Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 696
Jeg har et problem med min server på minecraft! Jeg har satt opp utorrent server og jeg bruker www.ipchicken.com for å skjekke ipen vennene mine skal bruke! Men jeg har serveren min på en pc og gamer på en annen så jeg lurer på hvor jeg finner ipen jeg skal bruke når jeg er på samme nettverk som serveren!

Er det noen der ute som kan hjelpe meg?
Hvis du sitter på samme netverk kan du bruke ip'en: localhost . Hvis vennene dine skal koble seg opp må du gå innpå http://www.whatsmyip.org/ og finne og det er mye lettere hvis du port forwarder, men husk at du kansje må oppgi port også, altså minipadresse:25565
Ok skal prøve det! Men husk at jeg motar andre tips også!

Men det går ikke an å skrive localhost! Jeg har hosta serveren med utorrent! Jeg så på en video og der sto det at jeg måtte skrive inn porten og ikke noe annent! Så jeg lurer på om jeg må legg etil en ip eller noe sånt!

Jeg håper at det kommer noen gode svar fra dere!
Du skal bruke LAN ipen til maskine minecraft er hosta på. Sett opp port forwarding i router og ikke utorrent, da det er rimelig buggy.
Sitat av marjys0606 Vis innlegg
Ok skal prøve det! Men husk at jeg motar andre tips også!

Men det går ikke an å skrive localhost! Jeg har hosta serveren med utorrent! Jeg så på en video og der sto det at jeg måtte skrive inn porten og ikke noe annent! Så jeg lurer på om jeg må legg etil en ip eller noe sånt!

Jeg håper at det kommer noen gode svar fra dere!
Vis hele sitatet...


Får vondt i hodet og ryggmargen av å lese hva du skriver, terp litt rettskrivning..


Gjør som post #2 sier så skal ting fungere veldig greit.