Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 607
tnt
Mr Robbie Williams
tnt's Avatar
Hei!

Fikk igår denne telefonen i posten og skulle begynne å sette opp diverse applikasjoner. Har onecall-ab så jeg lastet ned mms, wap og internettinnstillinger derfra.

Viser seg at standard nettleser fungerer fint, men får "nettverkstjenesten utilgjengelig" når jeg prøver å laste ned opera mini. Kommer inn på operamini.com, og får spørsmål om jeg vil laste ned filen, men stopper der.

Også når jeg skal inn på "google maps", som er en applikasjon som ligger på telefonen pr default får jeg ikke koblet til nett. Får "Network unavailable. This application requires a data connection. Please concant your carrier."

Virker som det er noe gale med instillingene mine, men merkelig at den defaulte nettleseren kommer på nett ?

Noen tips her ?
tnt
Mr Robbie Williams
tnt's Avatar
Trådstarter
En liten oppdatering her, siden ingen har klart / giddet å svare.

Feilen som kommer når jeg prøver å laste ned feks opera mini (gjelder også alle andre ting jeg har prøvd å laste ned) er (jeg siterer): "nettverkstjenesten er ikke tilgjengelig". Har ikke hatt problem med å besøke noen nettsider med default browser, denne meldingen har bare dukket opp når mens jeg laster ned filer, typisk .jar filer er det jeg har testet.

Ingen som har forslag what so ever?
Alt her i li-hi-vet!
Magisk's Avatar
Jeg undersøkte litt rundt den telefonen, og de testene som er kjørt har ikke feilet i telenors nett. Så enten er det telefonen, ellers må det være noe bugs fra operatøren din. Få de til å eventuelt feilmelde sjaiten. Slik at de kan sjekke hva det er som skjer når du prøver å laste ned.
tnt
Mr Robbie Williams
tnt's Avatar
Trådstarter
snakket med onecall, de feilsøkte rundt abonnementet mitt men fant ingen feil. Så det kan tyde på at det er problem med software i så tilfelle. Får se om jeg får til å endre firmwaren på den senere.
Takk for etterlenktet respons hvertfall