Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1190
Heisann.

Ønsker å starte en nettbutikk med noen andre. Vi vil gjerne ta i bruk noen som leverer en ferdig løsning på dette og hvor alt er enkelt og greit. Ser at det er Visma, Mystore, 24nettbutikk, DNB, dreamweb og slikt som leverer sånne tjenester. Med dere som har jobbet eller kjøpt nettbutikk før, hvilken synes dere er best?
▼ ... flere år senere ... ▼
Hei!

Har domene, webhotel osv. hos ett eller annet selskap.
Kjøpte en billig pakke for ett år da jeg ikke har så mye peiling og da er det mye enklere enn å sette opp selv. Og det kostet nesten ingenting.

Er det noen som har peiling på netbutikk ferdigprodukt man modifiserer sev.
De jeg finner på google har for høy pris.

Google hjelper meg lite.

Så som han over spør om..hvilken er best?

Jeg vil ikke bruke noen, men det er så enkelt..

Anyway. Noen som er interessert i å lage en mot cash, den blir veldig enkel, men det innebærer jo å hjelpe å skjønne å endre div. Skattegrensen for ett arbeidsoppgrad er 6000... Tenker studenter eller flinke amatører(I ordets rette betydning).
Sist endret av Naturgrønn; 1. februar 2022 kl. 16:47. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Dette er en ganske omfattende jobb, og er ikke realistisk å få laget for 6000,-.

Jeg ser at Shopify er en mye brukt og veldig rimelig løsning - den kan du få fra $29 per måned. Jeg ville startet der.
Sist endret av Tias; 1. februar 2022 kl. 17:18.
Jeg sender deg en PM
Sitat av Tias Vis innlegg
Dette er en ganske omfattende jobb, og er ikke realistisk å få laget for 6000,-.

Jeg ser at Shopify er en mye brukt og veldig rimelig løsning - den kan du få fra $29 per måned. Jeg ville startet der.
Vis hele sitatet...
Slenger inn alternativ til shopify. Magento er open source alternativ som du kan kjøre på egen hardware du ønsker, eller en løsning som shopify med magento commerce.

Enig med Tias at det er urealistisk å få noe custom opp og gå for 6000,- men du kan være heldig å finne en flink student.

Burde være unødvendig å si, men nettbutikken må være I henhold til universell utforming (WCAG) og GDPR. Begge gir bøter ved dersom man kommer i søkelyset.

https://www.uutilsynet.no/wcag-stand...nettsteder/711
Sist endret av loppetrusa; 1. februar 2022 kl. 17:19.
Nå overdriver dere litt, det er klart at dersom du skal ha et veldig spesifikt design som ikke finnes i ferdigbygde themes og rammeverk så løper kostnadene.
Men en helt vanlig nettbutikk er oppe å kjører i løpet av en arbeidsdag, klarer du deg med minimums oppsett uten tilpasninger er den online før lønsj.
Sitat av Rosander Vis innlegg
Men en helt vanlig nettbutikk er oppe å kjører i løpet av en arbeidsdag, klarer du deg med minimums oppsett uten tilpasninger er den online før lønsj.
Vis hele sitatet...
Sette opp selve løsningen er stort sett det som tar minst tid.
Så kommer tilpasningene, det er neppe gjort på en dag. Blir fort uker eller måneder med småting som må fikses før kunden er happy.
I tillegg ønsket personen opplæring, det tar for litt mer enn en dag totalt.
Og så må det på plass en del dokumentasjon om løsning og oppsett, endringslogger, møtereferater og andre småting for å unngå klaging på ting som er lovet og noen mener ikke er gjort.
Til slutt blir det garantert en del support også.

Selv om noen sier de ikke trenger noe særlig custom og standardløsninger er greit har det en tendens til å alltid bli et hav av småting som må endres.

Timene baller veldig fort på seg i et oppdrag som initielt høres lite og basic ut.
Helt greit å ville ta på seg det for 6000,-, men for noen i fulltidsjobb er det neppe verdt det.