Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1847
Anonym bruker
"Slank Margyge"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Funker det?
Anonym bruker
"Taktløs Håbrann"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Nja, funker mot angst der og da som å stå på en scene.
Anonym bruker
"Firkantet Hamløper"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det får ned høy puls som ofte oppstår ved angst og panikkanfall.
Venninna mi fikk det da hun hadde mye angst og masse hjertedunk og høy puls. Hun sa det funka, tok en viss dose hver dag fikk hvertfall vekk hjertedunkangseten som var verst for henne.
Beta blokkere senker blodtrykket ditt og dermed føles det ut som det er effektivt mot angst, siden du ikke får den samme hjertebanken som man får til vanlig ved angst.

Sikkert bedre å bruke beta blokkere istedenfor benzo til angst problematikk, men pass på at du ikke har lavt blodtrykk da beta blokkere senker blodtrykket ditt og du kan da bli svimmel om det blir alt for lavt.
Digital nomade
trippy's Avatar
De fjerner fysiske symptomer på angst ved å senke blodtrykket. Går selv på metopropolol og syntes det funker helt ok, ingen mirakelkur men funker litt!
Anonym bruker
"Pensjonert Pegasus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Betablokkere forhindrer at det sympatiske nervesystemet blir påvirket av adrenalin, slik jeg forstår det. Jeg brukte en type betablokkere mot angst/panikkanfall som følge av PTSD i over et år. Du opplever ikke lammende eller ubehagelig panikk/angst og føler du har mer kontroll i situasjonen som vanligvis fører til fight or flight modus. Det hadde og en effekt mot overdreven svetting som følge av PTSD. Det funka bra og føltes bra i starten, fikke meg til å ha mer selvtillit i vanskelige situasjoner ect. Men etter en tid fikk jeg andre plager. Det første er at følelsen knyttet til stress og uro ikke forsvinner, men du blir mer klar over den. Det andre var at jeg ble veldig klar over den underliggende depresjonen som alltid hadde hvert der, og forsterket den til et nytt og lammende nivå. Og tilslutt så senker det stoffskiftet så mye at jeg ble feit og pløsig. Det er vanskelig å være fysisk aktiv da hjerte og blodtrykk holder seg lavt. Så min konklusjon er at det ikke er et bra medikament mot angst over tid, men kan fungere bra i korte og stressa perioder der du må prestere. Type holde taler, familieselskap ect. Fordelen er at det ikke er et rusmiddel, så du får en slags benzo følelse, men beholder et klart sinn. N.B Du må seponere når du slutter med betablokkere da en plutselig slutt kan føre til blant annet hjerteinfarkt.
Anonym bruker
"Slank Margyge"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Betablokkere forhindrer at det sympatiske nervesystemet blir påvirket av adrenalin, slik jeg forstår det. Jeg brukte en type betablokkere mot angst/panikkanfall som følge av PTSD i over et år. Du opplever ikke lammende eller ubehagelig panikk/angst og føler du har mer kontroll i situasjonen som vanligvis fører til fight or flight modus. Det hadde og en effekt mot overdreven svetting som følge av PTSD. Det funka bra og føltes bra i starten, fikke meg til å ha mer selvtillit i vanskelige situasjoner ect. Men etter en tid fikk jeg andre plager. Det første er at følelsen knyttet til stress og uro ikke forsvinner, men du blir mer klar over den. Det andre var at jeg ble veldig klar over den underliggende depresjonen som alltid hadde hvert der, og forsterket den til et nytt og lammende nivå. Og tilslutt så senker det stoffskiftet så mye at jeg ble feit og pløsig. Det er vanskelig å være fysisk aktiv da hjerte og blodtrykk holder seg lavt. Så min konklusjon er at det ikke er et bra medikament mot angst over tid, men kan fungere bra i korte og stressa perioder der du må prestere. Type holde taler, familieselskap ect. Fordelen er at det ikke er et rusmiddel, så du får en slags benzo følelse, men beholder et klart sinn. N.B Du må seponere når du slutter med betablokkere da en plutselig slutt kan føre til blant annet hjerteinfarkt.
Vis hele sitatet...
Takk for bra svar