Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 3396
Er det noen her som har erfaring med å leie ut bilen sin på Getaround?

Jeg sitter med en ganske stilig Tesla S 75D og tenkte det er en mulighet å tjene noen kroner her og der. Bruker den ikke så mye for tiden, så hvorfor ikke liksom.

Har lest litt på hjemmesiden deres, og det virker jo ganske enkelt.

Så om noen sitter med erfaring- gode og dårlige, eller har noen tips og råd, så ønsker jeg gjerne å høre fra deg.

Takk på forhånd

Link til siden: https://no.getaround.com/nabobil
Det var (den gang) nabobil-appen som gjorde at jeg endte opp med lik bil som deg for nærmere 3 år siden. Prøvde ut ulike modeller ved hjelp av den tjenesten. Nå var jo jeg riktignok leietaker, men sett fra den siden i hvert fall så virket det som et ryddig opplegg, hvor de stod for forsikringen i leieperioden. Sånt er greit å sjekke ut i hvert fall. Husk å informere en ev. leietaker om at du har tilgang til posisjon med mer til bilen fra din telefon. Ta ut minnepenn, ev. vis leietaker hvordan man formaterer den.

Mener jeg den gang betalte ca 1000,-/døgn for en S P90, men det var merkelig nok en av de rimeligste. Flere av de jeg leide av sa de betjente billånet på denne måten, så er ikke så dum idè. Sett egne begrensninger i annonsen også, feks må ha hatt lappen i 5 år, eller nedre aldersgrense på 23 år. For eksempel. Husk å sjekke ev. supercharger-bruk for hver gang så du får med det ved overlevering også.

Ja - og hold kalenderen oppdatert! Jævlig kjedelig å booke en bil og legge planer, og plutselig få melding om at den ikke er ledig likevel, trengte selv..
Sist endret av eXplode; 30. april 2022 kl. 23:04. Grunn: Glemte noe..
Trådstarter
2 0
Tusen takk for svar
Ja det er en ganske spenstig bil og den som leier slipper å betale for opplading også da det er gratis lading på alle tesla stasjoner.