Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  29 3928
Her er et forslag til årets pipe 2002

vannpipe alà joner2k3

Utstyr:
. 1 stk 0.5 l flaske
- silikon, limpistol, lim, e.l.
- 1 + 1/2 sugerør
- en joint, maisa, e.l.

Slik gjør det:
1. Lag først et ovalt hull (med samme bredde som et sugerør) i korken, og sett deretter inn det hele sugerøret, slik at ca. 1.5 cm stikker opp av korken. NB! Gjør slik at det er tett mellom sugerøret og korken vha. limpistol (eller hva du måtte ha for hånden).
2. Lag et lignende hull i siden (ganske høyt opp) av flasken, hvor du videre lirker inn det halve sugerøret, her er det også viktig at det er tett.
3, Lag en choke på andre siden i tilsvarende høyde, men som selvføgelig er litt større i dimensjoner.
4. Hell oppi vann (ca. 20-25 cl) og skru deretter på korken slik at sugerøret som er i den kommer under vann. Det halve sugerøret skal ikke være under vann.
5. Få jointen (best med munnstykke) eller maisa på sugerøret som stikker ut av korken (dette kan fort bli problematisk, tenk kreativt!). Hvis du bruker maisa, pass på å ha den elastiske siden på sugerøret opp, slik at ikke tobakken faller ut.
6. Fyr opp ved å trekke av det korte sugerøret til flaska blir full av røyk, og så åpner du choken... Og ha en fortsatt fin kveld... ;-)

Åpen for andre innspill...
Sist endret av joner2k3; 27. desember 2002 kl. 00:08.
faen at jeg ikke har sugerør.
Trådstarter
9 0
Du kan jo alltids prøve med tomme penner (tenk kreativt!)...
Better than thou.
BE CREATIVE, BE BE CREATIVE!
Nydelig tegning, joner2k3.. Tegnet i fjern tilstand, I presume?
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Har en annen variant på lur:
Få tak i en tom box type cola eller lignende. Flekk av den åpnedingsen på toppen. Ta så å lag to hull i siden av boxen. Et helt oppe på motsatt side av åpningen (merk, på siden av boxen og ikke heeelt oppe, men etter den skeive saken, der boxen er rett), dette er choke.

Lag det andre hullet midt i mellom åpningen og det første hullet. Dette skal og være helt oppe. Sett inn et sugerør eller en tom pen eller lignende til rør. Fyll boxen med vann og vips du har en bong.

Vet at denne er veldig lik på vannpipe alà joner2k3 men jeg syns alikevel jeg burde poste den. Litt mindre stress med colabox.

Edit: faen i helvete, jeg kom borti Post Svar knappen før jeg var ferdig!

Edit2: Testet den i sted, fungerer ganske bra.
Sist endret av Tias; 31. desember 2002 kl. 04:15.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Om ARaPaCaNa Dhih
Apraksin's Avatar
hørtes ut som fanden til pes å lage den pipa der da. holder meg til maiser og bong isteden tror jeg
z0p
uʍop ǝpısdn
z0p's Avatar
Å drive å røyke av flaskepiper smaker da mere som å slikke ei gratishore på mårrakvisten elns...

Skal jeg røyke av noe må det være noe som ikke setter så mye smak på røyken som plastikk og lignende.

(Dette er bare rein tipping, da jeg aldri har røyka noe sterkere enn tidemanns petterøes 3)
Sist endret av z0p; 13. januar 2003 kl. 23:27.
Jeg synes flaskepiper smaker greit jeg... spesielt vanningser!
Opprinnelig postet av Tias
Har en annen variant på lur:
Få tak i en tom box type cola eller lignende. Flekk av den åpnedingsen på toppen. Ta så å lag to hull i siden av boxen. Et helt oppe på motsatt side av åpningen (merk, på siden av boxen og ikke heeelt oppe, men etter den skeive saken, der boxen er rett), dette er choke.

Lag det andre hullet midt i mellom åpningen og det første hullet. Dette skal og være helt oppe. Sett inn et sugerør eller en tom pen eller lignende til rør. Fyll boxen med vann og vips du har en bong.

Vet at denne er veldig lik på vannpipe alà joner2k3 men jeg syns alikevel jeg burde poste den. Litt mindre stress med colabox.

Edit: faen i helvete, jeg kom borti Post Svar knappen før jeg var ferdig!

Edit2: Testet den i sted, fungerer ganske bra.
Vis hele sitatet...
høres ut som en billig pipe variant man røyker crack i..
Bong med plast-flasker smaker helt kurant det. Plastikken gir ikke noe smak ihvertfall... Men så røyker man uansett ikke bong for smakens skyld da
TilSkrekkogGru
Schizoma's Avatar
Hvis man har damer på besøk, så vil jeg anbefale en liten vri av joner sin metode. Istedet for 0,5flaske bruker du 1,5. Og så lager du flere sugerør slik at flere kan røyke samtidig!;D
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Hmm, lagde en ny en for et par dager siden. Samme prinnsipp som alle andre, bare nå var det pringles box... enkleste så langt. Men flaske er vel å anbefale uansett, kvalitet framfor kvantiet.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
henviser til de som snakker om plast pipe. det går helt greit, men ikke smelt plasten. bruk knilv til å forme ut hull. og eventuelt bruke lys og varme(lighter) til å ta vekk kanter. og lum av metaller anbefales ikke! det gir røyken en metallisk ettersmak.
med bong så er det lurt å bytte den ut regelmessig men ikke for ofte, den blir ikke sur så lenge man røyker på den ofte nokk.
selv liker jeg og vente til bongen er litt innrøkt før jeg trekker. står gladelig over første runden!
og en liten ting som ikke blir sagt ofte nokk.... de sure trekkene smeller best!
joint og flaskepipe på en gang?!?

styrer unna den der tror jeg..
syns det er litt 14'is

hva er galt med en helt vanlig joint?

er sånn "må bli jævla stein fort røyking"
hvis man vil blir stein veldig fort.. skal man bare ta "bøtte"
Opprinnelig postet av zadaz\
syns det er litt 14'is

hva er galt med en helt vanlig joint?

er sånn "må bli jævla stein fort røyking"
hvis man vil blir stein veldig fort.. skal man bare ta "bøtte"
Vis hele sitatet...
kan være greit med bong, fordi det går fort å fylle på igjen, så hvis man er mange kan fortsatt alle bli fjerne (sett at man har nok tjall)... kjipt å mekke 3-4 jointer rett etter hverandre ihvertfall...
eller gjør det enklest mulig....kjøp deg ei pipe på f.eks. pipespesialisten.o osv

slepper alt det evie stresse med å lage d sjøl...pluss et par av pipene cr ganske sjefs ut oxo

bare nevner det heh
Hva er best av pipe av glass eller pipe av plexi, eller de indiske pipen som de har på pipespesialisten?
aner ikke men de goe gamle vannpipene med sånn suge slange slik som sjeikene i filmer røyker cr jo dritrått ut hehe
spQ
Dyslectic Mind
spQ's Avatar
Forslag til vannavkjølt jordåker(jordpipe)

Slik jeg gjorde det:

1.stk Vannpipe i glass (mellom stor)
1.stk vannslange fra hagen.
1.stk. krukke,bolle,boks
+ litt jord.

Jeg tok en litt bred planke fjøl til å ha vannpipa og boksen med jord å sette oppå,som en slags støtte.
Man fyller en boks med jord(fra hagen,eller naboens hage) helst litt fast-halvfuktig jord. Lag 2 hull i jorden som når man lager vanlig jordåker. Sett vannpipen fremfor boksen, og få festa ene enden av vannslangen der man vanligvis trekker røyk av vannpipen, og den andre enden setter du ned i ene hullet i jorden.
husk på å få det helt tett både ved vannpipa og i jorden.
Da står du igjen med en vannpipe med et rør ned i en boks med jord.
Så tar du å ruller en avis sammen til en bonge, og røyker som en helt vanlig joråker.

Dette er noe jeg har gjort hjemme hos meg selv da, er ikke sikkert alle har mulighet til det, men det går også ann å lage av en brusflaske også. Da må det kanskje en slange til til for at det skal fungere. Bare husk å hold pipen lavere enn der slangen/røret går over til jordåkeren.
Opprinnelig postet av ||viper||
Hva er best av pipe av glass eller pipe av plexi, eller de indiske pipen som de har på pipespesialisten?
Vis hele sitatet...
Glass er definitivt best.

letter og rengjøre (plexi gulner og kan lett bli sur).
glass kan man også kjøles heftig ned i fryseren før bruk.
nakkdelen med glass er at hodet blir forbanna varmt og den kan
lett knuse.
TilSkrekkogGru
Schizoma's Avatar
En vampyr(vaporizer): http://www.overgrow.com/edge/showthr...hreadid=196827

Mekket en i går, og den funket jævlig bra. Best å røyke shitten reint.

Men så falt pæren i bakken og knuste Så hadde vi en kulepenn, som vi brukte i stedet for sugerør, som var festet på korken. SÅ lagde vi fylling oppi korken og røykte en "liggis"
For noen dager siden kjøpte kompisen min noe is eller hva det var..., han fikk den i en slik flaske som på bildet.. den er ca 50cm av ganske hard plast.. tenkte at den må være genial og lage pipe av..
vist! jeg ville ikke nølt med å lage en vannpipe! må jo funke bra!!
hvor får man tak i is1(eller hva d nå var)?
Det viste seg at det var brain cooler. Vet ikke om det selges over alt i landet men du kan jo se om de har det der de selger soft is og brain cooler..
▼ ... noen uker senere ... ▼
spQ
Dyslectic Mind
spQ's Avatar
Forslag til vannavkjølt jordåker(jordpipe)

Slik jeg gjorde det:

1.stk Vannpipe i glass (mellom stor)
1.stk vannslange fra hagen.
1.stk. krukke,bolle,boks
+ litt jord.

Jeg tok en litt bred planke fjøl til å ha vannpipa og boksen med jord å sette oppå,som en slags støtte.
Man fyller en boks med jord(fra hagen,eller naboens hage) helst litt fast-halvfuktig jord. Lag 2 hull i jorden som når man lager vanlig jordåker. Sett vannpipen fremfor boksen, og få festa ene enden av vannslangen der man vanligvis trekker røyk av vannpipen, og den andre enden setter du ned i ene hullet i jorden.
husk på å få det helt tett både ved vannpipa og i jorden.
Da står du igjen med en vannpipe med et rør ned i en boks med jord.
Så tar du å ruller en avis sammen til en bonge, og røyker som en helt vanlig joråker.

Dette er noe jeg har gjort hjemme hos meg selv da, er ikke sikkert alle har mulighet til det, men det går også ann å lage av en brusflaske også. Da må det kanskje en slange til til for at det skal fungere. Bare husk å hold pipen lavere enn der slangen/røret går over til jordåkeren.
kunne referert til mange ting her,men inntrykket mitt er nå:
dere sørpå røyker mye joint,lite andre metoder.
har knapt vært borte i jointer her

riktig?
spQ
Dyslectic Mind
spQ's Avatar
mm.. mitt innlegg hadde da ingenting med en joint å gjøre..jeg er fra bergen og røyker heller lite jointer, om jeg da ikke sitter med damen min ute på kveldingen da..

Jeg prøver å variere.. jeg røyker joint når jeg våkner..røyker pipe på dagen, og røyker joint på sengekanten om kvelden.. så ja..mm.. joint-pipe-joint
Om ARaPaCaNa Dhih
Apraksin's Avatar
hehehe, jeg må si jeg digget vedlegget ditt sp3q. BRa illustrering for steine tryner. men, andgående pipa som startet hele dette emnet: hva er vitsen med å dytte en joint i pipa når man skal røyke pipe? det er da flesk på is spør du meg. tjuhu