nede. Og vi kan jo ihvertfall ikke ta opp alle.

Det at vi sender ned mat og fôrer de i ny og ne, det utsetter jo bare problemet. Vi langpiner de rett og slett, da er det heller bedre om vi "Put them out of their misery".

Slutter du å fôre hunden din så dauer den, fordi den er avhenging av å få mat fra deg. Det er fordi den aldri har blitt lært å fange mat sjøl.

Skal vi hjepe de der nede så må vi begynne med å degradere de korrupte svinene som styrer landene der nede. Hvis vi deretter lærer dem å utnytte ressursene sine på beste måte, slik at de kan klare seg selv så er vi kommet godt på veg.

Men det er også avhengig av at de jobber hardt for det selv.
Vis hele sitatet...
Jeg betegner meg selv som en på venstresiden, men er faktisk mye sannhet i du sier. Antall drap/voldtekter og kriminalitet har økt, i tillegg så er det svært mange skattemisbrukere blant noen innvandringsgrupper.

Veldig enig med det du sier om at vi må få fjernet de utallige korrupte tyrranene der nede. De utgjør svært stor skade befolkningen.

Men er uenig med deg at det er ingen positive sider med dem. Veldig mange intelligente personer med masse å bidra med i samfunnet. Synes også det er bra vi får innsyn fra flere religioner og kulturer.




Synes det er unødvendig å kalle folk rasist for dette. At han misliker innvandringspolitikken er noe annet enn å være rasist. Ser heller ikke grunnen med å pirke på grammatikkfeil.
Wesley Snipes, bitch
Snipes's Avatar
Hvilken norsk kultur er det egentlig snakk om? Vikingtiden? Vi var jo konger av voldtekt, plyndring og dreping. Etter det har vi vært under innflytelse av andre nasjoner, som Danmark, Sverige, England og USA.

Du kan fremdeles gå med luftekofte, spise fårikål og gå på langrenn så mye du vil i mange år fremover.
Sist endret av Snipes; 1. desember 2011 kl. 21:06.
Sitat av Jigsaw Vis innlegg
Hvis ikke du er norsk lærer så har du ingen gyldig grunn til å rakke ned på min gramatikk.

Og før du i det heletatt tenker på å kommenter noe jeg skriver så anbefaler jeg at du leser nøye det jeg skriver først!

Og forresten, jeg har helt sikkert bedre jobb og tjener mer enn deg. Så ikke antyd at det har noenting som helst med hvordan jeg stiller meg til innvandringen å gjør. Jeg har ikke noe direkte imot f.eks muslimer, men de har en så vidt forskjellig og mye mer brutal kultur enn det vi er vant til her oppe. Det blir derfor feil å blande disse kulturene på den måten den norske stat gjør.
Vis hele sitatet...
Sorry for gramatikken

Uansett, hvorfor er du så sint da mann?? Hva har immigrantene gjort deg??

Knabba bilen din? eller noe liknende?

Forresten; mulig du tjener fett og har fet jobb! Bra for deg!
Jeg er ennå student
Norge er mellom fase 4 og 5 i den demografiske overgangsmodellen, vi er en av verdens rikeste land og har en av verdens beste velferdsgoder. De faktiske forholdene er at nordmenn generelt har gått opp en god del klasser. Vi jobber veldig veldig lite i forhold til resten av verden. Vi vil ikke jobbe mange timer i uka, og vi vil ikke ta de verste jobbene. Mange går arbeidsledige, ja, men vil de ta en jobb på McDonalds eller vaske toaletter? Dette er det innvandrere som tar seg av. De får, som sagt på forrige side, de økonomiske hjulene til å gå rundt. Det er helt nødvendig med innvandring. Hvis ikke vi starter å få fler barn, og ta alle jobbene på skalaen.

Det er masse problemer når forskjellige kulturer kolliderer, selvsagt. Min teori er at det blir bedre med hver generasjon. Jeg ser dette krystallklart da jeg har mange venner med innvandrerbakgrunn. Foreldrene (første generasjon) er veldig tradisjonell og konservativ. Barna blir mindre konservativ, men har fortsatt en god del av sin etniske bakgrunn i seg. Samtidig uttaler de at de vil oppdra barna sine på en helt annen måte. Har også noen venner som er tredjegenerasjonsinnvandrere, og disse er igjen mer integrert enn andregenerasjon. I USA er jo alle innvandrere, men etter x antall generasjoner har det skilt seg ut en gruppe som kaller seg etniske amerikanere. Dette blir en blanding av forskjellig kulturer. Grunnloven og en håndfull sterke verdier og normer binder dem sammen.

Det samme må vi gjøre i Norge. Vi må binde forskjellige folk med vårt demokrati, lover, verdier etc, ikke hvordan vi ser ut. Tror nok dette går fint, folkens - ta det med ro

PS. Det nye innvandrergenerasjonen er på topp utdanningsmessig, og de tar flere og fler toppstillinger i næringslivet. Leste dette i Kapital for noen mnd siden. De har gjerne utdanning som et viktig fokusområde, og på den måten er de med og gjøre norsk næringsliv bedre og konkurrerende.
Sitat av Jigsaw Vis innlegg
Hvis ikke du er norsk lærer så har du ingen gyldig grunn til å rakke ned på min gramatikk.
Vis hele sitatet...
Norsklærer*

Unnskyld..
Sitat av Chronic420 Vis innlegg
Det samme må vi gjøre i Norge. Vi må binde forskjellige folk med vårt demokrati, lover, verdier etc, ikke hvordan vi ser ut. Tror nok dette går fint, folkens - ta det med ro
Vis hele sitatet...
Syns du det har gått fint så langt?
Jeg sier ikke at det har gått elendig, men helt ærlig. Hvis du drar på besøk i et fengsel på østlandet, tror du personer med innvandrer bakgrunn som sitter der føler at de er bundet med dette landet?

Og alle som ville flagge med sitt eget flagg på 17.mai?
De kan jo ikke føle seg veldig bundet med landet om de føler for å flagge for et land de har forlatt, fremfor landet som har gitt de nye muligheter?


Nå er jeg ikke noe ekspert på temaet, derfor alle spørsmåltegnene. Jeg ønsker tilbakemeldinger og nye tanker.
Sitat av Sjølvaste Vis innlegg
Er du broren til Sarah Palin? Afrika og Øst-Afrika (wtf?) er ikke et land.

Oh, the ignorance.
Vis hele sitatet...
Her beklager jeg min uoppmerksomhet menst jeg skrev.
Det jeg mente å si var landene i Afrika og Midt-Østen.
Jigsaw har pirket borti liktåen til innvandringsdebatten og fått mange sinna. Dette er bra, det er artig med sinte folk i en debatt fordi da hiver flere seg på debatten!

Innvandring er ett tveegget sverd. På den ene siden er det godt med god arbeidskraft man kan stole på og folk som tar masse utdanning... på den andre siden er det kriminaliteten som Jigsaw nevnte. Jigsaw har rett i mye av det han sier, men det må jo finnes noe positivt med innvandring?

Selvfølgelig gjør det det....

Kunne godt tenkt meg å dra på stranda(i norge vel og merke) for å møte disse:
http://t1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSk-8lgzg95IQnPS2wUbMWPPzVSQJ-PNbFHYJLImRIqwpr6STmo_Q
Sist endret av uaexed; 1. desember 2011 kl. 21:59.
positivt: hyggelig mennesker de fleste av de. negativt:alle må flytte til samme sted. tror det er vår skyld,og ikke deres tho.
arbeidskraft, skulle vært arbeidsplikt for innvandrere
Sitat av uaexed Vis innlegg
Kunne godt tenkt meg å dra på stranda(i norge vel og merke) for å møte disse:
http://t1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSk-8lgzg95IQnPS2wUbMWPPzVSQJ-PNbFHYJLImRIqwpr6STmo_Q
Vis hele sitatet...
Disse ser ut som typiske latina-damer. Vi må nok vente noen generasjoner, samt mixe og trikse før man får slike damer i Norge.

Det er endel mix mellom asiatiske kvinner og norske menn, samt norske kvinner og afrikanske menn, samt noen norske kvinner som finner seg arabiske menn (sjeldent motsatt).

Ifølge min brasilianske kompis er nøkkelen til lite rasisme i det brasilianske samfunnet - at menneskene der som regel er seksuellt frigjort og at alle lager barn med alle.

Forøvrig synes jeg, etter å ha reist i store deler av verden at damene i Skandinavia holder svært høyt snitt på deilighetsfaktoren. Det er få andre land som er i nærheten av å ha like stor ratio av pene damer som her. Israel synes jeg dog hadde et overtall av deilige damer - og masse fine blandinger av europeisk/slaver/arabisk/etiopisk.

Meget offtopic. Beklager.

HAdde det vært opp til meg hadde vi stoppet eller skrudd ned innvandringen fra ikke vestlige land mange hakk. Det er ikke tvil om at det er endel gnisninger som foregår i det norske samfunnet mellom innvandrergrupper fra disse landene og etniske nordmenn. Det kunne vært flott og stoppet strømmen og tatt seg en pust liksom.

Som å blande farger og kulturer i et "glass med vann" - skru på lokket og riste godt. Det blir det fin harmoni av.
Sist endret av Bearass; 1. desember 2011 kl. 22:13.
Herregud, hadde aldri trodd at det skulle være så mange teite FrP-holdninger på et vanligvis så "intellektuellt" forum som nff! Alle dere som sier at det ikke er noe positivt med innvandringen er rett og slett trangsynte idioter. Innvandring er i stor, stor grad positivt for Norge! Nordmenn er dvaske og late, og mange av jobbene nordmenn klager på at innvandrere "tar fra dem" er jobber de aldri hadde orket å hatt uansett. Uten innvandring hadde vi hatt mangel på taxisjåfører, leger, tannleger, ingeniører og folk generelt! Alle de som ble født i gledesrusen etter 2. verdenskrig nærmer seg nå pensjonistalder, og vi vil få en stor eldrebølge i Norge fremover. Uten innvandring hadde folketallet i Norge gått ned.

Argumenter som at innvandrere bare er kriminelle, tar jobbene våre og voldtar norske jenter er svada. Hittil er det anmeldt rundt 120 overfallsvoldtekter i Norge i 2011, og dette er selvfølgelig tragisk. 90% av dem er det innvandrere som står bak, men i det store bildet er ikke innvandrere overrepresentert her heller. I 2007 ble det anmeldt 3 800 seksuallovbrudd i Norge, og størsteparten av disse var mellom etniske nordmenn som kjenner hverandre. Dette vil si at kun 4% av voldtektene i dag er typiske overfallsvoldtekter begått av innvandrere. Jeg vil gjerne sitere meg selv fra en tidligere tråd om Islam:

Sitat av Stinson
NDL er ei gruppe usikre, bleike og triste tenåringar. Å demonstrere mot ein heil religion og eit heilt folkeslag er rett og slett barnslig, og eg håpar verkeleg alle brukarar her på nFF kan halde seg for gode til slikt. Eg skammar meg på vegne av dei som faktisk vel å gå rundt å hate ein heil religion. Islam har 1 700 000 000 tilhengarar, og eg skal vedde min eigen anus på at 1 6999 900 000 av dei er flotte menneske som ikkje vil nokre noko vondt, og lever heilt normale liv. Det norske folka må leggje Fremskrittspartiet og Demokratane på hylla og heller hate på desse fordomsfulle rasistane. Utan innvandring hadde kongeriket Noreg gått under, og vi har verkeleg inkje å frykte!

Noreg befinner seig i dag i fase 4 av den demografiske overgangsmodellen. Fødselsratene synker, og viss vi ikkje teljar med innvandring ville befolkningstallet i Noreg sakte men sikkert sunket nedover. 8,3% av Noregs snart 5 000 000 innbyggjarar er innvandrarar, og langt i frå alle desse er muslimar. Vi har taterar, sigøynere, jødar, kvener, svenskar og polakkar. Det er faktisk fleire tyskarar og britar busett i Noreg enn det er irakere, somaliere og afghanere.

Personleg er eg meir redd for rasistane i Fremskrittspartiet enn eg er for muslimane i all verda! Det norske folka må tenkja seg om, innvandrarar og muslimar er ikkje ein trussel, dei er ein ressurs!

Sitat: Originalt skrevet av Shellshock
"Jeg ser ikke vitsen i og bruke millioner av norske skattekroner på norskopplæring/integrering når det er mange arbeidsløse svensker/dansker som gjerne vil ha jobb i norge. hvis det kommer noen av muslimsk bakgrunn for og jobbe skal de for all del bli ansett som likeverdige, MEN de får klare seg som alle andre!"

Eg skal love deg at det er mykje vanskelegare for ein muslimsk mann på 18 år som kjem direkte frå eit krigsherjet områdt og har vitna at familien og venene har vorte drepe. Svenskar og danskar har eit mykje betre utgangspunkt i heimlandet sitt, og eg vil heller prioritere dei som faktisk treng eit stad å vere, eit stad å byggje opp eit nytt liv. Eg trur at dei aller fleste skandinaviske innvandrarar til Noreg er her mest fordi dei får betre betalt, ikkje fordi dei hadde det så forferdeleg i heimlandet. Difor skal vi prioritere dei som har størst behov for hjelp føre dei som er ute etter pengar. Sjølvsagt er svenske innvandrarar vel og bra, men eg har ingen sympati for dei fordi den svenske krona er svak og fordi dei får dårlegare lønninger.

Å bruke millionar av skattekroner på integrering er bra, sidan det er eit av dei viktigaste emna innan norsk politikk i dag i auga mine. Vi har utfordringar med infrastruktur, datalagring og helsetjenester no i eldrebølgen; men òg med integreringen. Dårleg integrerte innvandrarar skapar rasistar, og rasistar er verdiløse. Vi som har vore så utruleg heldige og få bu i Noreg og bli født inn i eit samfunn der vi eigenleg ikkje treng å gjere noko som helst for å klare oss meir enn bra nok burde gje litt tilbake til det internasjonale samfunnet og til dei mindre heldige. Det er vårt menneskeansvar! Vi må ikkje la pengar og velferd ta i frå oss dei menneskelege instinkta våre og ende opp som følelsesløse monster slik som til dømes Vidar Kleppe og Carl Ivar Hagen.

Sitat: Originalt skrevet av cr1mez
Vel, jeg kunne godt klart meg uten alle innvandrerene i Norske jobber. F.eks er jeg dritt lei av å prøve å få bussjåføren som ikke snakker norsk til å fylle på busskortet mitt. Før jeg ble 18 kjøpte jeg alltid snus der jeg så det var en innvandrer i kassen, slo aldri feil. De gidder aldri å spørre om en har leg. Misforstå meg rett, jeg sier ikke at alle innvandrere er slasker, eller at jeg har noe imot dem. Jeg sier at jeg har mange flere dårlige erfaringer med dem.


Du seier at du godt kunne klårt deg utan alle innvandrarar i norske jobbar? Kva er eigenleg ein norsk jobb i auga dine? Er det ikkje bra at desse innvandrarane faktisk jobbar i Noreg, skattar til staten og i det minste prøvene å lære seg norsk? Om det hadde brote ut krig i Noreg og du måtte flykte til Irak så trur eg òg du hadde snakka arabisk og/eller kurdisk litt gebrokke dei første åra! Hadde du hatt mot til å faktisk kome deg ut å starte din eigen vesle kiosk i Irak etter at du har sett heimen ditt i gode gamle Noreg bli bomba til daude, og hadde du likt at einkvan drittunge gjekk rundt å kritiserte deg fordi du ikkje kunne språka hans heilt riktig?

Norsk er eit av dei vanskelegaste språka å lære seg, og til alle innvandrarar som snakkar heilt ok norsk har eg stor respekt for. Du har ikkje peiling på korleis det er å vere innvandrar, og då synst eg at du skal halde deg litt open og halde sutringen din for deg sjølv. Du seier sjølv at du kjøpte snusen i-en din innvandrerkiosker og dei sjekka ikkje legitimasjon. Det kan vere mange grunnar til dette, både økonomiske og kulturelle, eller at han kanskje rett og slett ville vere lite ekstra snill med dykk ungdomar for å bli akseptert i samfunnet. Uansett, poenget mitt er at viss ikkje denne innvandrermannen av einkvan grunn hadde avgjort seg for at "Greitt, eg skal ikkje spørje om legitimasjon denne gongen heller så den stakkars guten kan få snusen han har så lyst på" så hadde du kanskje ikkje fått tak i snusen din, og det hadde du vel heller ikkje likt?

Eg vil gjerne stille deg eit spurnad til slutt; kva skal til for at du skal gje innvandrarar sosial aksept? Dei fyllar på busskortet ditt og dei sel deg snus. Sei meg, kva for andre kriterium har du?


Sitat: Originalt skrevet av cr1mez
For min del så er det akkurat det samme for meg om de jobber i Norge eller irak, jeg har ikke inntrykk av at Norge lider noen som helst nød verken når det gjelder arbeidskraft eller skattepenger. En norsk jobb er en jobb i norge. Og hvis Norge hadde blitt okkupert så kunne jeg sannsynligvis gitt pokker i å flykte til Irak, ikke hadde jeg fått noen som helst hjelp og hadde jeg hatt med meg en bibel hadde de kuttet hendene av meg.
Jeg har aldri sagt at jeg har noe imot innvandrere, jeg har sagt at jeg synes det er kjipt å ende opp på feil buss fordi jeg spurte bussjåføren om han kjørte til hvor enn jeg skulle, han sa ja og kjørte et helt annet sted. Jeg har ikke noe imot de bussjåførene heller, det som er gale er hvordan de kan få en jobb som krever gode norsk kunnskaper uten å faktisk ha gode norsk kunnskaper. Om jeg måtte immigrere til frankrike så hadde ikke jeg søkt jobb som resepsjonist i en fransk bedrift. Og om butikken jeg jobbet i krevde at jeg spurte alle som skulle kjøpe alkohol eller røyk og så ut som de kunne være under 25, om legitimasjon så hadde jeg gjort akkurat det.

Jeg har ingen kriterier for innvandrere, jeg bestemmer ikke hvem som får lov til å bo i landet og ikke, jeg bare gjør meg opp meninger basert på folk jeg møter og ser på tv. Og jeg synes så absolutt ikke at vi skal tilpasse våre lover og regler til innvandrere, jeg synes de skal tilpasse seg til VÅRE lover og regler, og det er faen ikke for mye å forlange.


Irak-dømet mitt var som du kanskje ikkje forsto; hypotetisk. Om Noreg hadde vore i den situasjonen Irak er i i dag, og Irak i den situasjonen Noreg er i i dag så hadde eit nok freista å kome til ein velferdsstat som er som vår! Då ville du garantert ha ynskt å få hjelp slik mange innvandrarar ynskjer å få i Noreg. Eg kjenner mange innvandrarar med mykje betre "norsk______kunnskaper" enn deg, og eg vil ikkje regne busssjåfør eller kioskmedarbeider som jobbar som krev særs gode norskkunnskaper.

Du seier du ikkje har noko i mot innvandrarar, men ordlyden i det du skriv lyser litt fremmedfrykt. Men frykt ikkje, du er ikkje fortapt endå, det er endå voner for deg sonen min! Mange innvandrarar snakkar heilt grei norsk, og synest sjølv med god grunn at dei har vore kjempeflinke. Om du hadde jobba som ein hest med fransken din og sjølv syntest at han var vorte ganske bra skal eg love deg at dei fleste franskmennene ville vore usamde med deg òg. Om du då hadde fått tilbode ein rimeleg enkel og roleg jobb som kioskmedarbeider, resepsjonist eller ryddegutt i ein butikk så hadde du nok vorte rimeleg sur viss du ikkje fekk jobben fordi fransken din var gebrokken.

Korleis i all verda veit du at kioskmedarbeider Ali Muhammad har fått melding av sjefen sin om å spørje alle om legitimasjon? Og om han no hadde fått deg og har kome til eit nytt land der han er usikker på seg sjølv og usikker på framtida, såg kanskje han heller ville fokusert på å prøve å tilpasse seg mest mogleg. Når han merkar at de ungdomar stadig kjem tilbake å handlar og er hyggelege mot han må jo dette ha fått vedkomande til å føle seg bra, og då vil han/ho sjølvsagt fortsetje med dette. Viss du synest det er så tragisk at han ikkje "gjer jobben sin" og ber de om å framvise legitimasjon ved tobakkkjøp så kunne du vel gått bort til han å sagt "Hei du. Eg er herr etikk, og eg er under 18. Vêr så snill å be meg om legitimasjon neste gong eg kjem for å kjøpe min gode snus av deg. Takk takk ". Du seier noko og gjer noko anna.

Eg kan ikkje forstå korleis ein innvandrar har det i hovudet sitt, og difor støttar eg dei og stiller meg rimeleg nøytral i denne innvandrerdebatten. Eg har inkje i mot det, og gjer alt eg kan for å bekjempe alle små rasistiske greiner i dei norske hjernane. Du derimot viser tydeleg irritasjon over mykje av innvandringa, men eg skal fortelje deg ein ting venen min; du veit heller ikkje korleis situasjonen deira er, og då kan du eigenleg berre halde meiningane dine for deg sjølv og prøve å gjere din menneskeplikt å hjelpe alle som har det vanskeleg rundt deg, anten dei er innvandrarar eller Nordmenn.


Sitat: Originalt skrevet av Olje14
"Tviler på at halvparten vet hva Nazismen går ut på."


Dette kjem frå mannen som sjølv har eit "humoristisk" bilete av Adolf Hitler som avatar. Sjølvsagt skjønner eg at dette berre er ein spøk, men det viser i alle fall at heller ikkje du har forstått kva nazismen går ut på. Hadde du verkeleg forstått nazisme så hadde du ikkje vore respektløs nok til å tulle med det. Nazisme er ein tulleideologi, og byggjer på sosialdarwinisme og kvalme tankar frå Friedrich Nietzsche. Det er rart at eit rasistisk menneskesyn kan regnast som ein politisk ideologi, og den nazistiske politikken er kort fortalt mot kapitalismen, liberalisme, sosialisme, kommunisme, parlamentarisme, semettisme og generelt i mot det meste.

Tyske nazistar -og fascistar prata i tida rundt både første og andre verdskrigen svært negativt om det dei kalla "jødekapitalen". Dei var selverklerte antikapitalister, men då dei tok makta i Tyskland, Polen og så vidare verna dei samarbeidde med storkapitalen. Sjølv om dei var i mot sosialisme i botn og grunn kalla dei seg nasjonalsosialister fordi både nasjonalismen og sosialismen sto svært sterkt hos det tyske folka i den økonomiske krisen dei gjennomgjekk etter den første verdskrigen. Samstundes som dei erkjende seg sjølv som soaislismen kritiserte dei boljsevismen og marxismen, men dei ville òg ha ein sterk velferdsstat.

Alt i alt så er nazismen litt som Fremskrittspartiet; dei endrar meiningane sine etter kva som fungerer best til å lure folket. Ein annan likskap dei har med Fremskrittspartiet er at dei ikkje kan regnast som eit seriøst politisk parti, men egnetlig berre ein organisasjon for usikre, rasistiske menneske med dårleg selvtillit.

Sitat: Originalt skrevet av Shellshock
jeg ser fremdeles ikke poenget i og bruke skattepenger, når man egetlig ikke trenger og gjøre det, hvis en nordmann skal flytte til utlandet må han lære seg og snakke språket der på egenhånd. og hvis du snakker om omsorg, synes jeg det er bedre og ta hånd om fattige her i landet, istede for og importere fler fra den 3 verden og sette dem på trygd i mange år, før de kan jobbe! dessuten burde veldedighet være en sak opp til enkeltmennesket!



Å bruke skattepengene til å hjelpe vanskeligstilte menneske er vel det ultimate formålet for å vere gode menneske og ein god nasjon utover? Kvifor skal du vere så egoistisk og seie at det er deira eige ansvar? Det er ikkje så veldig lett å integrere seg sjølv i eit samfunn og ein kultur du ikkje kjenner til som du kanskje trur. Du må òg huske at fattigdom i Noreg er noko heilt anna enn fattigdom i til dømes Afrika. Og igjen; fattige nordmenn har framleis eit betre utgangspunkt enn ein fattig innvandrar om vi går ut i frå at ingen av dei er heroinistar og liknande. Fordi den fattige nordmannen vil mykje enklere kunen bli teke inn i varmen og teke vare på enn ein fattig afghanar, nettopp på grunn av menneske som deg.
Vis hele sitatet...
Sist endret av Stinson; 1. desember 2011 kl. 22:20.
Positivt:
- Tilfører Norge nødvendig arbeidskraft. Det er mange nordmenn som går arbeidsledige. [COLOR="Blue"]Nei, det er ikke spesielt mange etniske nordmenn som går ufrivillig arbeidsledige.[/COLOR]

- Bidrar til at de økonomiske hjulene går rundt. Ved å leve på skattepengene våre? [COLOR="RoyalBlue"]Immigrantene er fremdeles i klart mindretall, men de som jobber betaler i høyeste grad også skatt(glem taxisaken, den er isolert sett liten). Du kan ikke helt si at innvandrere lever på andres skatt når de fleste pakistanere f.eks jobber og betaler skatt, imens somaliere gjør motstatt[/COLOR]....

- Tilfører kompetanse der Norge ikke har egen kompetanse. Hvilken kompetanse? [COLOR="RoyalBlue"]HOLD KJEFT! Der ble jeg provosert, seriøst. Kom deg til NTNU GLØSHAUGEN OG SE SELV[/COLOR]!!!!!

- Gir Norge nødvendig kompetanse til å fungere på internasjonale markeder. Igjen hvilken kompetanse?

- Tilfører nordmenn nye kulturimpulser. Som er positive fordi at? [COLOR="RoyalBlue"]Se på USA, og kultur er noe som forandrer seg hele tiden. Forøvrig er mange immigranter blitt erkenordmenn med tiden![/COLOR]

- Tilfører nordmenn et videre perspektiv på verden. I hvilken forstand da?[COLOR="RoyalBlue"] Seriøst...[/COLOR]

- Tilfører mange nordmenn ektefeller. Hva er galt med de Norske ektefellene? [COLOR="RoyalBlue"]Pripne norske damer som liker at duden lager mat, vasker opp og gjør ALT for henne???? Uansett, norske damer er dritbra -min mening, men noen liker utenlandske ser du[/COLOR]...
Vis hele sitatet...
Som dere ser her er det endel ting som sies, med ganske lite grunnlag for å nettopp sì det....
Sist endret av aeon_illuminate; 1. desember 2011 kl. 22:33.
Sitat av Blåtann Vis innlegg
Det er ikke positivt i det hele tatt. Det finnes mange nordmenn som ikke har høy utdanning av mange årsaker, og trenger arbeidsplasser som kanskje ikke har veldig høye krav, om innvadrere tar flere og flere av de jobbene vil jo etnisk norske plutslig stå der uten arbeid.

Og nei, jeg sier ikke at alle innvadrere har lav utdanning...
Vis hele sitatet...
Jeg syns enkelte yrkesgrupper har uforholdsmessig god lønn i Norge. Er ikke det verste som kan skje hvis for eksempel rørleggere må konkurrere litt på lønn...

Sitat av Psettamaxima Vis innlegg
Nå var det vel innvandrere fra midtøsten og Afrika det stort sett var snakk om her. Det er vel ikke så mange av de som innehar "årevis med utdanning" ? Meg bekjent virker det som om de fleste innvandrere med høy utdanning faktisk kommer fra Europa, fortrinnsvis våre naboland.
Vis hele sitatet...
Det kan godt være du har rett, men her i Oslo ser vi at de som kommer til byen fra nabolandene slettes ikke er de med utdannelse, men derimot de som kommer hit fordi de ikke har kvalifikasjoner for å få jobb i hjemlandet, (les: Partysvenskene)

Foreldrene til de av elevene mine som ikke er etnisk norske, er utelukkende meget høyutdannede mennesker som kommer til Norge med ferdig betalt utdanning fra hjemlandet. Snakk om brain-drain...

PS:
Det hadde vært morro om endel av dere en gang kunne tatt dere en tur opp på Odontologisk institutt i Oslo og se hva slags mennesker som går der. Stor andel kvinner med innvandrerbakgrunn!
Sist endret av Halalgeir; 1. desember 2011 kl. 22:38.
Jeg mener at Norge som land kan ta litt ansvar i forhold til mennesker i andre land som av div. grunner ikke kan/tør leve i sitt eget land lenger. Problemer med "brutale kulturer" og kriminalitet forsvinner ikke hvis vi slutter å ta inn utlendinger, vi simpelthen overlater problemet til noen andre.
Trygdesnylting blant innvandrere har jeg til overs å se at er et voldsomt problem. Det finnes jo åpenbart innvandrere som utnytter velferdsgodene vi har i Norge og, men det er nordmenn som gjør det og!
Integrering er ett viktig stikkord i denne diskusjonen mener jeg.
Når jeg tenker meg om. Har ikke pakistanere (folk fra midtøsten) begynt å bli ganske greit integrert her til lands? Mange lærer seg norsk, jobber hardt, følger norske lover, flere og flere tar utdanning. Alle de jeg kjenner som kommer derfra er veldig hyggelige og arbeidsomme personer. For meg så virker det som at mange har en dårlig holdning til innvandrere uten i det hele tatt å ha vært i kontakt med noen. Veldig synd.

Det virker som somalere (og andre afrikanere fra krigsområder) ligger noen hakk bak våre venner fra midtøsten. Dette har nok noe med at de kom mye senere enn pakistanerne (m.m). Hvis du tar en titt på denne artikkelen her, så er det dokumentert at grunnen er: De har ikke bodd lenge i Norge, de er derfor ikke integrert godt nok og sliter da på flere områder. De har også svært forskjellige kulturer og holdninger i hjemlandet sitt enn i Norge.
Jeg ser på det som grunnleggende positivt, og er enig i det som er nevnt stort sett. Dessverre har politikere i Norge gjort en heller dårlig jobb med å legge fakta på bordet når det gjelder innvandring. Jigsaw viser jo at det fortsatt er folk som tror innvandring kun er negativt. Jeg skulle ønske noen episoder av Migrapolis var pensum på skolen, hvor flere myter om innvandring og integrering er blitt knust.
Sitat av natursvin Vis innlegg
Hvilken opprinnelig kultur, befolkning og språk er det du sikter til? Dagens? Gårsdagens? Vikingtidas? Jeg tipper vår kultur, vårt språk, vår befolkning, ja, hele det såkalte Norge vil viskes ut av tidens tann, uavhengig av hvem som kommer hit. Det kan verken du, jeg eller Jens gjøre noe med
Vis hele sitatet...
Du er inne på noe fundamentalt viktig her. Det man imidlertid bør ta med er at det bør være opp til urinnvånerne (etnisk Norske) å bestemme farten på utvaskingen. I samfunn der denne utvaskingen går fortere enn samfunnet klarer å håndtere på skikkelig vis, der blir det bråk, og det er nettopp det man har erfart både med A og B gjengen + ABB m/flere, de er alle en konsekvens av en demografisk, hurtig endring (ABB hadde nok sikkert blitt syk uansett, men med mindre tragisk utfall). Demografisk har Norge endret seg raskt de siste 30 årene. Ett av de største problemene med raske demografiske endringer er fks. at den sosiale tilliten og kapitalen svinner hen i ett rykende tempo og det er en utvikling mange av oss etnisk Norske har vanskelig for å akseptere. Det blir også diskutert at det å hjelpe folk i en vanskelig situasjon er bra. Jeg ser på det mer som en botsøvelse. Om det var sånn at man ønsket å hjelpe de som har det vanskeligst her i verden er det ikke verre enn å ta ett charterfly til bushen i Afrika der de har verken vann eller mat, så kan man fylle flyet med KVINNER & BARN, for det er faktisk de som er de mest trengende i denne verden. Ali fra landsbygda i Nord Afrika eller Midtøsten har jo faktisk midler til å komme seg til Norge og er således ikke i samme situasjon som nevnte kvinner og barn.
Vil bare tilføye et par ting her;(jeg var selv kritisk til disse antiinnvandringsinnleggene); jeg er stolt av Norge og det norske folket, sier det til mine utenlandske medstudenter, - men når det kommer opp påstander om en "opprinnelig norsk kultur som nå rokkes ved", så kan jeg personlig ikke annet enn å agere.
_____

Som jeg har sagt før; det er vanskelig å definere en hel norsk kultur. Et sett av verdier, og et eller annet som er erkekarakterisktisk for nordmenn og Norge finnes absolutt definitivt.

MEN: jeg ser rundt meg; på universitetet, på gata, på butikken, i idretten, i Forsvaret da jeg var der, på bussen...
De som kommer inn BLIR fornorsket.. Det kan ta tid, og det kan ta rimelig romslig tid med førstegenerasjons konservative immigranter, ... men alle blir i større og mindre grad fornorsket etterhvert. Dette er FAKTA.

De vil ikke komme og - som det påstås - ta over Norge om noen år!
Herregud, hva faen kan de gjøre da, trodde dere som tenker de tar over..?
Innvandrerne er de i samfunnet som har minst ressurser og sosial og økonomisk makt.
Sist endret av aeon_illuminate; 2. desember 2011 kl. 00:07.
Angående intellektuell kompetanse (hos ferdigutdannede 1. generasjonsinnvandrere), så varierer dette selvsagt fra land til land. Noen land har hatt større tilgang på videre utdanning enn andre, og i noen land har store deler av den intellektuelle befolkningen måttet flykte. Iran er et godt eksempel på dette, og har gitt Norge mange høyt utdannede mennesker. Dette er selvsagt trist, da Iran som samfunn sårt kunne trengt denne kompetansen, og ikke minst kritiske og slagkraftige massen, selv, men slik situasjonen er nå er det bedre at de lever og får utnyttet sin kompetanse i Norge enn at de er døde eller fengslet i Iran.
Jeg synes det er positivt med de som kommer inn til landet for å lære seg språk, skaffe seg jobb å gjøre en innsats.

Irriterer meg samtidig noe fryktelig på alle som kommer hit for å sitte på asylmottaket hele dagen med full betaling, de som kommer hit for voldta norske kvinner å bedrive kriminalitet, og de som kommer hit å klager på hvor dårlig de har det i samme slengen.
Sitat av aeon_illuminate Vis innlegg
Vil bare tilføye et par ting her;(jeg var selv kritisk til disse antiinnvandringsinnleggene); jeg er stolt av Norge og det norske folket, sier det til mine utenlandske medstudenter, - men når det kommer opp påstander om en "opprinnelig norsk kultur som nå rokkes ved", så kan jeg personlig ikke annet enn å agere.
_____

Som jeg har sagt før; det er vanskelig å definere en hel norsk kultur. Et sett av verdier, og et eller annet som er erkekarakterisktisk for nordmenn og Norge finnes absolutt definitivt.

MEN: jeg ser rundt meg; på universitetet, på gata, på butikken, i idretten, i Forsvaret da jeg var der, på bussen...
De som kommer inn BLIR fornorsket.. Det kan ta tid, og det kan ta rimelig romslig tid med førstegenerasjons konservative immigranter, ... men alle blir i større og mindre grad fornorsket etterhvert. Dette er FAKTA.
Vis hele sitatet...
Jeg håper du har rett. At det ser ut for å ta tid er noe som er helt sikkert. Selv har jeg bodd i utlandet i 8 år og vandret i ett universitetsmiljø med folk fra 20 nasjoner. Man lærer mye av ett sånt opphold, for det som er sikkert er at på mange områder kan man være veldig like, på samme måte som at man er veldig ulike, og det er her kjernen i konflikt ligger. Det er ikke likhet som skaper problemer, det er ulikheter. Spørsmålet blir til syvende og sist om de som er "natives" ønsker ett samfunn i rask endring eller ikke. For det er som å kjøre bil, det er farten som dreper......
Sitat av Stinson Vis innlegg
Hittil er det anmeldt rundt 120 overfallsvoldtekter i Norge i 2011, og dette er selvfølgelig tragisk. 90% av dem er det innvandrere som står bak, men i det store bildet er ikke innvandrere overrepresentert her heller. I 2007 ble det anmeldt 3 800 seksuallovbrudd i Norge, og størsteparten av disse var mellom etniske nordmenn som kjenner hverandre. Dette vil si at kun 4% av voldtektene i dag er typiske overfallsvoldtekter begått av innvandrere.
Vis hele sitatet...
Den der hører man ofte fra personer som er livredd såkalt "fremmedhat", og som derfor passer på å dra frem at "nordmenn er verre", så fort overfallsvoldtekt blir nevnt. "Nordmenn voldtar mer", virker som det bildet enkelte ønsker å fremheve.

Det forandrer uansett ikke saken, som er at ikke-etniske nordmenn står bak omtrent samtlige overfallsvoldtekter. De dominerer også statistikken på andre områder innenfor kriminalitet:

Statistikk over antatte gjerningsmenn for 1998 viser at det ble registrert 41 gjerningsmenn per 1 000 innbyggere i innvandrerbefolkningen. Til sammenlikning var antallet 27 per 1 000 innbyggere i befolkningen ellers. Det ble registrert relativt flere gjerningsmenn blant ikke-vestlige innvandrere enn blant vestlige innvandrere. Når en sammenlikner, må en ta hensyn til at levekårene for ikke-vestlige innvandrere er langt dårligere enn i befolkningen ellers.
Vis hele sitatet...
Kilde: ssb.no
Argumenter som at innvandrere bare er kriminelle, tar jobbene våre og voldtar norske jenter er svada. Hittil er det anmeldt rundt 120 overfallsvoldtekter i Norge i 2011, og dette er selvfølgelig tragisk. 90% av dem er det innvandrere som står bak, men i det store bildet er ikke innvandrere overrepresentert her heller. I 2007 ble det anmeldt 3 800 seksuallovbrudd i Norge, og størsteparten av disse var mellom etniske nordmenn som kjenner hverandre. Dette vil si at kun 4% av voldtektene i dag er typiske overfallsvoldtekter begått av innvandrere. Jeg vil gjerne sitere meg selv fra en tidligere tråd om Islam:[/quote]

Å sette de ulike voldtekts statistikkene opp mot en annen er egentlig uinteressant. Det rette er selvsagt å skille ulike handlinger fra en annen for å belyse ett spesifikt problem. Om man ikke gjorde sånn ville det bli håpløst å gjøre noe med problemet man fører statistikken over. Man må altså sette problemet i "båsen" det hører hjemme og ikke rote det til. Når dette er sagt så må det jo i høyeste grad også sies at vanlige voldtekter er ett stort problem. Det verste med overfallsvoldtekter er at det gjør samfunnet som helhet utrygt og det er den store forskjellen i forhold til en voldtekt i nære relasjoner eller innen familien.