Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1895
Hei! Har veldig lyst til og prøve å skaffe meg CBD olje på resept av fastlegen min.

Jeg sliter med paranoia og små-panikkanfall når jeg røyker weed. Siden jeg ikke har noen måte på å skaffe/sjekk hvor mye thc/cbd det er i hasjen jeg skaffer, så har jeg kunne tenkt meg og prøve å skaffe CBD olje slik at jeg kan ta dette og dermed kose meg når jeg røyker.

Hva bør jeg si/skylde på for å prøve å få dette på resept av fastlegen min? Har hørt nordmenn få dette på resept.
Anonym bruker
"Lilla Åmand"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
vi har en type CBD man får på apotek, heter sativex https://www.felleskatalogen.no/medis...-2care4-614887

Som det står i pakkningsvedlegget: Sativex brukes ved multippel sklerose (MS) til å forbedre symptomer forbundet med muskelstivhet. Dette er også kalt “spastisitet”.
Spastisitet betyr at det oppstår en økning av ”muskeltonus” (muskelspenning) som gjør at musklene kjennes stivere ut. Bevegelse av muskelen medfører derfor mer motstand mot bevegelsen enn normalt. Sativex brukes når andre legemidler ikke har klart å lindre muskelstivheten din.

Det kommer også an på hvordan legen din ser på bruk av cannbis olje, mange leger har ikke tro på dette og ikke gir vanlig cannabis til kreftpasienter selv om det er lindrende.

Du bør legge frem til legen på hvorfor du mener dette vil hjelpe deg. Det nytter ikke å bare si jeg trenger dette, legen vil ikke gi deg dette uten at du er innen for visse sykdommer osv. og om dette er medisinsk forsvarlig

Så en dok med Thomas seltzer, der fikk han CBD av fastlegen sin for tremor (skjelving i fingra)

Så må du ha 5 løk, dette koster CBD olje på apoteket
Artig at du nevner Seltzers dokumentar, for den ser jeg på nå mens jeg skriver. 5 løk for olja virker ekstremt og har ingen 'unnskyldning' for dette, så legger'n død.
Helsekost i Sverige da? -hvis du har mulighet.
Anonym bruker
"Tykk Fåvne"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Prøvde Cbd olje for å se om det hjalp mot paranoia når jeg røyka men synes ikke det ga noen effekt egentlig. (Røyker daglig) røyket 2.5 g fordelt på 5 J’s i snitt. Hadde plager som deppresjon småparanoia å angst. Gikk ned til 0.15g fordelt på 3J’s hver kveld og jeg merket stor forbedring og plagene er nesten borte.

Tok noen uker men nå blir jeg fjærn av den lille mengden og spare sykt mye cash.
Anonym bruker
"Elektronisk Gigant"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
vi har en type CBD man får på apotek, heter sativex
Vis hele sitatet...
Nei, den inneholder mer THC enn CBD. Sakset fra lenken din til felleskatalogen: "Én 100 mikroliter spray inneholder 2,7 mg THC og 2,5 mg CBD."

Fastleger kan skrive ut CBD-produkter med THC-innhold lavere enn 1%. Du kan lese mer her.
Anonym bruker
"Syk Sjøorm"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ser ikke hvordan cbd olje skal hjelpe deg. Å jevne ut med cbd gjør deg ikke mindre paranoid når hjernen din fra før av ikke tåler weed. Ser heller ikke hvordan du skulle fått det på resept, de nevrologiske sykdommene som kreves for å kunne søke er svært alvorlige sykdommer med et langt utredelsesforløp av sykehusspesialister osv, og alt annet av behandling skal være prøvd først. Seltzer hadde spasme diagnose fra før, og en usedvanlig liberal lege som sikkert var ekstra medgjørlig pga tv.

Jeg har en av de få nevrologiske diagnosene som kvalifiserer men fått nei fra fem leger. Man skal enten være i ustand til å bevege seg, eller ha legen til Seltzer for å få det tror jeg.

Det smarteste du kan gjøre er nok å bare holde deg unna weed. Evn kan du prøve å innta det oralt i cannabutter/kake i mini mengder å se om det går bedre da, men det er mange som bare ikke tåler det og da er det ikke no vits å på død og liv puffe
Skal du være sikker på hva du får i deg når du røyker, bør du enten ha en ekstremt kurant dealer, eller plante selv den strainen som passer skallen din.

Edibles med rev som allerde gir angst ved røyking er vel heller ingen fordel. Men gir større mulighet for enda verre angst.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Ser ikke hvordan cbd olje skal hjelpe deg. Å jevne ut med cbd gjør deg ikke mindre paranoid når hjernen din fra før av ikke tåler weed. Ser heller ikke hvordan du skulle fått det på resept, de nevrologiske sykdommene som kreves for å kunne søke er svært alvorlige sykdommer med et langt utredelsesforløp av sykehusspesialister osv, og alt annet av behandling skal være prøvd først. Seltzer hadde spasme diagnose fra før, og en usedvanlig liberal lege som sikkert var ekstra medgjørlig pga tv.

Jeg har en av de få nevrologiske diagnosene som kvalifiserer men fått nei fra fem leger. Man skal enten være i ustand til å bevege seg, eller ha legen til Seltzer for å få det tror jeg.

Det smarteste du kan gjøre er nok å bare holde deg unna weed. Evn kan du prøve å innta det oralt i cannabutter/kake i mini mengder å se om det går bedre da, men det er mange som bare ikke tåler det og da er det ikke no vits å på død og liv puffe
Vis hele sitatet...
Godt svar. Jeg sitter med samme erfaring til tross for et godt medisinsk nettverk som vil hjelpe meg med dette.

Vil gjerne nevne da, at cbd hjelper meg, MEN det gjelder (tror jeg) å starte med små doser og å være konstant. Det er ikke meningen at du skal kjenne noe direkte etter inntak eller å bli høy.