Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1588
Hei

Jeg vet at de fleste her antageligvis har sett denne tittelen ca 10-20 gang, men jeg hadde noen andre spørsmål også da.

Først og framst vil jeg gjerne høre fra dere som antageligvis har litt greier på dette, jeg har via skolen ansvaret for et nettsted som skal gi informarsjon om en liten lokal bedrift, jeg skifter fra min nåværende levrandør (som ikke var mitt valg) www.space2u.com siden de skulle ha en helt makaber betaling for MySQL støtte på sine servere.

Jeg kan ikke forstille meg at jeg får stor mer en 100 besøkende pr månede MAXIMALT på siden, og siden i seg selv er ikke på mer en 20-50 MB så det er unødvendig med unlimited space for og si det sånn, men er greit med litt plass i bakhånd.

Noen forslag?

Jeg lurer også på om det er noe idee og kjøpe tjenester fra utenlandske levrandører, da tenker jeg ikke på svenske(space2u) men amerikanske, som feks godaddy.com

Siden de fleste "Toplister" over webhotell viser engelske sider.

Noen erfaring fra den verdenen?

Sist men ikke minst, jeg får for tiden domenet også levert fra space2u, har jeg noen "grunn" til og overføre domenet til en eventuelt ny levrandør også?
http://host1.no - er drevet av Forconin her på bruket.

Jeg har selv vært kunde hos host1 (hoster http://blogg.fjoring.net & http://rabbababb.no hos han) siden "the beta days" og har hittil ikke en eneste liten ting å klage på.

Prisene er gode og meget konkuransedyktige og servicen er bedre enn jeg noengang har opplevd hos andre leverandører (og jeg har faen steike måtte plages med mange forskjellige hoster oppigjennom :P ).

http://host1.no med andre ord, den minste web-pakken burde passe dine krav utmerket.
Sist endret av NoillStress; 23. februar 2010 kl. 09:05.
Turak's Avatar
Trådstarter
Hvordan kan man greide og kjøpe tjenester fra slike amatørmessige leverandører når det faktisk finnes tjenester som leverer i prisklassen til host1 ..

Jeg har veldig lite erfaring fra webhotell og domener, men det burde vel være ganske enkelt og overføre alt til host1?

Selv om vi allerede har betalt for space2u sin tjenester en tid framover virker dette mer lønnsomt.
Sist endret av Turak; 23. februar 2010 kl. 09:17.
Det burde gå ganske smertefritt ja.

Alt jeg trengte å gjøre var å sende en mail til host1 hvor jeg bekreftet at jeg ville flytte domenet over til host1 så fikset de resten.

Om du tenker på filer og slikt og du sier at du ikke har database støtte hos din nåværende host burde det vel i teori bare være å laste ned alt av filer hos din nåværende host og så laste dem opp hos host1 når du bytter over dit.
Er normalt en grei jobb å flytte en site fra en host til en annen. Din nye host vil normalt også kunne hjelpe deg med dette hvis du bare spør om assistanse.
Turak's Avatar
Trådstarter
Greit, thx! : )

Da var de fleste av mine problemer løst!

Jeg er fremdeles interessert vis noen har erfaring fra utenlandske levrandører, av ren nyssjerighet.
Du KAN sikkert finne noe billigere, men etter en liten opplevelse her nå for en ukes tid siden kommer jeg ihvertfall til å bruke/anbefale host1 til både kunder & nye egne prosjekter.

Spesielt når det er bedriftsider det gjelder, så kan det være en kjempefordel å ha servere i norge med god & norsk support.
Sist endret av atomet; 23. februar 2010 kl. 11:47.
Turak's Avatar
Trådstarter
Pratet med "Sjefen" om dette, og vi har da webmail hos space2u.

Slik jeg forstår så har host1 også dette, men må jeg opprete disse mailene igjen?
Og hvordan er det med muligheter til og overføre mailene til den nye serveren?

Space2u har en egen browserbasert mail service som er latterlig dårlig, har host1 noe lignende eller bruker man windows mail, outlook etc ..?
Generelt så vil de fleste hoster som tilbyr mail ha minst 1 type webmail.

cPanel-hoster har normalt følgende: Horde, Squirrelmail og Roundcube (Roundcube er forholdsvis ryddig og pent.)

Når du flytter mail til en ny host blir du fort nødt til å opprette kontoene dine på nytt. Din nye host kan hjelpe med dette.

Nå blir det dog en del spesifikke spørsmål om host1 her, da nFF ikke er et support-forum for Host1 ser jeg helst at du mailer med dine spørsmål (du vil få raskere svar hvis du mailer support uansett). Tråder som ender opp i rene support-tråder vil bli slettet av admins her på nFF.
Sist endret av Forconin; 23. februar 2010 kl. 16:51.
Med GMail kan du importere fra Space2u hvis det fungerer med Outlook.

Anbefaler dette: http://www.ehow.com/how_4788558_use-...main-name.html
Det beste fra to verdener: GMail og eget domene.
Jeg har GoDaddy og må si jeg er veldig fornøyd.
Angående flytting av domene og slikt var GoDaddy veldig behjelpelige.

Supporten dems er også topp, de er aktive som bare juling på blant annet twitter, og tilbyr seg å ringe deg opp dersom det er problemer.