Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 4444
Noen som vet om filmer som ligner? Gir litt samme opplevelsen?
Digger slike filmer selv

Anbefaler "Standoff"

https://m.imdb.com/title/tt3703908/
«Cellular» med Jason Statham og Kim Basinger.
panic room
Sitat av Dragoon Vis innlegg
Vis hele sitatet...


Sitat av TheBlackLodge Vis innlegg
Digger slike filmer selv

Anbefaler "Standoff"

https://m.imdb.com/title/tt3703908/
Vis hele sitatet...
Sitat av eyecandy654 Vis innlegg
«Cellular» med Jason Statham og Kim Basinger.
Vis hele sitatet...
Skal kjekke dem ut, takk for svar!

Sitat av Revbatim Vis innlegg
panic room
Vis hele sitatet...
Den har jeg sett, men takk for svar.
Mnemonic Courier
Bothrops's Avatar
Hvis det er filmer som foregår på en liten begrensa plass du er ute etter:
1408. imo en undervurdert mysterie med litt horror. Godt skuespill av John Cusack som spiller en ganske arrogant type som ikke tror på spøkelser og får testa seg når han sjekker inn på et hotell i new york elns i rom 1408 som skal være fullt av spøkelser og sånt. Mye psykologisk horror og små mindfucks.
Bug
Litt lenge siden jeg så den, men den har Ashley Judd og Michael Shannon som sjeldent skuffer. De sitter på et hotellrom og friker ut over typiske tweaker greier med bugs under huden og i telefonen osv.

Mulig det ble jævlig andre vibber bortsett fra at det var hovedsakelig en lokasjon. Die Hard New York minner kanskje mer i stilen og stemningen selv om den foregår overalt i byen.
Usikker på om det er akkurat det du ser etter, men ved litt ettertanke kom jeg på at filmen "Misery (1990)" på mange måter kan være opp den gata, sånn psykologisk sett.
Syns det er en ganske intens og nervepirrende film, vil våge å kalle det en klassiker, verdt å sjekke ut!
▼ ... noen måneder senere ... ▼
The Guilty med Jake Gyllenhaal er litt i samme kategori fordi den er veldig intens selv om det ikke er mye løping, kjøring og endring av lokaler.