Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 1373
En venn av meg i London trenger Ventrilo til raids (wow), men får ikke connected fordi universitet har sperret trafikken=/ han kan bruke det hjemme, men ikke på campus... Jeg forsøkte å google litt rundt, og fant ut at proxifier kan være en mulighet? er det noen som har erfaring med hvordan dette kan la seg gjøre?
du trenger en server utenfor universitetsnettet, som man kan koble seg til via ssh. putty er da klienten man kan bruke.

putty -D 4096 server.hostname.com
Vis hele sitatet...
http://shellpro.net/ gir deg etter registrering gratis tilgang til en slik server. login5.shellpro.net står på kjappest linje.
om det å tunnellere trafikk er mot reglementet til shellpro vet jeg ikke, orker ikke sjekke akkurat nå

så må du sette opp proxifier til å koble seg til 127.0.0.1 (localhost), på port 4096. (socks 4)

når begge programmene kjører, og du har logget deg inn på serveren via putty-vinduet, er det bare å starte opp programmene, så tar proxifier hånd om tilkoblingene
Tusen tusen takk for hjelpen !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! =)
▼ ... flere år senere ... ▼
Er denne løsningen den eneste fortsatt hvis universitetet blokkerer ventrilo? Finnes det en bedre løsning for de som ikke bor i london?

Takker for all hjelp

tror ikke den løsning funker heller btw nå som jeg ser på det