Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 2956
Okay. Netduma viser at server som jeg er koblet til har en ping på 30ms.in game har jeg ping på 50ms. Jeg har oppdatert network adapter og gjort en million innstillinger fra youtube som faktisk har forbedret både ping og jitter på selve internettet, men jeg ligger fortsatt på 10-15ms over hva server tester for når jeg kobler meg opp til server i warzone.

Noen som vet hvor denne "flaskehalsen" kan sitte?
Er det mulig at gammel gpu er årsaken? (1070oc).
Er netduma os nøyaktig i sine kalkulasjoner? Eller er dette ett typisk i.t fenomen?

PS. Jeg er i utgangspunktet GRØNN på data.
Hvordan måler du pingen din i utgangspunktet?
WarZone (som de fleste andre multiplayer spill) har flere servere spredd over mange ulike datasenter i ulike regioner.

Jeg tror ikke du har noen "flaskehals", men at serveren du tester mot er nærmere enn serveren du faktisk spiller på.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Typisk er ca. 1-2ms på grunn av faktorer du teoretisk sett kan påverke. Resten er utanfor din kontroll. Så det er ikkje så jævla mykje du får gjort.
Det at Netduma sier X ms til WarZone betyr ikke at du får det. Det er bare at de pinger mot en server de mener er der WarZone har sine servere. Det er en antagelse fra deres side, ikke en fasit.

Nei, du kan ikke bruke Netduma som fasit.
Nei, GPU skal ikke påvirke dette.

Jeg håper og tror du kjører kablet nett fra ruteren til maskinen din. Det vil være mer stabilt enn å kjøre wifi om du er meget opptatt av ping.
Sitat av vidarlo Vis innlegg
Typisk er ca. 1-2ms på grunn av faktorer du teoretisk sett kan påverke. Resten er utanfor din kontroll. Så det er ikkje så jævla mykje du får gjort.
Vis hele sitatet...
Vil på peke samme ting som vidarlo sier.

Husk at ping er relativt til hvor det testes ifra. Hvis du er koblet til med kabel og har et plain oppsett som folk flest er det fint lite du kan gjøre med latencyen du har på nettet ditt.
Trådstarter
Sitat av Erlpil Vis innlegg
Det at Netduma sier X ms til WarZone betyr ikke at du får det. Det er bare at de pinger mot en server de mener er der WarZone har sine servere. Det er en antagelse fra deres side, ikke en fasit.

Nei, du kan ikke bruke Netduma som fasit.
Nei, GPU skal ikke påvirke dette.

Jeg håper og tror du kjører kablet nett fra ruteren til maskinen din. Det vil være mer stabilt enn å kjøre wifi om du er meget opptatt av ping.
Vis hele sitatet...
Bruker kabel ja, men lurer på å oppgradere til cat7. Hvis det har noe for seg. Har lest at det kan forbedre jitter

Okay, så netduma sine kalkulasjoner er egentlig ikke spot On mtp servere de pinger seg opp imot!! Merker jeg slapper bedre av allerede

Sitat av KrølleBølleBrur Vis innlegg
Vil på peke samme ting som vidarlo sier.

Husk at ping er relativt til hvor det testes ifra. Hvis du er koblet til med kabel og har et plain oppsett som folk flest er det fint lite du kan gjøre med latencyen du har på nettet ditt.
Vis hele sitatet...
Okay, takk for svar.
Vet du om det generelt er lite gaming servere i dette landet? Det er EN i Oslo jeg avogtil kobler meg imot, ellers så er det kun England, Tyskland og videre nedover.

Sitat av Erlpil Vis innlegg
Hvordan måler du pingen din i utgangspunktet?
WarZone (som de fleste andre multiplayer spill) har flere servere spredd over mange ulike datasenter i ulike regioner.

Jeg tror ikke du har noen "flaskehals", men at serveren du tester mot er nærmere enn serveren du faktisk spiller på.
Vis hele sitatet...
Pingen og kvaliteten på selve nettet har jeg målt på forskjellige plasser og leverandører. Samt operativsystemet på netduma. Det er gjennom netduma jeg ser Hvilken server og kvaliteten på linjen spillet kobler seg mot.

Selve Warzone har pingometer både ingame og inne på menu. De to varierer som regel med 10 ping de også
Sist endret av 7kr8; 6. april 2022 kl. 00:17. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av 7kr8 Vis innlegg
Bruker kabel ja, men lurer på å oppgradere til cat7. Hvis det har noe for seg. Har lest at det kan forbedre jitter
Vis hele sitatet...
Igjen: totalt bortkasta.

Ethernet har <1ms RTT. No vil ikkje cat7 utgjere ein forskjell, fordi forskjellen er høgare båndbreidde på kabelen, ikkje propagasjonshastighet.

Men uansett så er svaret igjen: det er ingenting du kan gjere. Pakker bruker under 1ms i ditt lokale nettverk. Om du magisk kunne redusere det til null er resultatet at du går frå 50ms til 49ms RTT.

RTT lokalt i Ethernet er typisk nede i området 0.15-0.2ms, altså <0.5% av totalen. Uansett kor mykje du gjer med den delen så er det irrelevant!
Sist endret av vidarlo; 6. april 2022 kl. 00:21.
Trådstarter
Sitat av vidarlo Vis innlegg
Igjen: totalt bortkasta.

Ethernet har <1ms RTT. No vil ikkje cat7 utgjere ein forskjell, fordi forskjellen er høgare båndbreidde på kabelen, ikkje propagasjonshastighet.

Men uansett så er svaret igjen: det er ingenting du kan gjere. Pakker bruker under 1ms i ditt lokale nettverk. Om du magisk kunne redusere det til null er resultatet at du går frå 50ms til 49ms RTT.

RTT lokalt i Ethernet er typisk nede i området 0.15-0.2ms, altså <0.5% av totalen. Uansett kor mykje du gjer med den delen så er det irrelevant!
Vis hele sitatet...
Okay, da er det bare å akseptere å finne noe annet å henge seg opp i. Takk takk
Sitat av 7kr8 Vis innlegg
Okay, da er det bare å akseptere å finne noe annet å henge seg opp i. Takk takk
Vis hele sitatet...
Du kan prøve å finne servere nærmere der du bor. Men utover det så får du ikke gjort noe.