Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 5373
Hei!

Byttet operatør fra Telenor til ICE på en par mnd gammel Motorola One Vision som er i perfekt stand. Jeg byttet dermed SIM-kort.

Øverst på skjermen hvor telefonen skal vise "ICE" eller "TELENOR" står det "INGEN TJENESTE". Jeg får mulighet til å taste inn PIN-kode, og telefonen aksepterer denne. Har prøvd med to forskjellige sim fra ICE.

Begge simkortene var aktivert og fungerte på min samboers telefon. Dette er en Galaxy A8, og er prøvd samme sted så jeg skal ha dekning.

OG mitt gamle simkort og hennes simkort fra telenor virker fremdeles på min telefon.

I følge telenor, ice og elkjøp er telefonen ikke operatørlåst. Og ingen av de skjønner noenting av problemet.

Har prøvd å resette telefonen til fabrikkinstillinger.

Det er dermed ingenting galt med SIM-kortleseren og ingenting galt med software???

Kan eventuelt bytte tilbake til telenor, men må vente helt til mandag på at de skal overføre telefonnr mitt tilbake til de...

Telefonen er kjøpt hos CDON.Com om det skulle ha noe å si, på kvitteringen nevnes også computersalg.no.
Sist endret av sapara; 23. april 2020 kl. 22:17.
Et kjapt søk så kan det se ut som Ice+SIM=trøbbel.

Hvis agendaen din er billig abbonement velg en aktør som benytter Telenor sitt mobilnett. f.eks Talkmore.

Sitat av sapara Vis innlegg

Telefonen er kjøpt hos CDON.Com om det skulle ha noe å si, på kvitteringen nevnes også computersalg.no.
Vis hele sitatet...
CDon og computersalg er samme greia.
Sist endret av Dough; 24. april 2020 kl. 10:28. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Trådstarter
6 0
Det løste seg etter å ha mailet kundeservice til Motorola:

Thank you for your patience, I just received a reply from our higher technical department, we advise you to manually add the APN (Access Point Name) manually. This information is usually being filled automatically when inserting a SIM card.

- Go to Settings > Network & Internet > Mobile Network. If you have more than one SIM inserted then select the Ice SIM card.
- Select Advanced > Access point names
- Tap on any APNs that listed already, one at a time, then tap the menu icon at the top right and select Delete APN until the list of APNs appears blank. If this list appears blank already then skip to the next step.
- Tap on the + symbol at the top and configure a new APN as follows:

Name: ice.net
APN: ice.net
APN type: default, supl

Leave all the other fields as is and then tap on the menu icon at the top right and select Save
Vis hele sitatet...