Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  61 13600
Jeg må bare spørre.Hvorfor skal du vaske småpenger?
Enig om at å kjøpe skins på spill er en god mulighet for å hvitvaske penger opp til 10000 kr klassen per mnd.
Det virker som latterlig mye jobb for å hvitvaske 10k...
Slenger inn et spørsmål her : : La oss si at broren min overfører 50 000 kr til min nettbank via sin egen nettbank. Må de pengene skattes på?
Å skulle skatte av sparepenger (eller eiendom) kalles formuesskatt. Dersom du har stor formue må du betale formuesskatt.
Dersom det du har på sparekonto og andre ting du eier som hus eller bil eller aksjer ikke overstiger 1,5 mill,
skal du ikke betale formuesskatt.

Så vidt jeg vet skal det også betales skatt på renter av sparepenger, men her er jeg usikker.
Som nevnt tidligere i tråden er det å forklare skatteetaten hvor pengene stammer fra (hvis de skulle spørre) det du må tenke på.

Logger du inn på Skatteetaten no med BankID og går til min skatt, kan du se oversikt over formue og gjeld
hvilken skatteprosent du har og om det stemmer overens. Du kan også endre skattetrekk der.
Sist endret av vindaloo; 11. november 2021 kl. 16:40. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av GoSætra Vis innlegg
Slenger inn et spørsmål her : : La oss si at broren min overfører 50 000 kr til min nettbank via sin egen nettbank.


Kom visst 2 ganger det spørsmålet mitt.

- dårlig nett
Vis hele sitatet...
Hva er spørsmålet?
Sitat av Drugsarebadmkey Vis innlegg
Hva er spørsmålet?
Vis hele sitatet...
Viss min bror overfører 50 000 kr fra sin egen nettbank til min nettbank. Går det ubemerket?
Eller må man skatte e.l
Sitat av GoSætra Vis innlegg
Viss min bror overfører 50 000 kr fra sin egen nettbank til min nettbank. Går det ubemerket?
Eller må man skatte e.l
Vis hele sitatet...
Ubemerket nei.
Skattes av? Er det inntekt? Så skal det skattes av, er det en gave fra din bror er det skattefritt.
Mulig jeg ikke har forstått reglene her inne, men Er det ikke ulovlig og spørre om hvordan hvordan man begå ulovlige/kriminelle handlinger her inne?
Sitat av Mokkasinen Vis innlegg
Mulig jeg ikke har forstått reglene her inne, men Er det ikke ulovlig og spørre om hvordan hvordan man begå ulovlige/kriminelle handlinger her inne?
Vis hele sitatet...
Nei, ikke så lenge man snakker fiktivt
Oh right'O.. haha. Vel da så. fiktivt ja, jeg ser ingen huller i den regelen
min frisør som jeg har brukt i straks 13 år har ALDRI tatt i mot kort. så jeg ser for meg at hvitvasking som frisør er 100% det aller beste valget.

du har ca 12-15 kunder og skriver kvitteringer på 25 kunder. sakser og sånt trenger man sjeldent kjøpe nytt... utgiftene som frisør er rimelig lave.