Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 559
Jeg har to stk av ovennevnte kort som står i crossfire. I dag begynte vifte på ett av kortene å gå konstant på max, selv om maskinen ikke jobber i det hele tatt. På kort nr 2 står viften nesten stille. Jeg har forsøkt å oppdatere drivere, ta ut kortet for å rense for støv etc, men til ingen nytte. Jeg har også forsøkt å brukte manual fan controll i CCC, men det er kun viften på det kortet som i utgangspunktet fungerer som det skal som reagerer. Viften går på max så snart den får strøm (når jeg slår på maskinen) og roer aldri ned før strømmen er brutt! Dette er åpenbart et irriterende problem fordi viften bråker som et propellfly når den går på max! Er det noe jeg kan gjøre med dette?
Send det inn til reklamasjon.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Av ren kurositet, har du prøvd å swappe de, mao sett kort 1 i slot 2, sett kort 2 i slot 1.
Si-Key
Cikey's Avatar
Trådstarter
AtXbYeA: Nei, men det skal jeg prøve ut. Leste noe på nettet et sted om at det kunne være når man koblet fra "RPM sensor wire" men den eneste tilkoblingen jeg har er jo vanlig strøm..?
Sitat av Cikey Vis innlegg
AtXbYeA: Nei, men det skal jeg prøve ut. Leste noe på nettet et sted om at det kunne være når man koblet fra "RPM sensor wire" men den eneste tilkoblingen jeg har er jo vanlig strøm..?
Vis hele sitatet...
Den ledningen du snakker om er festet mellom PCB kortet og viften. Er kontakten til viften, prøv å sett i den bedre. Du finner den ved siden av viften hvis jeg husker rett.
Si-Key
Cikey's Avatar
Trådstarter
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
Av ren kurositet, har du prøvd å swappe de, mao sett kort 1 i slot 2, sett kort 2 i slot 1.
Vis hele sitatet...
'

Forsøkte dette uten at resultatet endret seg. Det er fremdeles viften på det samme kortet (nå i ny slot) som går for fullt fra første sekund. Betyr dette at det er noe fysisk galt med kortet eller sier det oss noe annet? (les: sier det deg noe annet, jeg forstår åpenbart ikke en dritt av det )

SemiColon: Jeg fant kontakten men den sitter i akkurat som den skal gjøre. Er forsåvidt ganske ulogisk at det skal være en løs kontakt da problemet oppstod ved en reeboot, uten at dekselet var åpent.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Virker som styringslogikken på kortet er defekt iallefall, ville sett på det som en reklamasjonsfeil.