Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  56 6211
Hei, er en gutt på 14år å har lyst å prøve nikotinfri snus fordi mange på skolen snuser.
Har hørt om "onico" å den skal visst vere nikotinfri men det jeg lurer på er " Hvordan kan jeg kjøpe nikotinfri snus på nett" ?
Å er det skadelig å starte med det ? bare ta en av og til ? .
Har noen prøvd denne siden? msorensen.no
eller hvisst du vet om en side som seller nikotinfri snus bare skriv det i kommentar
Hvorfor skal du i det hele tatt begynne med snus? Koster bare jævelig, har selv venner som har sluttet og angret på at de i det hele tatt begynte.
Om du virkelig vil begynne så kan du kjøpe KickUp snus, http://www.teknikmagasinet.no -> Snus -> Nikotinfri
Sist endret av Vod0; 13. juni 2012 kl. 15:04.
Nikotinfri snus skal vist inneholde sukker og andre stoffer som er skadelig for tenna og tannkjøttet. Min mening er at det da er bedre å begynne med ordentlig snus, ikke bruk penger på sukkerposer.

Litt skremselspropaganda mot nikotinfri snus:
http://www.dinside.no/787521/skulle-...lutte-med-snus
Cheesetothepenguins!
halliballi's Avatar
Ikke begynn, det koster deg bare dritmye penger og er stress å skjule for foreldre. Smaker heller ikke så godt etter en stund.
Sist endret av halliballi; 13. juni 2012 kl. 15:10.
Hvorfor skal du begynne å snuse nikotinfri snus?
Må bare spørre hva poenget med det er?

Men til spørsmålet. Kiwi har den, men jeg vet ikke om de selger til mindreårige uansett.
Sist endret av Tryllestav; 13. juni 2012 kl. 15:13.
Skal du sitte med en nikotinfri pris bare for å være med i den kule snusegjengen?

Anbefaler deg å ikke starte, jeg starta rundt 8. klasse, og da var det dritkult, jeg kan låve deg at det ikke er like kult når du begynner på videregående om et par år. Å snuse fast er dyrt for en arbeidslaus ungdom.
Nikotinfri snus er dyrt, pluss at det smaker jævlig, omtrent som zalo. Skal du snuse for å være tøff, gjør det skikkelig. Å kjøpe nikotinfri snus fordi "alle andre gutta snuser", er like molbo som å røyke strå fordi kompisene røyker.
PerPerPerPerPerPer
PerPerPerPer's Avatar
Kan du ikke heller bare drite i buksa på et daglig basis? Lukter like digg for alle rundt deg, men vi slipper å se det.
Såååå kult er det ikke å snuse.
HVorfor si at han skal begynne med vanlig snus isteden? Er da mye bedre å begynne å snuse nikonfritt for å passe inn, enn å begynne å snuse ekte vare.
Førrhelvett.
Lovegame's Avatar
Vær smart gutt, hold deg unna.
Blir så trist når jeg leser sånnt som dette.
Hvorfor i alle dager vil du begynne og snuse?
Ta deg heller en hasj-narkotika-sprøyte!
Sitat av CountDrugula Vis innlegg
HVorfor si at han skal begynne med vanlig snus isteden? Er da mye bedre å begynne å snuse nikonfritt for å passe inn, enn å begynne å snuse ekte vare.
Vis hele sitatet...
Sist jeg skjekket måtte man ikke snuse for å passe inn, om det er en ting som må til så bør man skaffe nye venner..
Lastebil
Trådstarter
38 6
Vil ikke for å passe inn men ville prøve det, men det er så dyrt å...
Men har ganske mye penger og da men kjøper heller meg noe annet
Skal ikke starte å snuse har jeg bestemt meg for da. -
Haha, hvem bestemmer på forhånd at de skal begynne å snuse?

''Når jeg fyller 18 skal jeg begynne å røyke!''

Hvis du absolutt vil prøve så vil jeg tro du kan få en snus av noen om du spør pent.
Smelter i munnen
Kjøtt's Avatar
Jeg er uenig med mange her.

Hvis du er innstilt på det er det FULT mulig å nyte snus uten å bli snev av avhengig. Bare ta det rolig; Kanskje en gang i uka?

Snus kan nytes, og etter min mening bør du prøve det ut. Gjør det med venner, prøv litt forskjellig, og vær forsiktig.
Lastebil
Trådstarter
38 6
Hei, jeg sa til en venn at jeg aldri skulle begynne å snuse, så sa han her er nikotinfri snus, fekk den i leppa å den var sterk smak av mint, etterhvert begynde eg å bli kvalm å svimmel, å så spørde jeg han om det virkeleg var nikotinfri snus, å han sa... neeh, Crushed Ice Ekstra Sterk mint.". .... Veldig forbannet :P
Standard medlem
Bombasa's Avatar
Sitat av Jurgen1337 Vis innlegg
Nikotinfri snus skal vist inneholde sukker og andre stoffer som er skadelig for tenna og tannkjøttet. Min mening er at det da er bedre å begynne med ordentlig snus, ikke bruk penger på sukkerposer.

Litt skremselspropaganda mot nikotinfri snus:
http://www.dinside.no/787521/skulle-...lutte-med-snus
Vis hele sitatet...
Ja, la oss hekte guttungen på nikotin mens vi er igang.
Tenk noe så forferdelig at han faktisk vurderte nikotinfri snus da gitt!
Sist endret av Bombasa; 13. juni 2012 kl. 15:42.
Smelter i munnen
Kjøtt's Avatar
Sitat av Samsung galaxy Vis innlegg
Hei, jeg sa til en venn at jeg aldri skulle begynne å snuse, så sa han her er nikotinfri snus, fekk den i leppa å den var sterk smak av mint, etterhvert begynde eg å bli kvalm å svimmel, å så spørde jeg han om det virkeleg var nikotinfri snus, å han sa... neeh, Crushed Ice Ekstra Sterk mint.". .... Veldig forbannet :P
Vis hele sitatet...
Da fortjener vennen din noen slag. Hvis du i det hele tatt skulle begynt burde du starta med mildere snus.
PerPerPerPerPerPer
PerPerPerPer's Avatar
Sitat av Kjøtt Vis innlegg
Jeg er uenig med mange her.

Hvis du er innstilt på det er det FULT mulig å nyte snus uten å bli snev av avhengig. Bare ta det rolig; Kanskje en gang i uka?
Vis hele sitatet...
Det er vell nøyaktig sånn 99% av folk starter med det.
"Snuser bare på fest" "Trenger bare en boks snus å ha på fest" "Det er så digg med snus etter og før festen".
Lastebil
Trådstarter
38 6
jepps, men hva med KICKUP Functional pods original fra teknikmagasinet.no koster 39,90 er di farlige? eller ? skal ikke ha noe med nikotin men bare for å prøve kommer heller ikke til å kjøpe mer enn en boks.
Skal ikke "begynne" å hva smak er best ? orginal eller mint eller soft mint ?
Sitat av Kjøtt Vis innlegg
Da fortjener vennen din noen slag. Hvis du i det hele tatt skulle begynt burde du starta med mildere snus.
Vis hele sitatet...
Neh, er ikke så ille.
Husker første gang jeg snuste, fikk en general ekstra sterk under leppen, ble svimmel, men var helt ok.
Det er ikke noe stort problem at han fikk den snusen, han ville nok reagert sånn på hvilken som helst snus med nikotin.
Lastebil
Trådstarter
38 6
hva med KICKUP Functional pods original fra teknikmagasinet.no er det den beste smaken ? å er der mye kaffeine i det? så det er farligt ? å er her andre smaker som er bedre soft mint eller mint ellerno ?
Sitat av Samsung galaxy Vis innlegg
hva med KICKUP Functional pods original fra teknikmagasinet.no er det den beste smaken ? å er der mye kaffeine i det? så det er farligt ? å er her andre smaker som er bedre soft mint eller mint ellerno ?
Vis hele sitatet...
IKKE kjøp denne, en kompis av meg kjøpte den, og det var rett og slett forferdelig.
Man hadde den under leppen i kanskje 4 minutter, deretter begynte den å renne, det du fikk i kjeften smakte rett og slett dritt.

En annen ting er at det faktisk var 18 års grense på den. (mulig at det var engangstilfelle.)
Smelter i munnen
Kjøtt's Avatar
Sitat av Echodius Vis innlegg
Neh, er ikke så ille.
Husker første gang jeg snuste, fikk en general ekstra sterk under leppen, ble svimmel, men var helt ok.
Det er ikke noe stort problem at han fikk den snusen, han ville nok reagert sånn på hvilken som helst snus med nikotin.
Vis hele sitatet...
Du kan få samme sjokket med mild, og eventuelt gå over på ekstra sterk når kicket ikke er like sterkt lenger. Å starte med mild er helt klart en fordel, og å lure noen til å snuse er "føkkd øpp".
Dott i øret.
stagg's Avatar
Litt OT.

Er det poppis med sigg blant unge nå som røykeloven har blitt streng, samt at de som røyker blir sett på med nesten samme øyne som narkomane? Snus som er den nye "vi som er tøff på ungdomskolen" som gjelder nå?
Sist endret av stagg; 13. juni 2012 kl. 16:05.
Lastebil
Trådstarter
38 6
Ja, ok skal bare spare pengene å heller kjøpe meg en brus når jeg er med venner imorgen .

det er ikke for å være tøff.. vet ikke helt hvorfor jeg ville ha det men ikke nå lenger :P
Smelter i munnen
Kjøtt's Avatar
Snus pga gruppepress er jeg sterkt imot. Men å nyte snus er helt greit i mine øyne, og ikke kom og si at det ikke går ann
Dott i øret.
stagg's Avatar
Sitat av Samsung galaxy Vis innlegg
Ja, ok skal bare spare pengene å heller kjøpe meg en brus når jeg er med venner imorgen .

det er ikke for å være tøff.. vet ikke helt hvorfor jeg ville ha det men ikke nå lenger :P
Vis hele sitatet...
Var ikke ment til deg, men generelt. Tobakk som røyk har blitt mye mer uglesett de siste årene blant folk generelt, så lurer enkelt og greit på om det er færre som starter med røyken. Snus er vel uansett bedre enn røyk om du absolutt skal starte med tobakk.
Sitat av Kjøtt Vis innlegg
Snus pga gruppepress er jeg sterkt imot. Men å nyte snus er helt greit i mine øyne, og ikke kom og si at det ikke går ann
Vis hele sitatet...
1 blir fort til 2 og 3 så 10 om dagen, men joa
Sitat av stagg Vis innlegg
Litt OT.

Er det poppis med sigg blant unge nå som røykeloven har blitt streng, samt at de som røyker blir sett på med nesten samme øyne som narkomane? Snus som er den nye "vi som er tøff på ungdomskolen" som gjelder nå?
Vis hele sitatet...
På skolen jeg går på er det 1 eller 2 personer som røyker fast, og de blir bare sett ned på og folk holder seg unna de (mest pga. folk mener de stinker osv.), men er minst 20 personer som snuser fast (liten skole, ca. 150 elever).
Veldig få som syns det er teit med de som snuser, jeg og et par kompiser startet i 8. klasse og vi var de eneste på skolen som gjorde det da, etter det ble det flere. Men angrer uansett på at jeg startet med det, koster sykt mye i lengden.
Dott i øret.
stagg's Avatar
Sitat av EitZey Vis innlegg
På skolen jeg går på er det 1 eller 2 personer som røyker fast, og de blir bare sett ned på og folk holder seg unna de (mest pga. folk mener de stinker osv.), men er minst 20 personer som snuser fast (liten skole, ca. 150 elever).
Veldig få som syns det er teit med de som snuser, jeg og et par kompiser startet i 8. klasse og vi var de eneste på skolen som gjorde det da, etter det ble det flere. Men angrer uansett på at jeg startet med det, koster sykt mye i lengden.
Vis hele sitatet...
Takk. Er det inntrykket jeg sitter med. Var motsatt den gangen jeg var ung og lovende. Røyk som var tingen, snus som var "ÆSJ".

Men nå skal jeg holde min munn lukket, back to topic.
skjønner ikke helt det der Anti-snuse greia dere har på gang her, dere kjefter jo på gutten som om det var snakk om heroin, har har akkurat kommet inn i den tiden der de fleste måtte ta valget rundt akkurat dette, har dere selv ikke være i samme situasjon? jeg sier ikke at TS burde starte med og snuse, men faen heller hvor ligger den store hypen?


hold deg unna snus, eller ikke ditt valg men uansett hva du velger så burde du vente til du er eldre, nikotin i en så lav alder er ikke godt for deg, du har jævla mye hormonoer som fucker nokk med kroppen din trenger ikke og legge til nikotin avhengivhet nå

Sitat av Samsung galaxy Vis innlegg
Ja, ok skal bare spare pengene å heller kjøpe meg en brus når jeg er med venner imorgen .

det er ikke for å være tøff.. vet ikke helt hvorfor jeg ville ha det men ikke nå lenger :P
Vis hele sitatet...
en brus om dagen koster ca like mye som og snuse
men er jo bedre enn snus hver dag, selv om brus i seg selv ikke er godt for deg, jeg endte opp med store koffein abstinenser etter at jeg gikk på en smell dag jeg en dag ikke hadde råd til pepsi max og jeg hadde drukket det hver dag over en lengre periode
Kan vertfall si at jeg angrer på jeg begynte, har snust i 8 år nå
Bruker omtrent 5 bokser i uken, og det blir da rundt 400 kr per uke. Det vil si grovt regnet 20 000 kr i året!

Den som sier det går an å snuse uten å bli avhengig tar i de fleste tilfeller grundig feil, før eller siden blir man det Har prøvd å slutte uten hell, skal prøve en gang til om ikke så lenge (og noen klarer det uten store problemer).

Men for all del, det går fint å prøve.. Du blir ikke avhengig av den grunn, det går lengre tid enn som så. Anbefaler det likevel ikke
Sitat av stagg Vis innlegg
Litt OT.

Er det poppis med sigg blant unge nå som røykeloven har blitt streng, samt at de som røyker blir sett på med nesten samme øyne som narkomane? Snus som er den nye "vi som er tøff på ungdomskolen" som gjelder nå?
Vis hele sitatet...
Neh, veldig få som røyker idag. Blir som oftest sett litt ned på og ingen har lyst å sitte med personen. Tror det er 2 stykker som røyker i klassen min (10. kl).
Lastebil
Trådstarter
38 6
ja,sykt rart å røyke å det lukter fæælt!
Har en venn på skolen å en annen venn av meg skal på besøk til den vennen... Så kommer vi dit , da blir det "alkoholen" til foreldra å han sitter å røyker så ett helvette sikker på att han røykte 1 pakke på 2 timer..
kjørte atv å brann opp ting som, gress, hårspray etc...
smakte litt brandy men tenkte att de ikke var bra for meg, å di andre shottet 2 glass hver..
han tokk en gassgrill å hivde en full pakke med fråsne pølser på og :P
Sang en sang en gang
Echuz's Avatar
Sitat av Samsung galaxy Vis innlegg
kjørte atv å brann opp ting som, gress, hårspray etc...
han tokk en gassgrill å hivde en full pakke med fråsne pølser på og :P
Vis hele sitatet...
aah, fjortissfylla. Artige tider å observere

Men la nå gutten snuse hvis han vil da. Ser jo overalt på bruket her at man skal bestemme over egen kropp etc. Stick to it people!
(Nei, dette er ikke en "ok" til snus, men igjen, ingenting som slår en feit pris etter et godt måltid)
Sist endret av Echuz; 13. juni 2012 kl. 21:40.
Vær sterk TS.

Stapp heller Doc i leppa så sparer du penger i stedet for å bruke penger på nikotinfri snus. Det er vil ingen i klassen din som tvinger deg til å vise hva du har under leppa uansett
Cheesetothepenguins!
halliballi's Avatar
Stapp heller doc i leppa? Folk på den alderen pleier alltid å spørr om å få og slikt, da blir det litt rart med doc :I
Sitat av halliballi Vis innlegg
Stapp heller doc i leppa? Folk på den alderen pleier alltid å spørr om å få og slikt, da blir det litt rart med doc :I
Vis hele sitatet...
Det er derfor jeg ba TS om å være sterk ved og ikke spørre, og heller juksesnuse i skjul. Så kan han danse rundt i kantina og være en rebell
Sitat av halliballi Vis innlegg
Ikke begynn, det koster deg bare dritmye penger og er stress å skjule for foreldre. Smaker heller ikke så godt etter en stund.
Vis hele sitatet...

Ikke godt etter en stund? Det blir jo bare bedre og bedre da!
Lastebil
Trådstarter
38 6
det er det jeg tenker på å også gi litt vekk som di andre gjør men det er dyrt da.. 39 kr for ei boks med nikotinfri snus på teknikmagasinet.no med de er ikke en gal pris for snus heller da men samma de..
så kanskje det blir ei boks på meg men de blir med nikotinfri å bare spandere skal ikke kjøpe mere da..
Cheesetothepenguins!
halliballi's Avatar
Meh, var jævlig drit etter ett år.
Det beste for trådstarter sin del er som sagt å ikke begynne å snuse. Er selv 18 år og var den eneste i gjengen som ikke snuste. Jeg har blitt tilbudt snus av kameratene mine flere ganger enn jeg kan telle, men takker alltid nei og sier at det faenskapet er ikke noe for meg. Dette har de respektert i ettertid, og mange av dem har sagt til meg at jeg var lur som ikke begynte, for det går fort et par tusenlapper ut vinduet når en begynner med slikt.
Lastebil
Trådstarter
38 6
pluss frakt over 100 kr dyrere enn normal snus på butikken så neitakk skal ikke ta imot snus eller røyk fra nåav hade!!
*insert tittel her*
Kan jeg spørre hvor gammel du er?
Sitat av Erlnd Vis innlegg
Ikke godt etter en stund? Det blir jo bare bedre og bedre da!
Vis hele sitatet...
Nja, brekker meg av og til av lukt. Har snust i over 2 år, merker ingenting når jeg har prisen oppi, vet ikke hvorfor jeg snuser egentlig. Blir bare en vane å kjøpe, lol.
Sitat av kodi4k Vis innlegg
Kan jeg spørre hvor gammel du er?
Vis hele sitatet...
14, ts skrev det i førstepost.
Hvorfor skal du gidde å begynne å snuse. Sitter her og sliter rævva av meg for å prøve å slutte, har feilet 3 ganger allerede. Ser ikke i det minste poeng i å begynne å snuse fra starten av. Det smaker jo dritt (i starten) og du blir jo bare svimmel og kvalm. (Kan ikke huske hvordan jeg klarte å fortsette)

Stay away from it!
Jeg begynte med snus av samme grunn som deg, og nå, etter å ha snuset i over 1,5 år (jeg er 15), så har jeg kommet fram til den konklusjon at jeg ikke bare er avhengig av nikotin, men også å ha noe i leppen, jeg går å tenker på å kjøpe ny boks når jeg er tom, og merker at pengene renner ut. Tennene mine er blitt smågule øverst, selv om jeg pusser tenner 2 ganger for dagen.

Den eneste deilige opplevelsen jeg har hatt med snus, er første gangen, da jeg ble dritsvimmel og digga det. Etterpå er det bare noe dritt som man rett og slett _må_ ha.

Ver så snill, ikke gå i denne fellen du og! Du kommer til å angre, og det lover jeg deg.