Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 910
Er det noen som har erfaring med å kjøpe eller selge brukte homebase dekodere? HomeBase leverer IP tv og jeg har nå en dekoder som jeg vil selge (siden jeg skal flytte).

Jeg er rimelig sikker på at den ikke er knyttet til noe abonnement eller eller leilighet på noe vis siden abonnementet vårt står på huseieren, og jeg kjøpte denne i mitt navn for et drøyt års tid siden.

Men det ville være dumt å få en hissig kjøper på nakken fordi boksen ikke fungerte. Normalt sett ville jeg ringt homebase, men jeg stoler ikke på at jeg får et ærlig svar av dem da de tross alt selger disse boksene selv, og helt sikkert ikke er gira på et bruktmarked.
Leier man ikke de boksene? Mener å huske at man ikke kjøper dem, bare leier dem (man betaler bare depositum).
Tror ikke du bare kan koble Homebase dekoderen til et hvilket som helst internett og se tv.

I mitt bygg har alle beboerne homebase. Og for at dekoderen skal virke så må vi koble den til en gateway/router som heter Packetfront og som er fastmontert i veggen.
(En slik en: http://www.packetfront.com/en/produc...s/drg_700.html )

Alltid når jeg har hatt noe med support og gjøre, så dreier det seg om den packetfront boksen, så jeg tipper at uten den så vil dekoderen ikke fungere.

EDIT: Men hvis du vil selge den til de som evt skal flytte inn i din gamle leilighet, så er nok ikke det noe problem
Sist endret av Bishop; 6. juli 2012 kl. 16:27.
Si-Key
Cikey's Avatar
Trådstarter
Bishop, man må åpenbart ha homebase i veggen for at den skal fungere. Ellers hadde jeg tatt den med meg.

Men det kan se ut som om utedoen har rett i at man bare leier den. Antok den var kjøpt siden jeg betalte 1400 for den, men jeg ser på hjemmesiden at det er en "etableringsavgift" Jeg får ta en telefon til dem likevel da.

EDIT; Det er ingen slik boks i veggen her, men mulig den står i kjelleren. Vi har bare to nettverksuttak, inn i leiligheten, men det er internett / tv uansett hvilken av de to jeg bruker til hva.
Sist endret av Cikey; 6. juli 2012 kl. 16:29.
Sitat av Cikey Vis innlegg
Bishop, man må åpenbart ha homebase i veggen for at den skal fungere. Ellers hadde jeg tatt den med meg.

Men det kan se ut som om utedoen har rett i at man bare leier den. Antok den var kjøpt siden jeg betalte 1400 for den, men jeg ser på hjemmesiden at det er en "etableringsavgift" Jeg får ta en telefon til dem likevel da.

EDIT; Det er ingen slik boks i veggen her, men mulig den står i kjelleren. Vi har bare to nettverksuttak, inn i leiligheten, men det er internett / tv uansett hvilken av de to jeg bruker til hva.
Vis hele sitatet...
Nå ble jeg nysgjerrig på hvilke IP-adresser du får på begge uttakene.