Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  23 2044
Heisann.

På tide å poste et bilde som jeg gjerne ville hatt litt kritikk på. Her er deler av EXIF;

Nikon D70s, 18-70mm
RAW, Digital
f/16
Shutter 1/100s
Focal length 18mm
Blitz; yes

Og her ligger bildet;

http://www.deviantart.com/view/34652093/

Slakt gjerne!
Pensjonert byråkrat
tep0sen's Avatar
Donor
Fint bilde og slik. Men jeg føler ikke at det blir veldig lykkelig. Den altfor mørke bakgrunnen får det til å virke som det skal skje noe grusomt med dette paret. Derfor tror jeg at du jevne ut highlighten på paret til å dekke hele bildet hvis du forstår?

Ellers var motivet veldig bra. Og ikke minst var det en veldig fin bakgrunn.
Så ikke ut som et Happy-bilde. Så ut som et mørkt mektig par som forenes seg som gjør at skyene i bakgrunnen truer seg, hehe. Men det var et fint bilde. Jeg liker det.

Litt off-topic, men det var en morsom tittel på deviantart: "linda and cato got married by Lundern" - var du presten?
var nok bare do fotograf som ble litt for full lenger ut pa kvelden takker for svar
Det jeg følte var at effekten fikk dem til å se ut som var supermann å dama
Ikke noe gale i det!
Likte kanskje ikke at det svart/hvitt, virker for meg som om det er ondt, og/eller ikke ender helt godt
Er min mening.
Men får vi se det med farger? Så kan jeg føle dette bryllupet ender bra.
vi har valgt å ikke lage bildet i fargen pga det blir dyrt og trykke det senere, kan godt laste opp en farge versjon når jeg kommer hjem fra jobb. takk gud for opera mini ^^,
pent bildet, men modelene kunne kanskje vendt kysset litt mer mot kamera. du har sikkert tatt en full serie av parret og jeg tørr nesten vedde på at du finner et bedre bilde
vi har valgt å ikke lage bildet i fargen pga det blir dyrt og trykke det senere
Vis hele sitatet...
Er vel samme prisen hvis du ikke skal trykke det i blader\magasiner osv men bare ut på vanlig fotopapir, men samme det:P Bildet var fint det, kanskje litt James Bond over det? Hvertfall mannen syns jeg. Blir litt forsterket med den dramatiske himmelen. Litt mye softet også syns nå jeg
litt mye glød rundt håret til dama, syntes jeg. kunne sikkert gjort overgangen fra den lyse delen av bakgrunnen som går rundt parret til den mørke delen av bakgrunnen mykere. føler det går veldig brått over.
Virker som et "Cato skal dø av kreft, men Linda ville gifte seg likevel"-bilde. Det ble så ulykkelig kan du si. Rent teknisk så likte jeg ikke at du har gjort det øverste partiet på himmelen mørkere enn resten, det ble bare for ulogisk og feil.
Skal knækkes
Golder's Avatar
Det ser ut som om supermann har spawnet ut fra ingenting, griper til seg en kvinne og skal snart kamikazefly mot en komet.
Ganske fint bilde egentlig, men hadde ikke jeg blitt fortalt noe annet ville jeg trodd det var et dårlig skuespill fremfor et brudebilde.
Sitat av Matthiesen
Virker som et "Cato skal dø av kreft, men Linda ville gifte seg likevel"-bilde. Det ble så ulykkelig kan du si. Rent teknisk så likte jeg ikke at du har gjort det øverste partiet på himmelen mørkere enn resten, det ble bare for ulogisk og feil.
Vis hele sitatet...
jeg har laget en silhuett rundt paret for å dra oppmerksomheten inn i midten. skal se på det så fort som mulig
Bra fotografert og edita.
Bra bakgrunn var det og.
Men fikk en mafia-feeling av det hele.. Mangler bare en tommy-gun i høyrehånda hans.
Sorry Lundern, jeg har sett mange gode bilder av deg, men nå skuffet du meg:
Men en slik bakgrunn, trenger du en mye høyere brennvidde, ikke bruk vidvinkel her! Jeg mener du burde ha gått helt ut til 70 mm.

Samtidig har du en ustødig hånd eller slurvearbeid med "blur-penselen".

Videre er det alt for mye fokus på mannspersonen, der han står der nærmest som en gallion. Ble ikke disse nettopp gift, gjensidig kjærlighet? Eller ligger det noe mer i bildet?

Skyene var bare rot.

Beklager...
Tusen takk for den bra tilbakemeldinger Chubby. Alle kan ikke være fornøyd med et bilde jeg tar, selv er jeg rimelig fornøyd, det samme er paret som giftet seg.

Jeg ville ikke bruke full brennvidde for da var jeg redd for at paret skulle bli for innestengt, det ville heller ikke blitt så romantisk, det er finere med et bilde hvor man kan se sånn ca. hvor de befinner seg.

I dette tilfellet så liker paret å være ved sjøen, de er stadig på campingplasser og slækker. Så da mente jeg det var greit å ha dem der.

Ang bakgrunnen, den er fake, jeg har fått det fra Digital Photography June, som jeg kjøpte. Men tusen takk Chubby!
Sitat av Lundern
Ang bakgrunnen, den er fake, jeg har fått det fra Digital Photography June, som jeg kjøpte. Men tusen takk Chubby!
Vis hele sitatet...
Samme som i skummelt hus-bildet?
bildet var jo ikke særlig "lykkelig"..

gjerne litt solskinn og lignende kunne hjulpet på
Sitat av Chubby
Samme som i skummelt hus-bildet?
Vis hele sitatet...
Neh, det var en annen x)
Problem, officer?
thomasf's Avatar
mannen ser ut som han ikke vet om han skal holde hendene rundt dama eller posere for kamera såg litt klønete ut likte ikke bakgrunnen :-\ det er et bryllupsbilde.. det var rett og slett for dystert. ei lita brygge foran et mørkt vann og mørke skyer på himmelen er ikke den mest ønskelige settingen for et bilde som skal symbolisere lykke og kjærlighet.
Skyene er da ikke mørke. De er hvite, det er himmelen som har blitt litt for mørk.
Problem, officer?
thomasf's Avatar
whatever.






x antall tegn gogogogooogogo
▼ ... over en uke senere ... ▼
Jeg synes bildet fremhever dere to,ble veldig fint...
Syns bildet var veldig fint med det var og kanskje litt matt om du skjønner?
visste du at du kom til å ta bildet på den måten eller var bildet bare tatt sånn helt spontant?