Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  70 6882
Hei, jeg har sett på noen youtube videoer, men de virker uoversiktlige så jeg lurte på om det er en go to metode som er den letteste, billigste måten å lage alkohol på?

Venner har prøvd før, men de kjøpte spesiell gjær osv. er det en måte jeg kan gjøre dette med bare det jeg har (2l eplejus, sukker, brødgjerd og ballong)?

(Kan sikkert få tak i andre ting og)

Det jeg egentlig vil ha er den letteste måten å lage noe med høyt alkohol, dere vet kanskje at jeg er tenåring og dere har sikkert vært i samme situasjon før så dere forstår nok. Så smaken er ikke så viktig
Europris har dunker og vinbryggesett. Startkapital på 500-600 kronasjer også kan man kjøpe kun konsentrater senere. Da får du ish 20 liter med 15-19% vin.

Det tar bare en uke, så er bare å settene gang ��
Checkmate
sjokotroll's Avatar
Trådstarter
Hva hvis jeg har kun hundre kronasjer (at best)?

Veldig trist jeg vet...
Google how to make pruno
Checkmate
sjokotroll's Avatar
Trådstarter
Sitat av Astro Man Vis innlegg
Google how to make pruno
Vis hele sitatet...
Skal gjøres.

Europris har helt sykt mye, hva er noen Essentials?
Noe å gjære i, så bøtte med lokk.
Gjærlås for å holde lufta(oksygen) ute.
Gjær, gjerne et av vinsettene.
Sukker, vann og turbogjær er mest bang for the buck, men det smaker nok sinnsykt jævlig.
Starsan eller annet vaskemiddel beregnet for brygging, villgjær vil fucke opp hele opplegget.
Sist endret av Ekvivokk; 2. november 2023 kl. 18:39.
Checkmate
sjokotroll's Avatar
Trådstarter
Sitat av Ekvivokk Vis innlegg
Sukker, vann og turbogjær opp hele opplegget.
Vis hele sitatet...
Skal man ikke bruke jus av noe slag?
Noen som gidder å skrive en step by step på dette? Trygda går fort bort på bjerke og Teddy's så dette må testes
ikke bruk sukker under gjæringen..
Step by step:

Kjøp startsett 600.-
https://www.europris.no/p-startsett-hvitvin-125371

Følg bruksanvisning.

Nyt ca 20 liter med 16-17% vin Ila 7-12 dager


Neste batch koster ca 200 spenn for å lage samme mengde vin. Feks her: https://www.europris.no/p-hvitvin-le-baron-120773

Suksess.
Prison hooch.

a one gallon plastic bag
ten oranges
eight ounces of fruit cocktail
40-60 sugar cubes
six teaspoons of ketchup

Billigste og letteste måten å lage alkohol på, men det smaker og lukter forferdelig.
Sitat av sjokotroll Vis innlegg
Skal man ikke bruke jus av noe slag?
Vis hele sitatet...
Noen bruker jus i tillegg tror jeg men ikke nødvendig.
8kg sukker og 1 pakke turbogjær og vent ca 7 dager. Da har du sats som kanskje holder alt fra 10-14% tipper jeg.
Skal du ha höy prosent, så må du destillere. Da blir det litt dyrt.

Det enkleste er å få noen til å kjöpe for deg på polet.
bruk en god gjær. Fermentis f.eks, trenger ikke koste så mye
Og hvis du kun skal gjære firstprice eple juice trenger du også gjærnæring
Sist endret av Gloss; 2. november 2023 kl. 21:53.
Checkmate
sjokotroll's Avatar
Trådstarter
Er næring=sukker?
Sitat av ivar_oslo Vis innlegg
Skal du ha höy prosent, så må du destillere. Da blir det litt dyrt.

Det enkleste er å få noen til å kjöpe for deg på polet.
Vis hele sitatet...
Må jeg destillere for å oppnå 16-17%? Gjør jo dette for å spare penger når trygda ikke strekker til... blir jo 10kr litern etter første batch
Sitat av sjokotroll Vis innlegg
Er næring=sukker?
Vis hele sitatet...
Nei, lite gjærnæring i sukker
Du trenger no ekstra mineraler hvis du skal gjære no annet enn maltvørter
https://www.google.com/search?client...UTF-8&oe=UTF-8
Sist endret av Gloss; 2. november 2023 kl. 22:08.
Sitat av sjokotroll Vis innlegg
Hva hvis jeg har kun hundre kronasjer (at best)?

Veldig trist jeg vet...
Vis hele sitatet...
Få noen til å investere i deg Vin er ikke vanskelig å selge , du kan jo bare si at dette er ren entreprenørskap.


Og det er forsåvidt noe jeg anbefaler deg å holde det til, du vil takke deg selv om ti år for det.
Sitat av hanfrakambo Vis innlegg
Må jeg destillere for å oppnå 16-17%? Gjør jo dette for å spare penger når trygda ikke strekker til... blir jo 10kr litern etter første batch
Vis hele sitatet...
Nei, må ikke destillere, men 16-17 er nok øvre sjiktet for når ting er godt, 14% smaker nok fort bedre
Utstyr: brusflaske, gjærlås, lim (helst limpistol), sukker, gjær (kjøp på europris). Det meste kan du stjele heime, totalpris blir 75 kroner.

Kok opp 5 dl vatn. tilsett 300 gram sukker i brusflaska. Hell opp i vatnet, og lukk flaska. Rist den slik at sukkeret og vatnet blander seg. Fyll opp flaska med vatn, men la det vere litt lufterom. La stå i eit rom som held 20- 30 grader celcius i 24 timer. Lag så hull i ei topp slik at gjærlåsen får plass, lim den fast slik det blir luftett rundt gærlåsen.

Tilsett så 1/10 av gjæra og sett på gjærlåsen. La stå til det ikkje er aktivitet i gjærlåsen, omtrent i 7 dager. Hell så dette gjennom eit kaffefilter og over i ei ny flaske.

Drikk det om du vil, kjem ikkje til å smake godt, men innheld alkohol.
Sist endret av Larsiii; 3. november 2023 kl. 06:37.
Sitat av hanfrakambo Vis innlegg
Må jeg destillere for å oppnå 16-17%? Gjør jo dette for å spare penger når trygda ikke strekker til... blir jo 10kr litern etter første batch
Vis hele sitatet...
Da snakker jeg om 30-40-60-90 %. Altså sprit, ikke vin. Höres ut som det er sterk-vin du er på jakt etter.
Checkmate
sjokotroll's Avatar
Trådstarter
Sitat av KrølleBølleBrur Vis innlegg
Få noen til å investere i deg Vin er ikke vanskelig å selge , du kan jo bare si at dette er ren entreprenørskap.


Og det er forsåvidt noe jeg anbefaler deg å holde det til, du vil takke deg selv om ti år for det.
Vis hele sitatet...
Ikke for å være han, men er det ikke reguleringer på å selge alkohol?

Kunne sikkert solgt til venner osv, men ikke til noen som bryr seg om det er ren entreprenørskap
Hvordan kan jeg lagre det? Kan det stå på tønna??
Anonym bruker
"Reflektert Mare"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av ivar_oslo Vis innlegg
Skal du ha höy prosent, så må du destillere. Da blir det litt dyrt.

Det enkleste er å få noen til å kjöpe for deg på polet.
Vis hele sitatet...
Tja, litt dyrt er jo ganske relativt. Finnes ferdige apparat(lovlige) til under 2000kr, noe som er ganske billig om du spør du meg, men for noen på 14 blir det nok ett stort hugg inn i ukepengene.
Kanskje en «plastbrenner» passer budsjettet bedre?

Ellers er vi enige, det beste tipset du kommer til å få i denne tråden er å finne noen som kan handle på polet for deg. Det vil være billigere, bedre og enklere.
Anonym bruker
"Reflektert Mare"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av hanfrakambo Vis innlegg
Hvordan kan jeg lagre det? Kan det stå på tønna??
Vis hele sitatet...
Ja, eller flasker.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Ja, eller flasker.
Vis hele sitatet...
Kan jeg lagre på brusflasker? Må jo ha satans mange dyre glassflasker til de 20 literne som står og ulmer her nå
hei, er denne tråden aktiv enda?
Sitat av pilogbuemannen Vis innlegg
hei, er denne tråden aktiv enda?
Vis hele sitatet...
Ha. Den er jo bare 3 dager gammel.
Hvordan smakker dette når det er ferdig?
Sitat av VonMunter Vis innlegg
Hvordan smakker dette når det er ferdig?
Vis hele sitatet...
Bryr meg ikke.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Trenger ikke kjøpe gjærlås,man kan stikke ett hull eller to i en ballong å tre den over tuten funker helt fint.

Tom 1,5 liters flaske,litt gjær å eplejuice,ha i ca 200 gram sukker per liter juice å la det stå i romtemp i mørket i ca en uke.voila.Ekke det beste du har drikki,men går ned.
Sist endret av JayHova; 14. november 2023 kl. 05:27. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
La bær og frukt råtne er vel den enkleste måten å lage alkohol på? Det blir dog ikke noe høyt alkoholnivå. Syrnet melk også.
Man får en 10-12% alkohol med den metoden jeg posta,mulig oppimot 15 om man lar det stå i over 10 dager

Blir som en cider,med ett hint av gjær smak

Dette gjelder for helt vanlig tørr gjær fra butikken,spesifikt brød gjær.Man kan bestille gjær på nett som gir oppimot 20% alkohol

Den videoen her var min inspirasjon første gang jeg testa det her,å det funker...https://www.youtube.com/watch?v=tBmFfQqkKh0
Sist endret av JayHova; 15. november 2023 kl. 22:02. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av JayHova Vis innlegg
Man får en 10-12% alkohol med den metoden jeg posta,mulig oppimot 15 om man lar det stå i over 10 dager

Blir som en cider,med ett hint av gjær smak

Dette gjelder for helt vanlig tørr gjær fra butikken,spesifikt brød gjær.Man kan bestille gjær på nett som gir oppimot 20% alkohol

Den videoen her var min inspirasjon første gang jeg testa det her,å det funker...https://www.youtube.com/watch?v=tBmFfQqkKh0
Vis hele sitatet...
Hva slags juice bruker han i videoen?
Usikker,trur han bruker druejuice,men det ekke så lett å få tak i Norge.Jeg har selv kun brukt billigste eplejuice man tak i fra rema.
Sitat av JayHova Vis innlegg
Usikker,trur han bruker druejuice,men det ekke så lett å få tak i Norge.Jeg har selv kun brukt billigste eplejuice man tak i fra rema.
Vis hele sitatet...
Hvordan ble resultatet synes du? gikk det ok å drikke? og har du en annelse om hva prosenten ish blir?
De sier man får 10-12% alkohol av det,hva som er drikkenes for meg trenger ikke nødvendigvis funke for deg..men jeg klarer ihvertfall fint å drikke det.Trur det er lurt å la det stå i 10-14 dager for oppnå høyest mulig alkohol prosent samt mindre gjærsmak..å det kan ikke være for kjølig der du setter flaska,gjæren vil dø om det er for kaldt.
Sitat av JayHova Vis innlegg
De sier man får 10-12% alkohol av det,hva som er drikkenes for meg trenger ikke nødvendigvis funke for deg..men jeg klarer ihvertfall fint å drikke det.Trur det er lurt å la det stå i 10-14 dager for oppnå høyest mulig alkohol prosent samt mindre gjærsmak..å det kan ikke være for kjølig der du setter flaska,gjæren vil dø om det er for kaldt.
Vis hele sitatet...
Takk for svar! har drukket antibac og mye fælt jeg så da bør det gå fint. er edru nå uansett, men syns det er betryggende å vite om måter å lage billig alkohol hvis det kommer til stykket
kjøp et av dem der sett hvor du kan. lage din egen vin, mega billigt, mega enkelt, du får også meget høj alkohol%
Anonym bruker
"Hatsk Troll"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av sjokotroll Vis innlegg
Hva hvis jeg har kun hundre kronasjer (at best)?

Veldig trist jeg vet...
Vis hele sitatet...
Kan du ikke bare moxe litt frem til økonomien bedrer seg da?
Når man først har laget vin så kan man frysedestilere det. Dette er ikke lovlig tror jeg, men det er svært så enkelt. Google er din venn.
Anonym bruker
"Reflektert Mare"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av JayHova Vis innlegg
Trenger ikke kjøpe gjærlås,man kan stikke ett hull eller to i en ballong å tre den over tuten funker helt fint.

Tom 1,5 liters flaske,litt gjær å eplejuice,ha i ca 200 gram sukker per liter juice å la det stå i romtemp i mørket i ca en uke.voila.Ekke det beste du har drikki,men går ned.
Vis hele sitatet...
Tar bare noen minutter å lage en gjærlås med «tilbakeslags-stopper», med ting de fleste har i hjemmet, feks to kulepenner og hvilken som helst beholder i plast. De små flaskene med hånddesinfeksjon feks. Ett røyr gjennom korken til ballongen og inn bunnen, så ett røyr inn i toppen.
Det er bedre enn å bruke en ballong, tross de små risikoene.



Det er også mulig å destillere uten noe fancy apparat. Man kan lage en plastbrenner, det eneste som koster noe er varmekolben, men dette kan ofte finnes til gi-bort priser fra akvarister, eller på el-returen.
Søvnløs alkis loker!
9 0
Før jeg begynte å drekke sprit lagde jeg mitt eget øl og det tok veldig mye tid og penger merket jeg. Ble liksom en arbeidsdag. Så det å handle litt diverse på europris er ikke så dumt. De selger, eller tror de fortsatt selger turbogjær der!
Sitat av Alkis1988 Vis innlegg
Før jeg begynte å drekke sprit lagde jeg mitt eget øl og det tok veldig mye tid og penger merket jeg. Ble liksom en arbeidsdag. Så det å handle litt diverse på europris er ikke så dumt. De selger, eller tror de fortsatt selger turbogjær der!
Vis hele sitatet...
Lettere å lage vin vistnok.
En fin metode, innebærer: Vannmelon, gjær, sukker, funlight saft, og en ballong.

Blend vannmelonen om til juice, ca 1 liter, putt oppi en brusflaske, putt oppi ca 100g sukker, en pakke gjær, og fyll resten av flasken med funlight saft, putt på korken og rist litt, skru av korken, plasser ballongen på flasketuten (bruker du korken sier det pang) la ligge en ukes tid.


Da sitter du igjen med sats med en grei alkoholprosent. Du kan gjøre dette med vann, gjær, sukker, men jeg lagde dette nøyaktig sånn som det står over, og det smakte ikke så gale.
Sitat av UngOgDumN Vis innlegg
En fin metode, innebærer: Vannmelon, gjær, sukker, funlight saft, og en ballong.

Blend vannmelonen om til juice, ca 1 liter, putt oppi en brusflaske, putt oppi ca 100g sukker, en pakke gjær, og fyll resten av flasken med funlight saft, putt på korken og rist litt, skru av korken, plasser ballongen på flasketuten (bruker du korken sier det pang) la ligge en ukes tid.


Da sitter du igjen med sats med en grei alkoholprosent. Du kan gjøre dette med vann, gjær, sukker, men jeg lagde dette nøyaktig sånn som det står over, og det smakte ikke så gale.
Vis hele sitatet...
Hvorfor fun light?
The Wannabe Adult
1Rapper's Avatar
Sitat av UngOgDumN Vis innlegg
En fin metode, innebærer: Vannmelon, gjær, sukker, funlight saft, og en ballong.

Blend vannmelonen om til juice, ca 1 liter, putt oppi en brusflaske, putt oppi ca 100g sukker, en pakke gjær, og fyll resten av flasken med funlight saft, putt på korken og rist litt, skru av korken, plasser ballongen på flasketuten (bruker du korken sier det pang) la ligge en ukes tid.


Da sitter du igjen med sats med en grei alkoholprosent. Du kan gjøre dette med vann, gjær, sukker, men jeg lagde dette nøyaktig sånn som det står over, og det smakte ikke så gale.
Vis hele sitatet...
Fra en skala fra en til ti, hvor likt blir dette til normal alkohol du kjøper på butikken?
Checkmate
sjokotroll's Avatar
Trådstarter
Jeg kan sikkert fikse 600kr nå.

Jeg har alltid hatt mulighet til at flere kunne kjøpt for meg på polet. Men målet mitt er nødvendigvis ikke å drikke det selv, men å kunne profitere på det/gå i null.

Er det verdt det å kjøpe fra europris om jeg kan kjøpe fra polet?
En flaske på polet = 130 ish spenn

En flaske hjemmelaget vin = 20 ish spenn.

Om det er verdt det får du svare på ��
Sitat av Gloss Vis innlegg
Hvorfor fun light?
Vis hele sitatet...
Saften jeg brukte, og saften jeg anbefaler, fordi den er sterk. Det demper mye av smaken fra gjæren.

Sitat av 1Rapper Vis innlegg
Fra en skala fra en til ti, hvor likt blir dette til normal alkohol du kjøper på butikken?
Vis hele sitatet...
3 smaksmessig, 7 alkoholmessig.