Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  34 4052
Vet dette kansje er litt teit spørrsmål, og at den sannsynligvis vil bli trasha. Men jeg spørr fordet.

Jeg har en liten diskusjon på gang her med en kamerat.
Går Smirnoff Ice under rusbrus katergorien?
Jeg mener den ikke gjør det. Siden Ice har jo eksistert mye lenger enn rusbrusen...hva mener dere?

Og mens jeg først tar opp en slik sak. Hva mener dere om at de skal sette opp prisene på rusbrus med 5 kroner?
Når du først tar det opp...
Men du må huske at vi "innførte" rusbrusen i Norge, så det fantes rusbrus før det kom til norge.
Og smirnoff ice er jo alkoholholdig leskedrikk er det ikke?

Gjør ingenting om de setter opp prisen på rusbrus med 5 kr, er det virkelig noen som kjøper mye sånt slik at de vil merke forskjell på prisen?
Men i Ice er det jo sprit. Det er det vell ikke i rusbrus?
Ice har jo Smirnoff sprit i seg liksom.
Og den står vel ikke under rusbrusene heller i butikken. som jeg har sett hvertfall.
Det er kun rusbrus med tilsatt sprit som skal bli dyrere.

Personlig så driter jeg i det fordi jeg drikker kun øl uansett.
må kansje prøve å like øl nå da :/
men det smaker jo død og fordervelse!
Dead Man Walking
Thysanoptera's Avatar
Smirnoff Ice er en rusbrus selvom den inneholder sprit. Kan jo ta Bacardi Breezer og Vodka Blue som andre eksempler på spritholdige drikker som omtales som rusbrus.

Til informasjon så skal disse drikkene stå langt borte fra alminnelig brus.

Og mens jeg først tar opp en slik sak. Hva mener dere om at de skal sette opp prisene på rusbrus med 5 kroner?
Vis hele sitatet...
Det er ikke avgiftene til all rusbrus som skal høynes, meningen er å avgiftslegge den spritholdige- og ikke den vinholdige rusbrusen.
Jeg kjøper ikke så mye rusbrus selv, kjøper kanskje rundt 2 flasker i måneden (liker øl best), men syntes likevel dette er et nytt idiotisk påfunn fra de norske politikerne.

Dette forslaget vil da sansynligvis bli stoppet av EU og EFTA domstolen, så det er jo bra at det finnes mer vettuge folk her i verden
Jeg mener det er Rusbrus, og en dyr også sådan.
Så det er ikke sikkert de blit satt opp?
Har de satt noen dato fra når prisene skal bli satt opp hvis det?
Smirnoff Ice kom da ikke før rusbrusen ?!
Hva med Hooch og alt det andre dritet vi hadde for 5-6 år siden?

Om prisen går opp med 150 spenn pr. flaske, så hadde det ikke brydd meg nevneverdig.
Det er øl som er bra, og hvis noen kommer med rusbrus i min leilighet, så fyker de på hodet og ræva ut.
Master debater
Dekilaz's Avatar
ninja5000: Som om jeg skulle sagt det selv!

Selvfølgelig er Smirnoff Ice rusbrus! Hvor har du i det hele tatt fått det fra at det ikke skal være det?

Lær deg å like øl, du vil ikke angre
nFF Marshall
morten's Avatar
Prisene går ikke opp, for rusbrus-importørene klager bare på konkurransetilsynet eller hva faen det var snakk om, og så blir det til at alt må opp, eller ingenting.
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Smirnoff Ice selger de vel på polet også, i en noe sterkere variant enn rusbrusen.
Kanskje litt offtopic men:
Politikerene er noen rare skapninger. Når dette ble vedtatt sa Jon Lilletun at dette var en enorm seier for alle foreldre som var redde for at ungdomene deres skulle drikke mer og for at de skulle begynne å drikke. Undersøkelser har vist at det fortsatt er øl som er den soleklare ener`n når det gjelder alkohol.

Jeg mener også at rusbrus bare er positivt. Det er mye mye bedre at de unge debuterer i alkohol-verden med rusbrus enn med sprit eller hjemmebrent.

Jeg drikker hele tida øl så for meg kan det være det samme om prisen blir 5 kr dyrere, synes bare det bekrefter nok en gang at prisene på alkohol i Norge er latterlige.

Men at Smirnoff Ice er rusbrus er det vel egentlig ingen stor tvil om. De fleste rusbrusene i hylla på rimi er jo sprit blandet med noe søtt dritt. Og som lordmel sa, så fantes jo rusbrus lenge før rusbrus ble noe aktuellt i Norge.
PASTA POWER!!!!
magstr's Avatar
De har solgt Smirnoff på polet i lang tid... Grensen for at rusbrus kan selges i butikker er at den har en alkohol% på 4,7 eller mindre. Smirnoff Ice på polet inneholder 5,3% hvis jeg ikke tar helt feil. Jeg var ikke klar over at de solgte Smirnoff Ice i butikken, men da må de i såfall ha satt ned alkohol%
Spør du meg, så er rusbrusen altfor dyr allerede, så de som betaler 25 kr 33cl drikke vil alikevel betale 5 kroner ekstra...
Litt vanskelig å tenke på at geir&dangerous er egentlig 13 år gammel


(kjenner han, lagde avataren hans!)
Opprinnelig postet av jonn4
Litt vanskelig å tenke på at geir&dangerous er egentlig 13 år gammel


(kjenner han, lagde avataren hans!)
Vis hele sitatet...
Da er profilen han feil: Der er fødselsdatoen en 1 March, 1986
Opprinnelig postet av ninja5000
Det er øl som er bra, og hvis noen kommer med rusbrus i min leilighet, så fyker de på hodet og ræva ut.
Vis hele sitatet...
Du kan ikke ha mange venner om du skal går rundt å bestemme hva de skal få lov til å drikke når dem kommer til deg... :/
Enig med cavey jeg. Vil bare si at jeg drikker ikke , men å hive noen ut fordi de kommer med rusbrus i leiligheten din er å overdrive litt. Du må prøve å se litt mellom fingrene din firkant-type, du !
bare for å få sagt det sånn... øl smaker dritt, men det glir ned når man først er full :P
Opprinnelig postet av magstr
Smirnoff Ice på polet inneholder 5,3% hvis jeg ikke tar helt feil.
Vis hele sitatet...
...mener det er 5,6% ...uten at jeg ville vedda altfor mye på det!
Er da rusbrus selv om den kom før "resten"...
krf er jo i prinsippet mot alkohol, så hvorfor ikke bare gi rusbrus all skylda? ikke at dem orker å lese noen statistikker, eller at dem fatter at det bare blir mer smugling.

mener å ha fått høre at ca. 50 % av all spriten i Norge er smuglersprit

eneste grunnen til at jeg drikker rusbrus det er at jeg har cøliaki og tåler dermed ikke øl (me unntak av corona og lapina culta.)
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Altså. For å svare på det du spør om:
Ja, Smirnoff Ice er en rusbrus så lenge den selges i butikken.
Men den finnes også i en sterkere utgave, på polet.

Er vel det det egentlig spørres om her.
King of Spooning
Acidous's Avatar
Opprinnelig postet av Geir&Dangerous
må kansje prøve å like øl nå da :/
men det smaker jo død og fordervelse!
Vis hele sitatet...
Helligbrøde!
Du syndige menneskje, du kjem ei til Himmelen for dine synder! For dei trekk deg ned til Helvete der du skal brenna i all evighet for dine synders skuld!
nFF Marshall
morten's Avatar
Den versjonen polet har ryktes å bli tatt ut av salg, med hensyn på at salget går så veldig ned etter at butikker nå får lov til å selge dem (Selv om det er lavere %)
hehe..nice one Acidous!

Jonn4: om jeg er 13 år er vel litt offtopic, Og om du har lagd avataret mitt er vel enda mer offtopic, og enda litt mer prifing!
Opprinnelig postet av jonn4
Litt vanskelig å tenke på at geir&dangerous er egentlig 13 år gammel


(kjenner han, lagde avataren hans!)
Vis hele sitatet...
[off topic]
Litt rart å tenke på at jonn4 er sån phsykiskutviklingshemmed egentlig?, men man kan jo egentlig godt skjønne det da.. med alle de gangene du briefer med avatarene dine og designen din... vet ikke med andre her, men jeg begynner å bli ganske så lei av all den skrytinga... geir&dangerous virker ganske mye eldre en deg egentlig da
[/off topic]

Jeg syntes egentlig at smirnoff ice burde gå under rusbrus katogorien, den smaker som brus, god brus, og det er rus, god rus, og god rus + god brus = god rusbrus ..
hmm..ok..dette begynnte å gå litt over viddene!
Vil helst ikke at hver gang jeg lager en tråd eller no, så skal det bli en intern Greipstad konflikt!
Så vær så snill å ikke svar sånn typisk "Det er fordi Torje er hemma Kjetil", eller "Det er fordi Espen er teit!".
Ikke skriv som vi ikke kjente hverandre, og svar på spørrsmålene.

Har ganske mange eksempler på poster hvor dere bare skriver sånn dumme intern saker som er veeeldig offtopic!

(gjelder bare tangaalf og jonn4)
Fikk nettopp en tanke...
litt offtopic kanskje men..
De fleste (jeg medberegnet) velger vin eller øl framfor rusbrus, og så prater vi om hvor teit rusbrus er og slikt, kaller det drit, påstår øl er bedre osv.
hvorfor lurer jeg på når tangalf så bra skriver..
den smaker som brus, god brus, og det er rus, god rus, og god rus + god brus = god rusbrus ..
Vis hele sitatet...
Opprinnelig postet av pinnsvinet
Enig med cavey jeg. Vil bare si at jeg drikker ikke , men å hive noen ut fordi de kommer med rusbrus i leiligheten din er å overdrive litt. Du må prøve å se litt mellom fingrene din firkant-type, du !
Vis hele sitatet...
Nå var jo ikke dette 100% seriøst da...kanskje litt ironi eller noe?

Poenget er: takler ikke rusbrus. Bare navnet synger fjortiss i ørene mine...
Fikk nettopp en tanke...
litt offtopic kanskje men..
De fleste (jeg medberegnet) velger vin eller øl framfor rusbrus, og så prater vi om hvor teit rusbrus er og slikt, kaller det drit, påstår øl er bedre osv.
hvorfor lurer jeg på når tangalf så bra skriver..
den smaker som brus, god brus, og det er rus, god rus, og god rus + god brus = god rusbrus ..
Vis hele sitatet...
Vis hele sitatet...
Jeg foretrekker også øl fremfor rusbrus, men jeg har ikke egentlig noe negativt å si om rusbrus... Smirnoff Ice (som vel egentlig er den eneste rusbrusen jeg har smakt, tror jeg) er digg og forfriskende. Hvis du liker rusbrus, men holder deg unna det kun fordi det blir ansett som fjortissdrikke, så har du et problem.
Må si jeg er enig med mr_eff der.
Er det ikke ett fett hva man drikker i grunn?
Har egentlig ikke noe vondt å si om noen alkohol drikker, bortsett fra heimkok.
Jeg foretrekker øl eller vin.. eller bare en helt normal drink..
Synes cider og rusbrus blir for søtt i magen, men smaken er sådär..

mens vi snakker om rusbrus

Ungdomar kan köpa stark alkoläsk – i norska mataffärer

I går började alkoläsk säljas i vanliga matvaruaffärer i Norge.
Den är något svagare, men dyrare, än den som säljs på Systembolaget i Sverige.
Vis hele sitatet...
http://www.aftonbladet.se/vss/nyhete...246678,00.html
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Christ.