Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  55 40006
Takk

Skjønner hvorfor jeg har sluttet med å bruke tid på slike mennesker.

Takk for meg
▼ ... over en uke senere ... ▼
Hei!

Først kan jeg jo si at jeg jobber aktivt med NuSkin, og har gjort det en god stund. Ja, Nu Skin er ett direktesalgsselskap, og drives i MLM-struktur. Leser du kompensasjonsplanen på hjemmesiden til selskapet, så skal folk flest forså at det for det første ikke er ulovlig virksomhet.

For det andre er det ikke noe rekruttering det er snakk om, det handler om å vise folk som har problemer med indre og ytre helse en løsning. Her skal vi da spørre om problemet, og tilby dem å se på alternativer. Hva vedkommende vil, er helt og holdent opp til den personen.

For det tredje så er det ikke alle som tjener penger i denne virksomheten, noen blir med på feil premisser, og noen skulle overhodet ikke ha vært i denne bransjen i det heletatt. "Lurer" man inn 100 personer i sin virksomhet, kan du garantere at en god del av dem avslutter etter kort tid, og kommer til å advare sine kjente mot dette systemet enten personlig eller via internett forum. Mange som er distributører, ødelegger mer enn de gjør godt når de overtaler folk inn i dette fellesskapet, eller utsetter dem for kjøpepress.

Inntektsmulighetene ligger i omsetning av produkter, produkter som folk handler selv i nettbutikken. Hvis man velger å jobbe med Nu Skin, så bestemmer man selv hvor mye tid man vil bruke, og hvor mye penger man vil tjene. Dette er en jobb, som alle andre. Vil du tjene noen lapper ekstra, vil du erstatte inntekten du har, så er det du som bestemmer, ingen andre.

Disse fellespresentasjonene dere skriver om er kun til å gi informasjon til folk, så de vet hvilke muligheter som finnes, det skal aldri være noe mas eller tvang i dette. Selskapet har strenge regler, men desverre er det ikke alle som er like nøye.

Når det kommer til hvilke produkter Nu Skin selger, så har jeg selv sett folk med forskjellige problemer fått utrolig bra resultater, samtidig har de pengenetilbake garanti på noen av sine produkter. Har du noen hud- eller helsemessige problemer kan faktisk Nu Skin og Pharmanex kanskje hjelpe deg mer enn du tror.

Har du innvendinger, spørsmål, ros eller kritikk mot det jeg nettopp har skrevet, så kan jeg besvare alle på e-post:

Ønsker alle sammen en fortsatt fin sommer!
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Jeg har sett presentasjonen deres to ganger, jeg er en tekniker på video/lyd/lys så jeg fikk jo betalt for å sitte der å passe på at ting gikk bra.

Det jeg forsåvidt fikk med meg er at dette ikke er et direkte pyramidespill, om ledd 1 verver 4 stk, (ledd 2) og disse igjen verver 8 stk (ledd3) er det ikke slik at ledd 1 får noe provisjon fra salgene som ledd 2 gjør til ledd 3.
Ledd 1 må fremdeles aktivt jobbe med å skaffe seg flere kunder, og jo flere kunder har jo høyere "rang" får man.

Med dette sagt så oser hele presentasjonen av bullshitbingo, alle de catchye ordene er der, alle er så glade, og den eneste grunnen til at ikke alle i salen er millionærer pga nuskin er fordi vi i Norge er så nedtrykt av janteloven at vi ikke tør hevde oss.

Det som irriterte meg ekstra, var at etter presentasjonen begynte en person fra nuskin å prøve å selge meg produktet, jeg var høflig og takket nei. Men dere vet jo at ingen av disse menneskene forstår betydningen av "nei", så hun fortsatte bare, jeg takket igjen nei og forklarte henne hvor mange timer jeg jobber i uken, hvor mye natt og helgearbeid det er, det endte på en litt sur tone, for dette var jo bare jeg som feilprioriterte livet mitt.

Litt senere får jeg en telefon om en klage på belastningen for dette arrangementet, for de var vitterlig ferdig en time tidligere enn det jeg hadde skrevet, jeg forklarte at et av deres ansatte fremdeles var i salen etter endt arrangement og hadde engasjert meg i en dialog som varte langt nok inn i neste time (ca 20 minutter) til at de ble belastet for dem.

Dette ble det jo et styr for dette var i følge dem min fritid, husk også at nedriggingen ble forsinket pga dette mennesket som absolutt skulle selge meg noe, jeg hadde ting å rydde på plass som ville ta en tre kvarter ca.
Økonomisk sjef orket ikke mer styr og endte opp med å gi de den timen under tvil.

Jeg har lite til overs for disse folka.
Sist endret av Dodecha; 26. mai 2013 kl. 17:04.
Har prøvd og satset på et par MLM-selskaper og det ender alltid på dunken til slutt. De har alltid et tilbud som høres for godt ut til å være sant(det er det også)...
▼ ... over en uke senere ... ▼
jamen yolo da.
luni's Avatar
Sitat av lifeisgood Vis innlegg
Generisk blabla
Vis hele sitatet...
Hvorfor kan ikke produktene deres selges gjennom vanlige kanaler?
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Sitat av luni Vis innlegg
Hvorfor kan ikke produktene deres selges gjennom vanlige kanaler?
Vis hele sitatet...
Det er noen måneder siden sist post i denne tråden, men ser at den har levd litt av og på i nesten 2 år.

Grunnen til at jeg vil poste et innlegg nå er fordi jeg ble nettopp førsøkt vervet av ei god venninne til Nu Skin, som selv nettopp ble vervet. Og når det kommer til ordet "verve", så snakket jeg med hennes "leder" som ble ganske irritert da jeg brukte dette ordet. Fordi de verver ikke, de danner et team som skal jobbe sammen.

For noen måneder siden ble jeg forsøkt å vervet til noe som heter Eqology. Akkurat samme shiten som Nu Skin. En venn ringer deg, sier h*n har begynt på et helt nytt og spennende prosjekt. Fantastiske jobbmuligheter og spør om jeg er interessert i det samme. Styre min egen hverdag og tjene gode penger. Jobbe med innovasjon og et voksende marked. De sier at jobben jeg har nå i dag er usikkert siden teknologi vil erstatte mange jobber i fremtiden, men dette produktet er garantert å vokse. Når dette skal sies, så nevner de ikke noe om produktene. Enda jeg spør, vil de ikke fortelle meg hva denne jobben innebærer eller hvilken produkter - men at jeg må vise at jeg er motivert til dette og vil komme på en presentasjon. De sier at ikke alle får denne muligheten og at jeg er "utvalgt".

Alt dette i et forsøk på å manipulere meg. Jeg føler at de ikke vil anbefale meg gode produkter, men tjene penger selv. Lik som med affiliatelenker, bloggere som anbefaler produkter som oftest fordi de tjener penger på det. Jeg vil ikke tjene penger på venner og familie.

Grunnen til at jeg siterer posten over, er fordi det er nettopp det jeg og tenker.
  • Hvorfor selger de ikke produktene som en vanlig butikk?
  • Hvis disse produktene er så fantastiske, hvorfor selges de ikke av apoteket?
  • Hvorfor har jeg ikke hørt om det tidligere? Har google en del nå og det er få som lovpriser produktene.

Det kan godt hende at produktene virker, men jeg tror at ingrediensene er det samme som du får på apoteket og helsekostbutikker.