Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 809
My life for Aiur!
LesPaul's Avatar
Er dette en gaming pc? Isåfall ville jeg gått for en 4kjerners AMD Black edition istedet. Videre ville jeg byttet ut RAM-en med noen som kjører på 1600Mhz. Pengene du sparer på prossesoren ville jeg brukt på en 64gb eller noe i den duren SSD til å ha OS på. Eventuelt en VelociRaptor. PSU-en er kanskje litt overkill, men hvis du planlegger å oppgradere i fremtiden er den kanskje OK. Alt passer fint sammen så vidt jeg kan se.

Håper det var til hjelp.

Edit: Du får også veldig fine kabinett for en billigere penge
Sist endret av LesPaul; 14. august 2010 kl. 19:17.
Juni0r's Avatar
Trådstarter
Hvorfor bytte til 4 kjerna prossesor? Ja gaming pc Kan bytte rammen, men er det viktig at rammen støtter cpu'n?
Sitat av Juni0r Vis innlegg
Hvorfor bytte til 4 kjerna prossesor? Ja gaming pc Kan bytte rammen, men er det viktig at rammen støtter cpu'n?
Vis hele sitatet...
Fordi AMD dreit på leggen når de lagde hexacoren.
Quad-coren deres er bedre, hvilket du kan se på denne benchmarken:

http://media.bestofmicro.com/E/0/245448/original/Crysis%201280.png

Kilde

"In Crysis, our Phenom II X6 1090T-based platform is simply slower than its quad-core predecessor—likely a result of its lower non-Turbo clock rate."
Juni0r's Avatar
Trådstarter
Ok, takk. Så det er bedre å kjøpe 4 kjerna enn 6 kjerna? Noe jeg syns høres helt "retarda" ut men, ok..

Her et det litt anderledes skjønner du: http://www.pcgameshardware.com/aid,7...udget/Reviews/
Sitat av Juni0r Vis innlegg
Ok, takk. Så det er bedre å kjøpe 4 kjerna enn 6 kjerna? Noe jeg syns høres helt "retarda" ut men, ok..

Her et det litt anderledes skjønner du: http://www.pcgameshardware.com/aid,7...udget/Reviews/
Vis hele sitatet...
Hvorfor ha mange kjerner som kan fordele seg på mange arbeidsoppgaver når du skal game?
Om du skal kjøre mange forskjellige programmer som krever litt CPU, er flere kjerner en fin ting.. men til gaming blir det faktisk dårligere ytelse om du har for mange kjerner
Juni0r's Avatar
Trådstarter
Så en quad core en bedre til gaming enn en six core? Syns det virker helt rart, kan du ikke bare sette 4 kjerner på gaming da og 2 kjerner til bakgrunns oppgaver?
Sitat av Juni0r Vis innlegg
Så en quad core en bedre til gaming enn en six core? Syns det virker helt rart, kan du ikke bare sette 4 kjerner på gaming da og 2 kjerner til bakgrunns oppgaver?
Vis hele sitatet...
mulig jeg tar feil, men er vel ikke bruker som bestemmer hva kjernene skal brukes til, men OSet ?
Juni0r's Avatar
Trådstarter
En kompis av meg satte 2 kjerner på Rendering og 2 til gaming tror jeg, kan spøre han, sitter på skype med han nå ^^

Han sier at han Manuellt satt 3 kjerner på rendering og 1 på gaming. Han har Phenom II x4 960 eller 3.2 GHz elns.
Han sier også at det fungerer på en six core
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Poenget er fortsatt at sekskjerneren scorer lavere enn firekjerneren.

Som om det var noe nytt at AMD klarer å fucke opp sine egne produkter, bare se på den første dualcoren de kom med hvor man endte opp med negative pingtider og en klokke som gikk baklengs.

Er en grunn til at jeg har holdt meg til verdens største chip-produsent de siste 20+ årene.