Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  23 1605
Hei

har akkuart kjøpt domenet dinvegg.net men vet ikke helt hva jeg skal bruke det til. Noen som har forslag til noe jeg kan lage? gjerne noe nytt som ikke finnes fra før og som kan bli populært, har noen ider selv men vil gjerne ha noen forslag fra dere også
Trådstarter
34 1
hvis du mener jeg har misforstått fordi jeg kjøpte domenet før jeg viste hva jeg skulle bruke det til så ok, men ett domene koster 70kr ihvertfal det der, jeg sjekka en liste over utløpte domener å fant det der. Jeg syntes det hadde litt potensiale men vet ikke helt til hva ennå. Derfor spør jeg om noen har forslag til noe som kan passe til domenet.
Sist endret av Rajohan; 10. februar 2010 kl. 23:04.
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
OK Rajohan. Grunnen til at h33t sier at du har misforstått, og at folk er enige med ham, er at du har misforstått. Hadde folk visst om "noe nytt som ikke finnes fra før og som kan bli populært" hadde de gjennomført det selv. Å bare kjøpe domener sånn på random funker generelt ikke bra. Du vil ikke stenge deg inne med et slikt domenenavn. "Ånei, denne idéen er bedre, men vi må brukle den andre, da den passer med domenet vi allerede har!"
h33t, du kan bare dra dit pepper`n gror. Vær hyggelig og vis litt folkeskikk.

Men når det gjelder domenet, så må jeg nok si deg at det mest sannsynlig ikke har noen som helst verdi, ettersom jeg ikke kan se for meg det er noen etterspørsel etter slikt domene. Domener med norske ord, hvis man ser bort ifra .no domener, har veldig ofte veldig liten verdi, da det enkelt er lett å substituere navnet med noe annet. La oss si et firma ved navn Din Vegg skal lage hjemmeside, da kan de velge www.din-vegg.net eller dinvegg.com istedet.

Når det gjelder forslag til hva domenet kan brukes til, så får noen andre svare deg
Sist endret av InsomniA; 10. februar 2010 kl. 23:09. Grunn: gramatikk
Trådstarter
34 1
Ok takk for svar ihvertfal. Skjønner poenget men er ikke alle som har mulighet til å gjennomføre det selv.

Å for min del er det heller ikke noe problem å evt kjøpe ett nytt domene om jeg skulle finne en bedre ide
Sist endret av Rajohan; 10. februar 2010 kl. 23:15.
z0p
uʍop ǝpısdn
z0p's Avatar
Det første jeg tenkte på når jeg så domene-navnet var en tavle/post-it-vegg.
La oss si en tjeneste der brukere får sin "vegg" å "skravle" på. Nødvendigvis en veldig interaktiv tjeneste med en spennende vinkling om det skal kunne skape litt blest. La brukeren enkelt kunne presentere de fleste typer medier (bilder, video, lyd, tekst..), og selv gi sin "vegg" et personlig særpreg (plassering av mediene, fargevalg o.l. i det hele tatt presentasjonen..).
Om det i det hele tatt er et marked aner jeg ikke, men det ville ihvertfall stilt store krav til gjennomføring og presentasjon, og enkelhet ville vært et viktig stikkord.
Trådstarter
34 1
Hørtes ut som en fin ide men vil ikke det bli veldig likke nettby/facebook? bortsett fra video, lyd og evt filer da
Når jeg hører dinvegg tenker jeg med en gang på facebook.

Det du kunne laget var en tjeneste som koblet seg opp til en person sin "vegg" på facebook.
Så kan man på din nettside kunne lagre meldinger man har fått på facebook. Kanskje det er koselig å ta var på en lang bursdags melding? Kanskje bestemor dreit seg ut en gang?
Her er det opp til brukeren!

BTW, syns du er veldig lat
Trådstarter
34 1
Hvorfor lat?
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Sitat av Rajohan Vis innlegg
Hvorfor lat?
Vis hele sitatet...
Fordi du skriver at du trenger "litt hjelp" når det eneste du har er et domene.

yellowpillow: Tipper det bil være enklere å skrive app for FB. Godt mulig det allerede finnes også.
Trådstarter
34 1
joda er kanskje litt lat men har begynnt på så mange prosjekter uten at det har blitt noe at jeg gjerne vil finne noe som jeg vet kan bli en suksess før jeg begynner
Sist endret av Rajohan; 11. februar 2010 kl. 16:42.
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
spm? Hva er det for noe? Klarer ikke å forestille meg at det er "spørsmål" det er snakk om her.
Trådstarter
34 1
sorry skal være "som"
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Da får du i tilfelle skjerpe deg noe inni granskauen. Å legge ut en tråd her der du ber om omtrent alt, og legger in den impliserte restriksjonen at det må passe til et domene du kjøpte? Nei. Der du i tillegg har idéer selv, som du ikke vil dele med resten? Faen heller. Hvorfor skal vi da dele våre idéer med deg?
Trådstarter
34 1
kan godt dele mine ideer... Jeg hadde i tanke å lage noe for webutviklere i norge ett sted hvor de kan vise frem hva de har laget dele bilder, holde litt konkuranser osv men jeg vet ikke hvor stort miljø/ønske det er i norge for dette
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Sitat av Rajohan Vis innlegg
kan godt dele mine ideer... Jeg hadde i tanke å lage noe for webutviklere i norge ett sted hvor de kan vise frem hva de har laget dele bilder, holde litt konkuranser osv men jeg vet ikke hvor stort miljø/ønske det er i norge for dette
Vis hele sitatet...
Se der ja. Nå begynner du å snakke. Du vil altså lage en portal for webdesignere i Norge, der de kan vise sin portefølje, og kan kommunisere med hverandre.

1: Undersøk om dette finnes allerede, Norge eller utland
2: Finn ut hva som gjør deres produkt bra
3: Finn ut hva som gjør deres produkt dårlig
4: "Behold" de bra elementene, forbedre de dårlige
5: Testing, testing og atter testing
6: Videre utvikling av greia
7: Gå til steg 5
Sitat av Jonta Vis innlegg
OK Rajohan. Grunnen til at h33t sier at du har misforstått, og at folk er enige med ham, er at du har misforstått. Hadde folk visst om "noe nytt som ikke finnes fra før og som kan bli populært" hadde de gjennomført det selv. Å bare kjøpe domener sånn på random funker generelt ikke bra. Du vil ikke stenge deg inne med et slikt domenenavn. "Ånei, denne idéen er bedre, men vi må brukle den andre, da den passer med domenet vi allerede har!"
Vis hele sitatet...
ja det var det jeg mente. går ikke denne tråden som reklame? evt... hvis det blir noe av denne siden (dinvegg.no?)
Trådstarter
34 1
mulig det vil bli definert som reklame men det er ihvertfal ikke ment som reklame.
Sitat av Rajohan Vis innlegg
mulig det vil bli definert som reklame men det er ihvertfal ikke ment som reklame.
Vis hele sitatet...
ok hehe ja vi har hatt et mangfold av tråder som ikke var men som reklame, men som har blitt slettet.
Sist endret av h33t; 11. februar 2010 kl. 17:04.
Trådstarter
34 1
hehe ok er ikke noe problem for min den om tråden skulle blitt slettet.
Hva med å lage en vegg der man kan skrive med frihånd bare med et eller flere særpreg i forhold til de andre lignende sidene?
Ok, leste ikke tråden, men poster likevel.

Første jeg tenkte var et program og webside hvor du kunne ha forskjellige "notes".
Jeg kan logge inn på nettsiden å se/legge til/redigere mine notes der eller jeg kan laste ned en versjon som ligger på skrivebordet og lar meg se/legge til/redigere de der.
Hayer; Altså som er program du har på pcen som synkroniserer notatene dine opp mot en webserver, der du også har samme muligheter som i programmet? Det var det jeg tenkte på hvertfall
Jeg tenkte med en gang: Lag en tjeneste der folk kan opprette en vegg ala den den på facebook, men som henter inn inlegg fra feedene/api til soiale nettverk rundt omkring facebook/twitter o.l.

Men så kom jeg på at Google nettopp kom med Buzz... I tillegg så trengs det vel litt mer programmeringsferdigheter og tid en det noen gidder å bruke for å ha et innhold på et domene...