Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 1269
<?=getUserTitle()?>
Heisann!
Jeg ønsker tilbake melding på en logo jeg har laget for en kunde.

http://i39.tinypic.com/zsod8p.png
Sist endret av nso; 7. mars 2012 kl. 15:31.
Det er forskjell på logo og banneret på en hjemmeside.
Hvordan hadde den der tatt seg ut på en penn? Så og si alle detaljer hadde blitt borte...

EDIT: Er det virkelig antall piksler du har som mål? Hva i alle dager skjer med bildet når oppløsningen endres?
Sist endret av Mith; 7. mars 2012 kl. 15:29.
<?=getUserTitle()?>
Trådstarter
Sitat av Mith Vis innlegg
Det er forskjell på logo og banneret på en hjemmeside.
Hvordan hadde den der tatt seg ut på en penn? Så og si alle detaljer hadde blitt borte...

EDIT: Er det virkelig antall piksler du har som mål? Hva i alle dager skjer med bildet når oppløsningen endres?
Vis hele sitatet...
Av de plassene logoen skal brukes, så trengs den nesten ikke en annen størrelse.
Er laget for å brukes på ett A4 ark. Kanskje større også

Ja, det er virkelig antall piksler jeg har tatt mål av.
Du kan se den i mindre format Her


Vennligst merk dere dette: Dette er min første logo jeg har laget, jeg er egentlig web-utvikler, men en av kundene våre ønsket seg en ny logo, så jeg ble satt på sak


Men på fritiden har jeg laget en ny logo, den har ikke noe med MoenMarked AS å gjøre.

http://i39.tinypic.com/b7nioh.jpg
Sist endret av Vikingor; 7. mars 2012 kl. 22:07.
Poenget mitt er jo at det ikke er en logo du har laget, men en header av noe slag.
Dessuten blir jo målene dine idiotiske når du forandrer størrelsen på bildet.
motherfucker Jones
snowdog's Avatar
Syntes logoen var ganske kul jeg, har forsåvidt ingenting mer å komme med enn det
Liker den andre logoen bedre enn den første, men som du sier kanskje ikke til Moens Marked. Er litt vanskelig å si noe om den øverste logoen når du ikke sier hva firmaet driver med. Er det noe form for byggefirma (trelast)? I så fall litt rart at du bruker px. Er vel heller kanskje ikke nødvendig med både den blå M'en og Moens Marked. Kan jo for eksempel ha en forenklet logo med hvite 2 M'er inne i den blå firkanten. Så kan den stå for seg selv.
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Jeg ville heller foretrukket en annen måleenhet. T.d. cm.

Det største problemet jeg ser er at folk ikke vet hva px betyr, ser 1665 under navnet, og tror bedriften ble opprettet da.
<?=getUserTitle()?>
Trådstarter
Sitat av Ludvig Vis innlegg
Er det noe form for byggefirma (trelast)? I så fall litt rart at du bruker px. Er vel heller kanskje ikke nødvendig med både den blå M'en og Moens Marked. Kan jo for eksempel ha en forenklet logo med hvite 2 M'er inne i den blå firkanten. Så kan den stå for seg selv.
Vis hele sitatet...
De er ett arkitekt firma, der de gjør arkitekt ting :P
Skal bytte fra px til cm, er vel kanskje mer det de holder på med.
Syntes logoen var veldig bra selv! Regner med du presenterer det som ett utkast så kan eventuellt oppdragsgiver påpeke f.eks om du bruker riktig måleenheter o.l. Men, igjen. Utrolig kul
Er det ikke en idé å lage bokstavene slik at de ser mer konstruerte ut? Dette er jo åpenbart et typesnitt som enten er slik, eller har blitt gjort om til å se tegnet ut. Et arkitektfirma ville vel aldri skisset så grovt på blåpapir med grid og hele pakka, der skal de jo være meganøyaktige og pirkete. Sånn sett bommer du litt, syns jeg.

Selve elementene står dårlig til hverandre også, og målene ser – som flere påpeker – funker ikke. Det blir for spesifikt. Det kan muligens gjøre seg til selve banneret, men ikke til en logo. Også vil jo det blåpapiret med grid funker helt elendig hvis man skalerer det ned, bare så det er sagt.

Logo nr. 2 fikk jeg litt vondt i hele meg av å se på, umulig å forstå hva den er til eller for.
Til denne bruken ville jeg gjort bokstavene mer presise og mindre skisserte. Denne stilen skriker mer "kunst" enn "byggvare".

I og med at bokstavene skal se håndtegnet ut, må bokstavene være unike. Nå ser du kjapt at bokstavene er like, som knuser illusjonen om at de er laget for hånd.

Bokstavene er "håndtegnet", mens målelinjene er ikke? Gjør dem i samme stil! Og atter en gang: Drit i pixler som måleenhet, med mindre Moen Maked driver med webdesign eller lignende.
Synes den var fin jeg
Good joob!
til et arkitektfirma ville jeg *virkelig* ha endra det der drastisk