Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  86 11005
Etter at bamse kom med noen interessante meninger i en av trådene her, så har jeg lyst å forsøke å starte en diskusjon om i hvilken grad vi bør akseptere at man i andre land er i mot homofoli. Er det et legitimt standpunkt?

Altså: I hvilken grad bør man respektere standpunktet at homofoli bør være forbudt ved lov?


For min del, så mener jeg det er åpenbart at to villige, voksne mennesker bør få gjøre hva enn de vil med hverandre. Kriminalitet uten skadelidende er generelt tåpelig.

På den annen side, så synes veldig mange mannfolk at homofoli er ekkelt.. og det virker som det ligger instiktivt i oss. Man ser det tydelig på 15-16 åringer, hvor gutter flest synes tanken er skikkelig, skikkelig ekkel.. selv om veldig få har noe imot homofile hvis de får tenkt seg om litt. Selv blant liberale oppegående folk jeg kjenner synes man to mannfolk som kliner er kleint... ikke intellektuelt, men følelsesmessig.

I et videre perspektiv er det også store deler av verden hvor det er direkte antipati mot homofoli, og enda større med veldig lav aksept. Afrika og den muslimske verden er vel de områdene hvor motfølelsene er sterkest, men verken Sør-Amerika eller Øst-Asia er kjent for å være spesielt aksepterende ovenfor for homofile.
Homofili*

Objektivt sett er det ingen grunn til å forby homofili, det gjelder kun følelser. Og ingen burde bestemme over andre basert på sine egne følelser.
Dataingeniør
Zarlach's Avatar
"På den annen side, så synes veldig mange mannfolk at homofoli er ekkelt.."
Bare fordi jeg synes kulturmelk er ekkelt, så går jeg ikke til butikken og krever at de skal ta det bort fra hyllene...

For min del synes jeg at det er ingen grunn i det hele tatt til å hate, eller være negativ til homofili. Jeg blir forsåvidt sint på personer som sier "Ja, men i bibelen står det at...".
"og det virker som det ligger instiktivt i oss"
...
Hva baserer du det på? Fordommer er slik jeg ser det noe som blir opplært, altså gjennom miljø og ikke via arv (genetisk). Eller har du sett homofobiske babyer?
En fobi er forøvrig en fobi fordi den nettopp er irrasjonell (intens og vedvarende frykt), så hvis du alvorlig talt mener homofobi er rasjonelt, så må du finne på et annet navn som alle verdens språk kan bruke til å definere homofobi..
Sist endret av bashfoo; 6. juni 2013 kl. 21:57. Grunn: typo
ser på det på same måte som religion. Jeg bryr meg ikke, så lenge du ikke prakker det på meg.

jeg mener også at homofile på ingen måte burde være foreldre. Sier ikke at homofile ikke kan være gode forledre... tvert imot. kanskje bedre? en hetro-par, men et barn trenger å vokse opp i et "normalt" hus. det sunneste er at man vokser opp med en mor og et far.

Dette er bare min mening. håper ingen skyter meg av den grunn!
Sist endret av stukeren; 6. juni 2013 kl. 22:04.
"men et barn trenger å vokse opp i et "normalt" hus. det sundeste er at man vokser opp med en mor og et far. "

Jaha? Er det sunnest? Har du en kilde på det?
Sitat av Sinken Vis innlegg
"men et barn trenger å vokse opp i et "normalt" hus. det sundeste er at man vokser opp med en mor og et far. "

Jaha? Er det sunnest? Har du en kilde på det?
Vis hele sitatet...
som sagt er dette bare min mening. har ingen kilder på det.

Noen mener også at gud finnes. Folk må få lov til å mene hva de vil? eller?
Som jeg pleier å si til haters:

"Til flere homofile det er der ute, til flere damer er det igjen til meg".
Bakgrunnen for Bibelens seksualmoral kommer av jødenes kulturelle posisjon i gammeltestamentlig tid. Et viktig element blant mange av de konkurrerende kulturene og kultene var det seksuelle religiøse forhold. Enhver seksualitet hvis formål ikke er å lage flere jøder kunne kun ha kultiske formål, og de israelittiske ørkenrøverne var jo ikke helt ville med kultur på den tiden, "sodomien" ble fordømt, og bare det heteroseksuelle forhold var lov for denne gruppen mennesker.

Det er altså snakk om et helt lokalt fenomen, forståelig ut ifra tidens premisser, men arven har, både på grunn av jødenes megalomani (guden Yahweh blir "Gud", jødene det utvalgte folk, deres fiender er Guds fiender osv.), også gjennom kristendommen blitt en altså ritualistisk moral, bare at den ikke aner hvorfor den er det, og blir istedenfor sett på som universelt som så mange andre av dogmene til de abrahamittiske bokreligionene. Samtidig har spørsmålet om hvorvidt det man gjør skader andre, blitt helt irrelevant.

Det er altså helt absurd å tviholde på slike moralske forestillinger med mindre man er en israelitt som levde for noen tusen år siden.
Sist endret av exocytose; 6. juni 2013 kl. 22:13.
Folk skal få lov til å være homofile mener jeg selv om jeg enda ikke er overbevist over at dagens homofile er som folk flest mtp. klesstil, væremåte og syn på andre ting. Det er også ekkelt.
Det som irriterer meg er at de bruker bibelen som våpen (leviticus hvis jeg ikke tar feil) det morsomme er at det i samme bok/brev står at man ikke skal skille seg. Hvis man da sier at barn som vokser opp med 2 fedre er feil, jasså? Så å flytte hver uke til mor/far er sunnere?

Finnes ingen grunner til at man skal forby homofilt ekteskap med lov!

Ambefaler denne: https://www.youtube.com/watch?v=QJtj...e_gdata_player
Sitat av Fatass Skinny Vis innlegg
Hva er homofoli?
Vis hele sitatet...
Likner litt på dykleksi tipper jeg.

Jeg gjør ganske mange sånne feil, men leser alltid over for å få dem bort. Sjeldent noen så stygge kommer igjennom.
Dataingeniør
Zarlach's Avatar
Sitat av stukeren Vis innlegg
ser på det på same måte som religion. Jeg bryr meg ikke, så lenge du ikke prakker det på meg.

jeg mener også at homofile på ingen måte burde være foreldre. Sier ikke at homofile ikke kan være gode forledre... tvert imot. kanskje bedre? en hetro-par, men et barn trenger å vokse opp i et "normalt" hus. det sunneste er at man vokser opp med en mor og et far.

Dette er bare min mening. håper ingen skyter meg av den grunn!
Vis hele sitatet...
Så du mener at hvis en av foreldrene dør, så bør den som er igjen "på ingen måte" være forelder, eller bli "tvingt" til å finne seg en ny? Kanskje vi kan anmelde den som er igjen for barnemishandling og sende barnet til barnevernet, fordi dette er jo ikke sunt for barnet! Vent.. det er ingen mor/far på barnehjemmet... Anmeld staten!

Det å tenke "Jeg bryr meg ikke, så lenge du ikke prakker det på meg" gjør deg ganske "selvsentrert". Om noen har det fælt i verden, enten om det er død eller rasisme, så kan man ikke bare si "care, det er ikke meg" og gå videre.
Sist endret av Zarlach; 6. juni 2013 kl. 22:34.
Sitat av bashfoo Vis innlegg
"og det virker som det ligger instiktivt i oss"
...
Hva baserer du det på? Fordommer er slik jeg ser det noe som blir opplært, altså gjennom miljø og ikke via arv (genetisk). Eller har du sett homofobiske babyer?
Vis hele sitatet...
Nei, men når man finner de samme tendensene i såpass mange veldig ulike samfunn er det grunn til å anta at det er noe mer enn kulturelle normer som ligger bak. Om det kun var normer man ble lært opp til hadde man sett mye større spredning på holdningene enn man gjør.

Jeg har ikke sett homofobe babyer nei. Jeg har faktisk ikke sett homofobe barn heller, så det er iallefall ikke noe man blir opplært til under barndommen. Jeg har derimot sett veldig mange homofobe tenåringer, så på meg virker det som det skjer noe der.

.. at noe er instiktivt eller naturlig er derimot ikke noe argument for at det dermed er rett. Vold er et menneskelig instikt også, og det er vi heldigvis veldig komfortable med å forby.
Hvis en ser på de hellenistiske samfunnene i antikken, så hadde de fleste av dem et ganske annet syn på homofili enn det som kom senere i monoteismen - enten som kristendom eller islam. Forøvrig var jødene for få og for spredt til å påvirke rundt seg, men likevel påvirket jødene enkelte lokalområder i Roma og i Levanten med sitt syn.

Hos romerne var homofili ikke direkte en synd, men ble praktisert åpenlyst selv om det til en viss grad var uglesett.
Lesbiske forhold var det ikke så mange av, men det var tilfeller, og synet på lesbiske var langt mer liberalt i før-kristne Romerriket inntil den katolske kirken befestet sin makt over Italia og vest-Europa.

I antikkens Hellas, og i særdeleshet i bystaten Sparta var homofili og mannlig erotikk åpenlyst og ble oppmuntret. Mange voksne menn hadde sin pederasti, altså medfølgende guttunge som de brukte, misbrukte og lærte opp i sex seksualitet.
Derimot var kvinnene i antikkens Hellas skjult for omverdenen imens mennene nøt enorm frihet i det meste, som nevnt særlig i seksuell frihet, som der var kvinnenes situasjon sammenlignbar med dagens Saudiarabia. Til gjengjeld var ikke lesbiske forhod straffbare, og forekom nokså ofte.

Jeg tror og mener at vi på generell basis har mye å lære av antikkens verden. Og bare så det er nevnt - få andre samfunn i hele bidige verden har den samme strenge holdningen overfor homofili som monoteistiske samfunn. Prøv bare å se hva som skjedde i Gay-paraden i beograd i Serbia, titusener tullinger kommer til for å "slakte" homsene. For ikke å snakke om Russland, indre Midtøsten, Pakistan ++.

**edit; ups, det jeg mener mer presist er at vi kan lære mye av de gamle romerne. I antikkens Hellas var det så som så, men tilstandene rundt Cæsars tid i Romerriket kan stå som et pekepinn for mange ortodokse, monoteistiske samfunn (bl.a de landene som er nevnt over)
Sist endret av aeon_illuminate; 6. juni 2013 kl. 22:47.
Sitat av Zarlach Vis innlegg
Så du mener at hvis en av foreldrene dør, så bør den som er igjen "på ingen måte" være forelder, eller bli "tvingt" til å finne seg en ny? Kanskje vi kan anmelde den som er igjen for barnemishandling og sende barnet til barnevernet, fordi dette er jo ikke sunt for barnet! Vent.. det er ingen mor/far på barnehjemmet... Anmeld staten!

Det å tenke "Jeg bryr meg ikke, så lenge du ikke prakker det på meg" gjør deg ganske "selvsentrert". Om noen har det fælt i verden, enten om det er død eller rasisme, så kan man ikke bare si "care, det er ikke meg" og gå videre.
Vis hele sitatet...
Nei, for det første så mener jeg med "ikke prakk det på meg" at, hvorfor skulle jeg bry meg om det ikke "rører" meg? ikke noen slags homofob eller noe jeg.
Jeg har heller ikke noe problem at folk er religiøse. de får be, og tro på hva de vil, men kommer du på døra mi, og "prakker" det på meg blir jeg forbannet.

Samme med homofili. Jeg har ingenting mot det og er hetro selv, men hvis noen driver å skal få meg med på "leken" eller pushe det på meg kan personen dra til helvete!

jeg sier på ingen måte her at barn med skilte foreldre burde leveres til barenvernet fordi det ikke er "godt nok", men at man kan jo prøve å gjøre det beste ut av ting. Selv er jeg skilsmissebarn, og klarte meg helt fint! Det jeg mener er at det optimale for et barn er å ha en mor og en far.... som ikke er skilt.

Og ikke kom her å nevn for meg en gang til man må anmelde staten hvis barnet mister en foreldre og alt dette pisset du kommer med.

Optimalt skal ikke skilsmisser skje... ei heller homo-foreldre eller bortgang av foreldre. og man må gjøre så godt man kan for å unngå slike saker.

Litt off-topic så mener jeg også at det er helt tullete at foreldre skiller seg da de har barn mellom 0-15år. Greit nok at du ikke liker mannen/kona di mer, men klarte du å skaffe deg unge med vedkommende må du faen meg klare å ta vare på h*n!
stukeren: Hva mener du med at homofile pusher homofilien på deg? Opplever du dette ofte? Hva er forskjellen på disse opplevelsene og at heterofile pusher heterofilien på deg?
Sitat av DonTomaso Vis innlegg
stukeren: Hva mener du med at homofile pusher homofilien på deg? Opplever du dette ofte? Hva er forskjellen på disse opplevelsene og at heterofile pusher heterofilien på deg?
Vis hele sitatet...
Jeg var på byen med 2 venner, der han ene ble prøvd sjekket opp av en homofil mann, vennen min sa pent ifra at han ikke var interessert da han er hetero, men det så ikke ut til at den homofile respekterte det. Endte opp med at han rømte utestedet.

Vil tro det er ett godt eksempel på hva han vil frem til.
Sitat av DonTomaso Vis innlegg
stukeren: Hva mener du med at homofile pusher homofilien på deg? Opplever du dette ofte? Hva er forskjellen på disse opplevelsene og at heterofile pusher heterofilien på deg?
Vis hele sitatet...
nei, opplever ikke i det hele tatt at jeg blir pushet på homofili. Hetrofili syntes jeg det er greit å bli pushet på. Fordi det er normalt. Stygt å si det, men homofili er jo ikke normalt. Har som sagt ikke noe mot homofili, men... ja.

Opplever heller ikke ofte at jehovas vitne kommer på døra. Så lever et fredelig liv jeg
Sist endret av stukeren; 6. juni 2013 kl. 23:18.
Sitat av Oprah Vis innlegg
Jeg var på byen med 2 venner, der han ene ble prøvd sjekket opp av en homofil mann, vennen min sa pent ifra at han ikke var interessert da han er hetero, men det så ikke ut til at den homofile respekterte det. Endte opp med at han rømte utestedet.

Vil tro det er ett godt eksempel på hva han vil frem til.
Vis hele sitatet...
Kunne likesågodt vært et pågående kvinnfolk.

Sitat av Solaced Vis innlegg
Folk skal få lov til å være homofile mener jeg selv om jeg enda ikke er overbevist over at dagens homofile er som folk flest mtp. klesstil, væremåte og syn på andre ting. Det er også ekkelt.
Vis hele sitatet...
Hva i alle dager er folk flest? Hva har det med saken å gjøre uansett?
True phreak.
For min del synes jeg homofili er helt greit, de som føler trang til å praktisere det, må få lov til å gjøre det, når og hvor de vil (innenfor lovens rammer, selvsagt). De er mennesker de, som alle andre, med legitime følelser og lyster, og det er intet mindre enn absurd at homofilt partnerskap ikke er 100% sidestilt med heterofilt partnerskap mtp. adopsjons mm.

Homofobi er det forsåvidt ikke noe galt i (frykt for homofili og homofile er jo tross alt kulturelt betinget, og ikke noe individer kan noe for med mindre de har fått muligheten til å utfordre sine egne meninger, så forbi et visst punkt blir det bare latterlig), men hatytringer og vold mot homofile bør vi holde oss for gode for som samfunn. Det hører til "gamledager", da man ikke visste bedre.
Sitat av Lyra Vis innlegg
Kunne likesågodt vært et pågående kvinnfolk.
Vis hele sitatet...
Offtopic: Meehh.. Synes ikke det er spesielt mange pågående kvinnfolk. Hvis du snakker om jentene/kvinnfolka som er ute en kveld i Trondheim hadde jeg de fleste var ganske pripne... Spesielt de fra samme skole som meg.

Sitat av Lyra Vis innlegg
Hva i alle dager er folk flest? Hva har det med saken å gjøre uansett?
Vis hele sitatet...
Min mening at mange homofile begynner mer og mer å kle seg "seriøst", samt generelt ha en væremåte som er lik den vanlige folk har, og genrelt har gått bort fra det somvi i tidligere år karakteriserte som homsete. Med "seriøse" klær mener jeg ikke utagerende farger, gjerne rutete skjorter, ja altså en klesstil mer liknende en akademiker enn en dandy person i underholdningsbransjen.
Sist endret av aeon_illuminate; 6. juni 2013 kl. 23:41.
Sur og sarkastisk
droppboks's Avatar
Sitat av stukeren Vis innlegg
nei, opplever ikke i det hele tatt at jeg blir pushet på homofili. Hetrofili syntes jeg det er greit å bli pushet på. Fordi det er normalt. Stygt å si det, men homofili er jo ikke normalt. Har som sagt ikke noe mot homofili, men... ja.

Opplever heller ikke ofte at jehovas vitne kommer på døra. Så lever et fredelig liv jeg
Vis hele sitatet...
Så hvordan at det finnes homofile eksemplarer av alle dyrearter?

Personlig så har jeg ingenting i mot homofile, og etter at jeg lå og tenkte for meg selv en gang, kom jeg fram til at det er egentlig ingen grunn til å synes at det er "ekkelt" heller. Jeg mener; jeg tenner ikke på gutter, men hvorfor skulle det være så ekkelt at andre gjør det?
Jeg har heller ingen problemer med homofile eller folk med andre utenfor normen holdninger eller handlinger så lenge de ikke skal ha meg til å praktisere sine handlinger. Dette gjelder sex, dop alkohol religion osv. Folk må få gjøre hva som er riktig for dem innenfor straffelovens begrensninger. (og vil du utenfor den så vennligst ikke praktiser med meg i nærheten da jeg ønsker min kone på norgesbesøk med tiden uten 10 000 000 extra spm hos purken i søke prosessen)

At homofili er forbudt i muslimske land er egentlig synd. For mange der lever liv som slettes ikke er bra i og med at de ikke får den type kjærlighet de ønsker.

Har sett en del tilfeller på filippinene av muslimer som kommer dit og ferierer med sin mannlige kjæreste. Ser ofte når de ankommer hotell at diverse muslimsk flyselskap skulle visst hva som tenner deres kapteiner.

Selv har jeg så mange venner som er både ladyboys, shemales, osv at når venner kommer og forteller at de er homofile så tenker jeg automatisk. Sukk så kjedelig du kunne ikke vært noe villere da? (savner norske homofle skruller, er det det man kaller dem?) Men sier med ett smil til dem. Vel da er en ting sikkert: Du får aldri mer lov å klage på din mors mat.
Sist endret av creavator; 6. juni 2013 kl. 23:54.
Sitat av Choobe Vis innlegg
Så hvordan at det finnes homofile eksemplarer av alle dyrearter?

Personlig så har jeg ingenting i mot homofile, og etter at jeg lå og tenkte for meg selv en gang, kom jeg fram til at det er egentlig ingen grunn til å synes at det er "ekkelt" heller. Jeg mener; jeg tenner ikke på gutter, men hvorfor skulle det være så ekkelt at andre gjør det?
Vis hele sitatet...
Disse eksemplarene du snakker om er det nok ikke flertall av. Hvis ikke hadde ikke rasene/gruppene a dyr overlevd.

hvor grensen går mellom normalt og ikke normalt er ikke lett å definere, men så lenge dyreriket klarer å få avkom og å opprettholde til "tall" så vil jeg kalle det unormalt med homofile dyr også.
Dataingeniør
Zarlach's Avatar
Sitat av stukeren Vis innlegg
Disse eksemplarene du snakker om er det nok ikke flertall av. Hvis ikke hadde ikke rasene/gruppene a dyr overlevd.

hvor grensen går mellom normalt og ikke normalt er ikke lett å definere, men så lenge dyreriket klarer å få avkom og å opprettholde til "tall" så vil jeg kalle det unormalt med homofile dyr også.
Vis hele sitatet...
Man må også huske på at bare fordi noe er "unormalt" (at dette ikke gjelder flertallet), så betyr det ikke nødvendigvis at det er galt.
At det i det hele tatt er et tema om dette synes jeg er forkastelig, på samme måte som abort.

Hvilken seksuell legning en person har, er helt opp til han/henne selv, og så lenge en homofil person ikke bruker dette som middel for skade, presse eller påvirke andre i en negativ forstand burde dette emnet være et tabu.
Personlig synes jeg mennesker som har et problem med dette er uvitende og intolerante idioter med betydelige personlige problemer.

Jeg ble selv lagt ann på av 2 forskjellige homofile basser på Revolver i Oslo, som tok det ganske fint da jeg fortalte at jeg ikke var homofil. Istedet for å bli grinete, som folk har en tendens til å bli i dette tilfellet, tok jeg det heller som et kompliment... Altså, de syntes jeg var en attraktiv fyr, hva er vel det å bli sur for? :P
Sitat av stukeren Vis innlegg
Disse eksemplarene du snakker om er det nok ikke flertall av. Hvis ikke hadde ikke rasene/gruppene a dyr overlevd.

hvor grensen går mellom normalt og ikke normalt er ikke lett å definere, men så lenge dyreriket klarer å få avkom og å opprettholde til "tall" så vil jeg kalle det unormalt med homofile dyr også.
Vis hele sitatet...
Det er unaturlig med liv på planeter også, men her er vi, og det føles ganske naturlig.
Jeg hører ofte at homofili blir fremsatt som helt naturlig..

Føler bare for å pirke litt på den påstanden. Det naturlige for alle dyr er vell reproduksjon slik at man sikrer sine egne gener og rasens vekst. Om jeg ikke har misforstått seksualundervisningen på barneskolen så kan man vell praktisere sin homofili både så dypt, hardt og lenge man bare vil - men det blir ikke noe reproduksjon.

Diskuterte faktisk dette med en kjenning som er homofil, og det ble avfeid med at majoriteten av menneskeheten ikke var homofil, derfor ville det ikke være noe issue knyttet rundt reproduksjon.

Er homofili helt naturlig?
Jeg synes det er vanskelig å ta homofobe på alvor, for hvorfor de skal bry seg om hvem andre er glade i og har sex med er jo helt meningsløst. Jeg tror det handler om at de er usikre, stakkarslige små mennesker.

Og alle disse dustete utsagnene av typen "Jeg har ikke noe imot homofile altså, men...". Lavmål.

Om noen prøver å "pushe homofilien på deg" og er klengete og ekkel - vel, da er den personen en dust, og det er ikke pga legningen.
Sist endret av Susa; 7. juni 2013 kl. 00:35.
For min del så mener jeg folk må få gjøre som de vil, jeg synes det er litt ekkelt men det kan være mitt problem.
Men jeg syns det har blitt "in" og trendy å være homofil, eller bifil som de sier.
Mange er sikkert homofile, men jeg har for meg at kanskje alt fokuset det har fått de siste årene har kanskje gjort, spesielt ungdom, usikre uten grunn. Er jeg alene om å tenke det?

Innlegg nr 400
Sist endret av packman; 7. juni 2013 kl. 00:49.
Skyter inn et spørsmål og om mulig en liten brannfakkel - til begge "fløyer": vi like homofile ? Altså sett fra et helt objektivt og nøytralt synspunkt.

For ordens skyld, jeg er ganske liberal.
Sist endret av aeon_illuminate; 7. juni 2013 kl. 01:19.
Sitat av Oprah Vis innlegg
Jeg var på byen med 2 venner, der han ene ble prøvd sjekket opp av en homofil mann, vennen min sa pent ifra at han ikke var interessert da han er hetero, men det så ikke ut til at den homofile respekterte det. Endte opp med at han rømte utestedet.

Vil tro det er ett godt eksempel på hva han vil frem til.
Vis hele sitatet...


Vel da vil jeg ønske deg velkommen til hvordan veldig mange kvinner har det hver eneste gang de ønsker å gå ut på byen å ha det gøy uten å nødvendigvis skulle ønske å ha sex.

Så har det kanskje ikke nødvendigvis ikke så mye med om man er homo eller ikke å gjøre, men om hva som er akseptabel oppførsel generelt.

Der vil jeg tro at du finner drittsekker på begge sider av banen.

Sitat av aeon_illuminate Vis innlegg
Skyter inn et spørsmål og om mulig en liten brannfakkel - til begge "fløyer": vi like homofile ? Altså sett fra et helt objektivt og nøytralt synspunkt.

For ordens skyld, jeg er ganske liberal.
Vis hele sitatet...
Man må da ikke like homofile. Jeg har mange folkeslag og typer jeg ikke liker. Uten at jeg trenger å utdype det. Men jeg aksepterer deres rett til å leve sitt liv og gjøre det de ønsker, så lenge jeg får den samme aksept tilbake og er fri fra tvang, vold og annet som ikke passer inn i et moderne sivilisert samfunn.
Sitat av stukeren Vis innlegg
Disse eksemplarene du snakker om er det nok ikke flertall av. Hvis ikke hadde ikke rasene/gruppene a dyr overlevd.

hvor grensen går mellom normalt og ikke normalt er ikke lett å definere, men så lenge dyreriket klarer å få avkom og å opprettholde til "tall" så vil jeg kalle det unormalt med homofile dyr også.
Vis hele sitatet...
Du kan kikke på Wikipedia-artikkelen om homofili blant dyr. Giraffer er veldig interessante i denne sammenhengen, siden homofil adferd utenom paring visstnok er svært vanlig. Merk deg tallene:

Sitat av Wikipedia
Male giraffes have been observed to engage in remarkably high frequencies of homosexual behavior. After aggressive "necking", it is common for two male giraffes to caress and court each other, leading up to mounting and climax. Such interactions between males have been found to be more frequent than heterosexual coupling. In one study, up to 94% of observed mounting incidents took place between two males. The proportion of same sex activities varied between 30 and 75%, and at any given time one in twenty males were engaged in non-combative necking behavior with another male. Only 1% of same-sex mounting incidents occurred between females.
Vis hele sitatet...
Sist endret av Nichotin; 7. juni 2013 kl. 01:50.
True phreak.
Sitat av aeon_illuminate Vis innlegg
Skyter inn et spørsmål og om mulig en liten brannfakkel - til begge "fløyer": vi like homofile ? Altså sett fra et helt objektivt og nøytralt synspunkt.

For ordens skyld, jeg er ganske liberal.
Vis hele sitatet...
Jeg skjønner hvor du skal hen med dette spørsmålet, og jeg er litt enig i hva jeg antar er tanken bak; Jeg synes egentlig det å "like" homofile er like diskriminerende som å "ikke like" "dem".

Kjernen i denne diskusjonen, som jeg ser det, hvertfall, ligger i menneskeverd og likhet, ikke i hvorvidt man liker "dem" (jeg synes ærlig talt det er håpløst å skulle skille "dem" ut som en gruppe på grunn av seksuell legning, det er like arbitrært og meningsløst for meg som å skille ut befolkningsgrupper på grunnlag av hårfarge). Homofile er en gruppe som har blitt neglisjert og diskriminert i tusenvis år, og jeg synes det er på høy tid at det rettes opp i. Så mine meninger om temaet er utelukkende basert på menneskesyn og likeverd.
Sitat av DumDiDum Vis innlegg
Sør-Amerika eller Øst-Asia er kjent for å være spesielt aksepterende ovenfor for homofile.
Vis hele sitatet...
Troller du? Dette er i vertfall feil, og overraskende at det kommer fra deg. Homofobi i Øst-Asia er i stor grad importert fra vesten via kristne misjonærer. For eksempel er det først i nyere tid nå at homofobi har begynt å bli en utfordring i Thailand og India, etter en århundre lang tradisjon for å respektere både homoseksualitet og transpersoner som noe helt naturlig.
Dataingeniør
Zarlach's Avatar
Sitat av aeon_illuminate Vis innlegg
Skyter inn et spørsmål og om mulig en liten brannfakkel - til begge "fløyer": vi like homofile ? Altså sett fra et helt objektivt og nøytralt synspunkt.

For ordens skyld, jeg er ganske liberal.
Vis hele sitatet...
Man bør akseptere homofile, men å velge om man skal like de (alle homofile) blir litt for generaliserende. Om man liker en person kommer ann på personligheten. Homofile er mennesker, akkurat som hetrofile og bifile.
Sist endret av Zarlach; 7. juni 2013 kl. 02:01.
Sitat av packman Vis innlegg
Men jeg syns det har blitt "in" og trendy å være homofil, eller bifil som de sier. Mange er sikkert homofile, men jeg har for meg at kanskje alt fokuset det har fått de siste årene har kanskje gjort, spesielt ungdom, usikre uten grunn. Er jeg alene om å tenke det?
Vis hele sitatet...
Generelt sett eksperimenterer folk mer med egen seksualitet nå enn før. Så lenge det skjer innenfor lovens rammer mellom samtykkende voksne, så er vel saken grei...? Sex er sex, en munn er en munn og en rumpe er en rumpe.
Hørte dere om han fyren av muslims bakgrunn som forventet at homofile skal slutte å holde hender på Grønnland fordi det var mange muslimer rundt det området?

,,!,,

Håper han blir voldtatt av en hard kompis med bacon rundt pikken
Dataingeniør
Zarlach's Avatar
Sitat av packman Vis innlegg
For min del så mener jeg folk må få gjøre som de vil, jeg synes det er litt ekkelt men det kan være mitt problem.
Men jeg syns det har blitt "in" og trendy å være homofil, eller bifil som de sier.
Mange er sikkert homofile, men jeg har for meg at kanskje alt fokuset det har fått de siste årene har kanskje gjort, spesielt ungdom, usikre uten grunn. Er jeg alene om å tenke det?

Innlegg nr 400
Vis hele sitatet...
Kanskje dette skjer fordi det har blitt mer akseptert? I så fall er det en positiv utvikling.

Homofil: Liker samme kjønn
Bifil: Liker begge kjønn.
Sitat av nikita Vis innlegg
Troller du? Dette er i vertfall feil, og overraskende at det kommer fra deg. Homofobi i Øst-Asia er i stor grad importert fra vesten via kristne misjonærer. For eksempel er det først i nyere tid nå at homofobi har begynt å bli en utfordring i Thailand og India, etter en århundre lang tradisjon for å respektere både homoseksualitet og transpersoner som noe helt naturlig.
Vis hele sitatet...
Thailand = Sør-Øst Asia og India = Sør-Asia, Øst-Asia = Kina, Korea, Japan o.l Vet ikke hvordan det er i kina og korea, men mener å ha hørt et sted at japanerne ser ned på det
Sitat av stukeren Vis innlegg
jeg mener også at homofile på ingen måte burde være foreldre. Sier ikke at homofile ikke kan være gode forledre... tvert imot. kanskje bedre? en hetro-par, men et barn trenger å vokse opp i et "normalt" hus. det sunneste er at man vokser opp med en mor og et far.
Vis hele sitatet...
Sitat av stukeren Vis innlegg
som sagt er dette bare min mening. har ingen kilder på det.

Noen mener også at gud finnes. Folk må få lov til å mene hva de vil? eller?
Vis hele sitatet...
Det er fint å ha egne meninger, men når de ytres på et forum er det å forvente at det blir tilsvar, i håp om at folk kan forandre mening hvis ny informasjon presenteres. Siden du ikke har noen kilde for å underbygge din egen holdning, kan du kanskje se på forskning som er gjort på området. Det ligger en ganske bra artikkel på Kilden (informasjonssenter om kjønnsforskning, opprettet av Norges forskningsråd), som oppsummerer en del forskning gjort på barn av homofile foreldre. Både norsk og svensk forskning viser at disse barna klarer seg like fint som andre barn, både sosialt og psykisk.
Sitat av aeon_illuminate Vis innlegg
Skyter inn et spørsmål og om mulig en liten brannfakkel - til begge "fløyer": vi like homofile ? Altså sett fra et helt objektivt og nøytralt synspunkt.

For ordens skyld, jeg er ganske liberal.
Vis hele sitatet...
Vi må ikke like homofile. Like lite som vi må like heterofile. Jeg har aldri forstått hvorfor det er mitt anliggende hva folk gjør på soverommet, eller hvordan dette skal få meg til å like eller ikke like personen. Hvis vi skal begynne å like eller mislike på grunnlag av seksualitet o.l. så har overfladisk blitt tatt til nye høyder.
Hvis noen vil se et bilde av homofolie, så kan man trykke her. (NSFW)
Sitat av DonTomaso Vis innlegg
Hvis noen vil se et bilde av homofolie, så kan man trykke her. (NSFW)
Vis hele sitatet...
Kan ikke se at det er noe spesielt. Litt plastikk, men ellers et forsiktig bilde. Det er jo bare å google så finner du jo mye mere dristige saker.
Sitat av punkfreak Vis innlegg
Kan ikke se at det er noe spesielt. Litt plastikk, men ellers et forsiktig bilde. Det er jo bare å google så finner du jo mye mere dristige saker.
Vis hele sitatet...
Tror du gikk glipp av poenget
Sitat av Tawon Vis innlegg
Tror du gikk glipp av poenget
Vis hele sitatet...
Homo-folie Ja, jeg ser det nå. Bedre sent enn aldri. Så morsomt var det det da ikke,
I Do It My Own way!
6 3
Den måten fleste folk reagerer på homofili er bare idiotisk. Du skal få lov til og ha dine meininga om de, men ikkje tru du er så jævla my bedre selv. ^o^ Ingen av de som er homofile valgte og bli det. Så folk som ikkje takler eller liker homofili burde rett og slett skamme seg.

Det er nesten det samme som ein person som blir født med ein hemming, den personen ba ikkje om å få den hemminga. Så vist folk hatet & mobbet han for at han er hemma så sysnt eg folk rett og slett må skjerpe seg og få seg eit ordentlig liv ut av den barnslige og selvoptatte verden.

Eksempel:

Vist din beste kompis var homo? Og han ikkje hadde noe anelse om at du hater/ikkje liker homser og han på eit eller annen vis fortalte deg at han var homse. Ville du da sluttet vennskapet fordi du ikkje takler og være I kontakt med homser? Eller liker dem? Hva er forskjellen? Du & han var venner heilt til nå. Tenk på alt du & han har vært gjennom hvor lenge dere har vert venner? Og fortsatt ønsker du og avslutte vennskapet pga att han er homofil?

Og dersom du avslutter det? Ville du da fortsette og spre det ut til verden at han var homofil? Og bruke alt han sier og har gjort sammen med deg som (venn) Mot han?

Gjere du dett synst eg du er den mest uønskede venn ein person kan ønske seg. Vist du ein gang kan kalle noen som gjør sånt ein venn da. Heller ein komplett ( I-IOT ) <-- "Psst mangler ein bokstav"

For alt eg veit så kan du være homo & Who knows?


[COLOR="Red"]Stop degrading yourself people![/COLOR]
Sitat av TobyShizzle Vis innlegg
Ingen av de som er homofile valgte og bli det.
Vis hele sitatet...
Man velger å ha sex med menn, jo, enten man er kvinne eller mann... Litt lei generelt dette maset om at at man er "født slik og sånn". Absolutt ingen tro på at menneskets seksualitet er statisk. På samme måte som ingen er født med fetish for lakk og lær, tror jeg heller ingen er født med interesse for samme kjønn. Uten at det skal bety noe fra eller til. Og uansett om man er det; hva har det å si? Det er en meningsløs faktaopplysning i så fall som bør få lov til å ties ihjel. Folk bør få lov til å prøve og gjøre det de vil, uten å risikere å få det ene eller det andre stempelet.
Jeg er ingen særlig tilhenger av at homofile kler på seg folie/glad-pack, men jeg er open-minded og aksepterer at folk er forskjellige.

Har forresten aldri hatt mer lattis av en tråd på Freak enn denne.