Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 947
Haaalloooo!

Idag var det på tide å trykke litt på skyteknappen igjen. Nærmere bestemt så ble det portrett trening idag

Her har vi Marte, min vennine, som også deler samme lidenskap som meg; fotografi!

jeg skulle aldri tatt den første røyken

marte nr. 2

Håper på seriøse tilbakemeldinger!
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
1. hadde vært grei hvis ikke røyken var der - det diffuse irriterer så mye at det ødelegger bildet. det er uttrykket i øynene hennes som gjør hele bildet, og øynene trekkes automatisk nedover mot munnen - som da altså er blokkert
2. below par
Helt greie bilder
Bilde 1: ser ut som dugg.. ikke røyk.
Enig i det nso sa pluss:
1. Aldri bra å kutte av skallen på folk og ekkel blur oppe til høyre.
Ser temmelig snodig ut med det sorte fra genseren som går så brått over fra røyken/halsen.

2. Kjedelig bilde, gir meg ingen respons. Lyset ved pupillene ødelegger en del. Hadde nok passet bedre med sterkere sort/hvitt-kontrast.
Trådstarter
Sitat av Goophy
Enig i det nso sa pluss:
1. Aldri bra å kutte av skallen på folk og ekkel blur oppe til høyre.
Ser temmelig snodig ut med det sorte fra genseren som går så brått over fra røyken/halsen.
Vis hele sitatet...
Hovedfokusen er på øynene, det var hele tanken bak bildet. Røyken skal bare være en effekt som sier hvordan personen er, eller hva personen gjør da hvis du vil si det sånn.

Ang. kutting av "skallen" så gjorde jeg dette for å få bildet til å passe i det gyldne snitt. Noe som hjalp veldig på komposisjonen.
Nydelig jente må jeg bare si! Uansett, synes det første bildet ble kjempeflott. Rent fototeknisk ser jeg ingen feil.
Enig med Goophy ang. blur oppe i høyre hjørne. Syns i tillegg røyken ser ut som et dårlig filter og rett og slett ikke røyk. Forresten bør du prøve å unngå refleksjonen av blitsen i pupillene hennes. Ellers er det fullt lovlig å "kutte skallen" som Goophy ikke likte og i dette tilfellet går det bra. Jeg syns uansett det mangler en gnist i bildet som gjør at det ikke bare er helt random.
Du bør jobbe mer med oppskarping og beskjæring, det gjelder begge bildene. Blitzøyne fjernes i PS, og røyken vet jeg ikke helt.