Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1237
Hei, vist jeg kjøper en domene fra eks godaddy.com og hoster domenen der også, kan jeg sette opp proxy server på denne domenen og vil denne proxy serveren da bli en amerikansk proxy server fordi godaddy er amerikansk og sikker har serverene i USA?
Så vist jeg eks. har server i dot5hosting.com som har utrolig bra hastighet osv. vil folk kunne se streame video på denne proxy'en?
Fordi jeg har tenkt og lage en online public proxy, så hadde vært kult om den var så rask at alle kunne eks. se videoer på youtube som bare er låst til USA.
Evt. noen tips til hoster som kan tilfredstille dette kravet?
Vanskelig å lage en cgi/php proxy som støtter flash/java og andre scripts.
Men proxyen vil jo "være fra det landet" som serveren står i. Selvom du har .com domene så kan jo servern være i Norge, og da må jo alle som skal inn på siden, innom "norsk internett".

om du skal ha youtube videoer som er låst i USA: så må serverne være plassert i USA, og ikke i Europa.
Du trenger å skaffe deg en dedikert server, slik kan du være sikker på hvilket land og datahall serveren står i. Du vil også få flere muligheter med en dedikert server, da du selv må legge inn programvare osv.
Ja, det vil funke med GoDaddy siden de har servere i USA. MEN du vil fort knuse trafikkvoten, og det blir svindyrt.
omba's Avatar
Trådstarter
Planen er å lage en side der alle i hele verden kan se hulu, evt. så så kan det være invitasjon only.
Men hotspot shield greier det, det er et program dog, men skal jo seff være tvungen reklame for å bli videreført til hulu, så håper det kan dekke server utgiftene.
Sist endret av omba; 5. mars 2010 kl. 19:03.