Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1643
Hei!


(Flytt tråden gjerne om den er plassert feil, regna med at jeg skulle poste den på Rusmidler og ikke på Vanlig Diskusjon pga at den er nogen lunde rusrelatert)

Skal til Amsterdam i november for å være med på Cannabis Cup'en. Har gjort research leeenge og vet så og si det meste jeg trenger å vite om.

har vært på http://www.coffeeshop.freeuk.com/Map.html å sjekka ut litt småinfo om hver eneste shop. Men det som det ikke skrives så veldig mye om på reviews'ene, er hvilken musikk som spilles.

De fleste spiller av mainstream musikk, reggae o.l.

Så lurte jeg på om det er noen som har erfaring med en coffee shop som spiller gammel hip hop(old skool) og underground?
(Tenker ikke på 50 cent o.l. som er noe piss)


håper på svar!


mvh
imba
tviler jeg sterkt på at du finner, kan man i det heletatt finne et utested der de fortsatt spiller oldskool? xD
FL Studio Guru
djxfade's Avatar
Er ihvertfall mange steder som spiller Dubstep/Drum & Bass/Breakbeat, House, Trance og annen fet elektronika
imba's Avatar
Trådstarter
Sitat av djxfade Vis innlegg
Er ihvertfall mange steder som spiller Dubstep/Drum & Bass/Breakbeat, House, Trance og annen fet elektronika
Vis hele sitatet...

ja, for det var relevant for min del.
usertitle import
bleh's Avatar
Hva er din definisjon av oldschool og underground hh?

Vet om et faatall steder som har mye bra musikk (imo), men folk har saa forskjellige meninger om musikksjangre at det kanskje ikke treffer blink.
Jeg tråla igjennom en haug av de sist jeg var i Amsterdam, fant flere som spilte din type musikk. Fant shops som spilte det meste egentlig, du må bare prøve deg frem. Å finne en shop er ikke vanskelig
husker jeg var et sted i amsterdam som spilte alt fra smif n wessun til non phixion, men husker ikke hva stedet het. men tror ikke det skal være så vanskelig å finne et sted som spiller "ekte" hip hop.
imba's Avatar
Trådstarter
Sitat av willy Vis innlegg
husker jeg var et sted i amsterdam som spilte alt fra smif n wessun til non phixion, men husker ikke hva stedet het. men tror ikke det skal være så vanskelig å finne et sted som spiller "ekte" hip hop.
Vis hele sitatet...

Er vel ike Dread Rock du var innom? leste ett gammel review fra 2005(?) hvor det sto at de spilte gammel hip hop, men det er tross alt lenge siden.

Og en nyere review, så sto det at de spilte av musikk fra MTV osv, noe som er uinteressant for meg.

men skal prøve å besøke de fleste coffee shoppene som er i sentrum av amsterdam ; )

Sitat av bleh Vis innlegg
Hva er din definisjon av oldschool og underground hh?

Vet om et faatall steder som har mye bra musikk (imo), men folk har saa forskjellige meninger om musikksjangre at det kanskje ikke treffer blink.
Vis hele sitatet...

oldskool: wu tang, ll cool j, Eric b & rakim osvosvosv

underground: raw breed, lors of the underground, black moon, JMT osvosv

er en stor fan av hp hop generelt, så det meeeste av hip hop fra 88-98 faller i smak for meg
FL Studio Guru
djxfade's Avatar
Sitat av imba Vis innlegg
ja, for det var relevant for min del.
Vis hele sitatet...
Tja, om du liker underground hip-hop, så tror jeg, om du bare åpner øynene litt ( noe som er betydelig lettere etter en tur på en coffee shop ), så tror jeg du kunne likt dubstep, da mange elementer fra hip-hop er å finne igjen i Dubstep.
imba's Avatar
Trådstarter
Sitat av djxfade Vis innlegg
Tja, om du liker underground hip-hop, så tror jeg, om du bare åpner øynene litt ( noe som er betydelig lettere etter en tur på en coffee shop ), så tror jeg du kunne likt dubstep, da mange elementer fra hip-hop er å finne igjen i Dubstep.
Vis hele sitatet...

selv liker jeg kke dubstep i det hele tatt. jeg er som regel svært åpen ang. musikk, men det er visse få ting som aldri har falt i smak hos meg.


Grafitti, Breakdancing, rap, DJing, MCing, slang osv er noen punkter som blir sett på som div. elementer i hip hopen. kan ikke se at dubstep har noe med det å gjøre.

DJing er vel det eneste, men da kan man vel si at techno kan "sammenliknes" med hip hop også p.g.a. at det brukes turntables osv?

men men, la oss ikke bagatellisere en så liten sak

Men jeg kommer garantert til å høre en del på dubstep når jeg kommer meg til amsterdam, skal tross alt innom så mange sjapper som mulig : p
Sist endret av imba; 22. april 2010 kl. 09:25.
FL Studio Guru
djxfade's Avatar
Thats the spirit :P
Jeg tenkte på f.eks hiphop miljøet i UK. Der er det mye samarbeid mellom hiphop MC's, og Dubstep producere osv. I tillegg til selve rytmen i dubstep (2-step), som ofte brukes i mye hiphop også