Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 658
Hei
har lett rundt på nettet nå og på forskjellige forum, men finner ikke noe svar.

Det som er saken er at jeg driver å lager en siden nå, som gjerne skal ha muligheten til å endre innholdet uten noe spesielt hokus pokus - da de som skal ha denne siden ikke har spesielt mye kunnskap om koding.

Det som er tanken min er at jeg lager en slags skjult side der man logger på ved hjelp av htaccess. De sidene som ligger her kontrollerer sidene på den synlige websiden, og styrer innholdet.

Spørsmålet er da, finnes det noen "enkel" koding som kan brukes for å legge til, endre og ta bort innhold på en side?

Om det er noen som har en løsning på denne utfordringen tas det i mot med stort takk
Dette høres ut som noe du kan løse med f.eks Wordpress.
dot
Trådstarter
2 0
Men er ikke det en mer blogg funksjon?...
Og går det da å legge inn bilder også, i tillegg til tekst?
Og et siste spørsmål - hvordan setter man opp wordpress?
Har hørt litt om det, men må innrømme at jeg aldri har vært borti det selv...
Dokumentasjonen til wordpress er ganske grei å forholde seg til såvidt jeg kan huske. Les mer om oppsett der.

Og ja, du kan legge til både bilder og tekst med wordpress, du kan og utvide funksjonaliteten med div plugins.

En del leverandører av webhotell har også løsninger som lar deg automatisk installere wordpress og lignende scripter ved hjelp av et enkelt webinterface.
Wordpress er perfekt til slike ting ja