Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  26 2069
Hei, jeg har sittet å søkt rundt på nettet i flere timer uten å finne ett eneste spor om spillet jeg nå tenker på, men jeg husker litt av hvordan det var. Gamle minner er verdt å kjempe for, ikkesant?

uansett, jeg syntes å huske at man kan spille 2 player på det, og det er på en måte bane etter bane. Man er små menn som da skal kjempe seg gjennom disse banene som blir vanskeligere og vanskeligere. man kan velge hvem man kan være på starten, men hva man kunne velge mellom husker jeg ikke så mye av. En viktig detalj var at man kunne plukke opp våpen rundt på banen som f.eks en Jå eller baseball kølle. blir man slått ned av fienden så mister man da dette våpenet. Mener å huske at man også kunne f.eks kaste magi og skyte pil og bue.

kameraet er av type "fugleperspektiv" og følger spilleren men skifter aldri vinkel, man kan gå opp ned venstre og høyere, men for å komme videre til neste bane så går man enten mot venstre eller høyre hele tiden. går man mot høyere så ser man ikke lenger det som var til venstre og omvendt, hvis du skjønner hva jeg mener.

Dette er da et gammelt spillt som ikke er laget som "godis for øynene" ,altså , ikke noe bra grafikk, men det er minnene som gjør at jeg har lyst til å finne det igjen.

Beklager om det var dårlig beskrevet, men håper dere vil forsøke og hjelpe meg i min søken etter navnet.

Var det pixellert? Om det var kan jeg ha ei som passer

Var det til Pc?
Har småpeiling på gamle spill, så leste for å eventuelt svare, men så gikk det opp for meg midt i at jeg leter tydeligvis etter dette selv hehe. Så er med TS og tar imot alle tips!
pixellert? ja det var/er for pc
http://www.youtube.com/watch?v=NfwLBk1zvrw

Hvis det er i den sjangeren der så heter det http://en.wikipedia.org/wiki/Side-sc...beat_.27em_ups
Sist endret av Mith; 8. august 2012 kl. 21:14.
Vi har faktisk en egen tråd for dette:
http://freak.no/forum/showthread.php?t=143232
Sitat av Danniboy Vis innlegg
pixellert? ja det var/er for pc
Vis hele sitatet...
Var det typ skarpe firkanter, slik som dette:
http://www.nesfiles.com/NES/Tetris/title.gif
Mith, det er i den sjangeren! takk

Freddy det var ikke slik. men som mith sendte link til youtube for. side scrolling
Sist endret av Danniboy; 8. august 2012 kl. 21:19.
The Lone Deranger
bipbapbop's Avatar
Golden Axe
Sitat av Danniboy Vis innlegg
Mith, det er i den sjangeren! takk

Freddy det var ikke slik. men som mith sendte link til youtube for. side scrolling
Vis hele sitatet...
Det er jo samme

(EDIT: Okay, Tetris og RSC er ikke akkuratt pixellerte, men de er jo i god gammel pixely goodness.)


Men da så, jeg må lete i arkivene for å finne det, men kan ikke love noe da dette er en rimelig bred genre.
Sist endret av Freddy_fred5; 8. august 2012 kl. 21:39.
Ååå men da så! hehe. takk for at du leter i arkivene, setter stor pris på det.

Det er desverre ikke Golden Axe ^-^
The Lone Deranger
bipbapbop's Avatar
Hm, kanskje ikke Golden Axe, kan ikke huske at man kunne plukke opp våpen eller bruke bue.

Jeg tenkte først Double Dragon, men husker ikke noe magi der.

Blir spanande å se hvilket spill det er snakk om. Det var ikke gjennom MAME du spilte det? Da er isåfall Dungeon & Dragons spillene noe å sjekke ut. Fantasy sidescrolling beat em up.

Edit: faen, jeg som ikke leser ordentlig. Små menn? Hehe, må melde pass.

Hvor gammelt er det spillet du snakker om ca?
Sist endret av bipbapbop; 8. august 2012 kl. 21:47.
JAAAAAAAAAAAAAAAA, JEG FANT DET! Det heter Little fighter! Tusen Tusen takk allesammen, hadde ikke klart det uten å vite navn på sangeren. Nå blir det lite sosialt liv på meg ut måneden! Takk takk takk takk takk takk takk takk x 1000!!!!



Edit: Lurer du på hvordan jeg fant det, så gikk jeg igjennom alle spillene frem til 127 på denne linken http://www.ranker.com/list/all-beat-...ference?page=6


En link jeg ikke ville funnet uten dere Freaks !
Sist endret av Danniboy; 8. august 2012 kl. 21:49.
Geezez, det var just det jeg tenkte på også!

(Freaks, aldri ha over 300 bokmerker, learn by my pain)
Sitat av Freddy_fred5 Vis innlegg
Geezez, det var just det jeg tenkte på også!

(Freaks, aldri ha over 300 bokmerker, learn by my pain)
Vis hele sitatet...
Hadde over 800 på laptopen som døde i dag tidlig :/
1997 er det fra aricz

Sitat av Freddy_fred5 Vis innlegg
Geezez, det var just det jeg tenkte på også!

(Freaks, aldri ha over 300 bokmerker, learn by my pain)
Vis hele sitatet...

Haha fantastisk Takk for hjelpen!
Sitat av Danniboy Vis innlegg
JAAAAAAAAAAAAAAAA, JEG FANT DET! Det heter Little fighter! Tusen Tusen takk allesammen, hadde ikke klart det uten å vite navn på sangeren. Nå blir det lite sosialt liv på meg ut måneden! Takk takk takk takk takk takk takk takk x 1000!!!!



Edit: Lurer du på hvordan jeg fant det, så gikk jeg igjennom alle spillene frem til 127 på denne linken http://www.ranker.com/list/all-beat-...ference?page=6


En link jeg ikke ville funnet uten dere Freaks !
Vis hele sitatet...
Hva heter sangeren?
Sitat av Deximus Vis innlegg
Hva heter sangeren?
Vis hele sitatet...
Sjangeren.
Har ikke lest alt over, men kan det være Super Smash Bros Brawl?
Sitat av EvenAG Vis innlegg
Har ikke lest alt over, men kan det være Super Smash Bros Brawl?
Vis hele sitatet...
Hehe, det var Little Fighter.
Er, og har lenge vært, på leit etter et lignende spill. Fungerer mye på samme måte med ulike nivåer og 2-spillermodus. I dette spillet var det ingen magi eller pil og bue, men man kunne f.eks. rive jernstenger av heisen for å slå fiender med. I tillegg hendte det at man fant en pistol så vidt jeg husker. Karakterene man styrte var ganske muskuløse og tøffe. Spillet var til Playstation. Så vidt jeg husker til Playstation 2, men skal ikke si at det ikke var PS1.

Noen som vet hvilket spill dette er?
Sitat av AmundK Vis innlegg
Hehe, det var Little Fighter.
Vis hele sitatet...
Åja, oups ^^ Kom inn her litt for sent
Stickarena ballstick?
Sitat av Claryn Vis innlegg
Hadde over 800 på laptopen som døde i dag tidlig :/
Vis hele sitatet...
Strømmen gikk stille ut da han gikk i hvilemodus Torsdag morgen...

Det ar den tørreste vitsen jeg klarte og hoste opp på denna tiden i døgnet. Blir det tørrere nå så må jeg ha et glass vann. <-- See what I did there? XD

Beklager eventuelle idiotisk vitser, god ferie a !
Sitat av poehzler Vis innlegg
Er, og har lenge vært, på leit etter et lignende spill. Fungerer mye på samme måte med ulike nivåer og 2-spillermodus. I dette spillet var det ingen magi eller pil og bue, men man kunne f.eks. rive jernstenger av heisen for å slå fiender med. I tillegg hendte det at man fant en pistol så vidt jeg husker. Karakterene man styrte var ganske muskuløse og tøffe. Spillet var til Playstation. Så vidt jeg husker til Playstation 2, men skal ikke si at det ikke var PS1.

Noen som vet hvilket spill dette er?
Vis hele sitatet...
Fikk en følelse av at det har noe med The Punisher å gjøre. Var iallefall et slikt spill til SEGA, men om det er til PS vet jeg ikke. (Beskrivelsen var ganske nær.)

Ved annen ettertanke tror jeg kanskje ikke det er det. Mener å huske jeg spilte noe lignende på en PS1 demo CD en gang. "******** Fighters" eller noe sånt.
Sist endret av Bruskork1; 10. august 2012 kl. 01:05.
Sitat av Claryn Vis innlegg
Hadde over 800 på laptopen som døde i dag tidlig :/
Vis hele sitatet...
Sånn går det når 799 av bokmerkene er fra Brazzers og Redtube!
Trådstarter
27 4
Sitat av Deximus Vis innlegg
Hva heter sangeren?
Vis hele sitatet...


Side-scrolling beat 'em ups