Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 2932
Anonym bruker
"Arbeidende Bergnebb"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg har misbrukt benzo etpar ganger nå, vært 1 gang på avrusning og slutta etpar ganger selv.
Var nå 8 mnd uten, helt til jeg skeia ut litt her nå nettopp.
Har hatt i meg kanskje 2 brett tilsammen på 1-2 mnd.
Er på dag 3 uten, har rykninger i hele kroppen, får ikke sove, angst, svetter som f om natta, svimmel, sint, løs mage..

Får man lettere abstinenser for hver gang man misbruker? Altså kjappere?
Rip 8-4-23
Ja det klatrer oppover som en bergodolbane,bare at denne går oppover og oppover og nedfarten er borte. Blir merkbart være for vær gang og kroppen din får gjennomgå mer.
Er ikke uvanlig at man får raskere, kraftigere og lengre abstinenser for hver gang man slutter. Kalles kindling.
Sist jeg gikk gjennom benzoabstinenser så var de på langt nær like ille som første runde. Det skal sies at jeg hadde et heftigere forbruk under første runde - men på grunn av "kindling" så burde jeg vel ha blitt mye verre? Varierer vel veldig fra person til person. Hadde muligens blitt mye verre andre gang hadde jeg hatt samme forbruk.

Høres ut som om du har vært gjennom mer enn et par runder, da du skriver du har vært på avrusning én gang, og gått av et par ganger selv. Da må man vel hvertfall forvente det utfallet.

Lykke til - benzoabstinenser er helvete på jord. Er dritt lei, så blir forhåpentligvis aldri mer av det på meg!
Sist endret av Not Normal; 29. juli 2021 kl. 09:52.
Sitat av Not Normal Vis innlegg
Sist jeg gikk gjennom benzoabstinenser så var de på langt nær like ille som første runde. Det skal sies at jeg hadde et heftigere forbruk under første runde - men på grunn av "kindling" så burde jeg vel ha blitt mye verre? Varierer vel veldig fra person til person. Hadde muligens blitt mye verre andre gang hadde jeg hatt samme forbruk.

Høres ut som om du har vært gjennom mer enn et par runder, da du skriver du har vært på avrusning én gang, og gått av et par ganger selv. Da må man vel hvertfall forvente det utfallet.

Lykke til - benzoabstinenser er helvete på jord. Er dritt lei, så blir forhåpentligvis aldri mer av det på meg!
Vis hele sitatet...
Alle har ulike forutsetninger. Jeg klarte også fint å slutte flere ganger frem til sist gang uten problemer
Nope. Det blir enda verre. GABA-reseptorene dine tar hjuling.
Jeg er vel en av de «heldige» når d kommer til benzo… aldri hatt noe problemer med å kutte cold turkey, MEN opiater derimot… damn, d funker IKKE…
Anonym bruker
"Ekstravagant Sau"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av MiZz_Alexia^^ Vis innlegg
Jeg er vel en av de «heldige» når d kommer til benzo… aldri hatt noe problemer med å kutte cold turkey, MEN opiater derimot… damn, d funker IKKE…
Vis hele sitatet...
De jeg har lest om her som har sluttet har hatt et helt ekstremt forbruk og bråsluttet eller skiftet til sobril. Dosen din var nok noenlunde normal tipper jeg.

Sobril er ikke til å anbefale ved nedtrapping da du vil oppleve mye "interdose withdrawls". Valium eller Rivotril(i startfasen) bør brukes.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
De jeg har lest om her som har sluttet har hatt et helt ekstremt forbruk og bråsluttet eller skiftet til sobril. Dosen din var nok noenlunde normal tipper jeg.

Sobril er ikke til å anbefale ved nedtrapping da du vil oppleve mye "interdose withdrawls". Valium eller Rivotril(i startfasen) bør brukes.
Vis hele sitatet...
Jeg knasker 2 mg rivotril som smurfepastiller jeg azz når jeg har mulighet får a legen av å te mot PTSD’n..
▼ ... over en uke senere ... ▼
Jeg har hatt benzo abstinenser i over et og et halvt år nå jeg blir gal snart er det noen som har vært igjenom det samme og kommet seg ut av det?
Sitat av vanskelig&slutt Vis innlegg
Jeg har hatt benzo abstinenser i over et og et halvt år nå jeg blir gal snart er det noen som har vært igjenom det samme og kommet seg ut av det?
Vis hele sitatet...
Ingen sprekker? Du har vært HELT uten i ett og et halvt år? Hva tok du og hvor mye tok du over hvor lang tid?
Ingen sprekker.... tok ganske mye i ca 3 år... det er et mareritt...vet ikke hvordan jeg skal klare meg uten når jeg er så jævla dårlig hele tiden...