Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 568
Heisann alle sammen!
Håper noen her har kunnskapen som trengs for å hjelpe meg med ett problem.
Jeg vil vise utvalgte deler av denne vannstandtabellen på min hjemmeside som kjører Joomla!. De delene jeg vil ha tak i er de sju øverste, altså Glomma, og jeg vil at det skal oppdateres en gang i døgnet for å gjenspeile den originale oppdateringsraten. Kunne selvsagt bare satt den inn som den er, men trenger ikke alle dataene og vil ha det så det passer inn i designet til resten av siden min.
Ut fra kildekoden ser det ut som om det publiseres via Excel, og det har jeg aldri vært borti, så er på veldig tynn is her.

Kilde URLen som brukes på den nevnte siden er http://ekstern.eidsivaenergi.no/defa...lic/Vannstand/


Noen gode ideer, eller er dette ett håpløst prosjekt?
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Det ville ikke vært noen uoverkommelig utfordring å hente den delen av tabellen ved hjelp av PHP. Man kan laste inn dokumenter fra andre servere med get_file_contents() og deretter må du bare finne hvor tabellen begynner, og "kutte av" når du har 7 rader.
Sist endret av robhol; 15. februar 2010 kl. 15:13. Grunn: Feil funksjonsnavn
Trådstarter
2 0
ah. takk for tipset. Var greit å hente siden og vise den, sliter litt med å finne ut hvordan jeg skal vise bare noen linjer. Såvidt jeg har skjønt fra manualen til get_file_contents må jeg definere hvilket tegn den skal begynne å vise fra, men når jeg gjør det ble det bare kaos. Får bare lese og knote videre. Takk for hjelpen!