Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 689
Anonym bruker
"Allergisk Piggsvin"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Er det bare basert på tillit?

For politiet får ikke det opp i deres systemer? Og hvis fastlegen hadde meldt det inn til fylkeslegen (?) så hadde fastlegen sagt det eller?
Du må nesten si hvorfor legen din ikke vil at du skal kjøre. Står du f. eks på visse typer medisiner eller bruker rus så er det vel derfor.
Sitat av FriFugl Vis innlegg
Du må nesten si hvorfor legen din ikke vil at du skal kjøre. Står du f. eks på visse typer medisiner eller bruker rus så er det vel derfor.
Vis hele sitatet...
Han vet vel godt hvorfor, er jo ikke det han spør om..
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Er det bare basert på tillit?

For politiet får ikke det opp i deres systemer? Og hvis fastlegen hadde meldt det inn til fylkeslegen (?) så hadde fastlegen sagt det eller?
Vis hele sitatet...
Til en viss grad. Det er ikke slik at politiet får opp et varsel om at du ikke har kjørerett. Men om du tilfeldigvis skulle bli stoppet av politiet og de sjekker førerkortet så sitter du i saksa. Det samme gjelder om du skulle komme i en ulykke e.l
Så ja, sånn sett er det basert på tillit, men om du blir tatt så sliter du endel.
Anonym bruker
"Klar Brunbjørn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Muntlig kjøreforbud er kun et notat i din legejournal som ingen andre instanser har tilgang på, heller ikke politiet.
Beror på årsaken. Men for eksempel om det gjelder medisiner: jeg får sobril 15mg og det står på labelen minst 8 timer før bilkjøring. Men grensen for tilatte dose sobril i systemet er 30mg. Da går det på tillit og eget skjønn om man opplever seg istand til å kjøre.
Her er noe fra helsedirektoratet. Jeg fikk muntlig kjøreforbud da jeg fikk en pakke diazepam av en som ikke var fastlegen min, men ble litt usikker på hvorfor da jeg aldri får det av min egen fastlege. Det var uansett uaktuelt å kjøre for min del da jeg var over grensa for det som var lovlig og det var bare for et par dager men. Fikk fastlegen min til å fjerne "kjøreforbud" fra etiketten som ble klistra på i ettertid og han skjønte ikke hvorfor det ble gitt kjøreforbud heller.