Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 759
Hei skal kanskje kjøpe meg en stasjonær gaming pc og trenger litt hjelp.
den skal koste rund 5000 kr.

har tenkt litt på
http://www.elprice.no/data/stasjonae...11-ptu59e2008#
og
http://www.komplett.no/k/ci.aspx?sku=10394
Det er vanskelig å få en god "gaming-PC" til under fem laken. Har du noen tidligere komponenter du bruke? Eksempelvis kabinett, HDD, PSU, DVD-rom etc.? Isåfall er dette slikt som hjelper på.

Hva skal du bruke PC-en til? Hvilke spill er det snakk om? Jeg ville forøvrig bygget den selv, for å spare alle mulige midler; og økt sannsynligheten for at du får en langt kraftigere PC for prisen. Skal du dra tunge spill, bør du vurdere å bruke en tusenlapp eller to til, forskjellen er ganske dramatisk fra hva du får for fem lapper, til det du kan få for sju.
Begge de pc'ene der burde holde til et ganske godt bruk. En venn av meg har en slim pc med GT220(1gb dedigert) som drar både WoW og BC2 på maks. Og jeg lyver ikke. Har sett det med mine egne to øyne.
Sist endret av Erlnd; 23. august 2010 kl. 16:58.
Sitat av erlnd2210 Vis innlegg
Begge de pc'ene der burde holde til et ganske godt bruk. En venn av meg har en slim pc med GT220(1gb dedigert) som drar både WoW og BC2 på maks. Og jeg lyver ikke. Har sett det med mine egne to øyne.
Vis hele sitatet...
Du snakker om Nvidia Geforce GT 220? Isåfall: I call bullshit. Ta en titt på litt benchmarks, så skjønner du at det ikke kan stemme for fem øre. Kortet er omtrent halvparten så sterkt som et HD4870, og selv det kortet har ikke sjans i havet til å kjøre BC2 på maks grafikk. Dette blir du nødt til å spesifisere nøyere, om noen skal tro deg. Jeg lyver ikke.
Jeg ba han teste det.. Og han sa at det gikk plettfritt.
Trådstarter
13 2
Sitat av Restyle Vis innlegg
Det er vanskelig å få en god "gaming-PC" til under fem laken. Har du noen tidligere komponenter du bruke? Eksempelvis kabinett, HDD, PSU, DVD-rom etc.? Isåfall er dette slikt som hjelper på.

Hva skal du bruke PC-en til? Hvilke spill er det snakk om? Jeg ville forøvrig bygget den selv, for å spare alle mulige midler; og økt sannsynligheten for at du får en langt kraftigere PC for prisen. Skal du dra tunge spill, bør du vurdere å bruke en tusenlapp eller to til, forskjellen er ganske dramatisk fra hva du får for fem lapper, til det du kan få for sju.
Vis hele sitatet...
kan betale et par lapper for en bedre pc. men har du noen anbefalninger.
og jeg har en ganske gammel stasjonær pc, men er ikke akkorat noe flink til å bygge pcer

hva med denne http://www.finn.no/finn/torget/tilsa...nkode=23662094
Det er en fullt brukbar PC, som er veldig mye bedre enn de to du linket til over. Datakomponenter er imidlertid så billig idag, at de fleste velger å kjøpe det nytt - med den ekstra sikkerheten det medfører. Er det å bygge den selv ute av bildet? Du kan fort tjene en god del på det.