Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 720
I skype velger man i prioritert rekkefølge hvilken utgang lyden skal gå til, dersom man har flere lydkort (f.eks trådløst USB headset).

Finnes det noen måte å få skype til å sende lyden både til headsetet mitt og til høyttalerutgang / linje ut? Jeg ser for meg at man må lage et "virtuelt" lydkort som man kan velge i skype, hvor lyden går videre til de to ovennevnte...

Noen ideer?

BUMP!

Ingen forslag? Med så mange nerder er det helt sikkert noen som kommer på noe... Eller?

Det har tatt meg ganske lang tid med søking (atagelig fordi jeg har søkt på feil ting) men jeg har omsider funnet noe som kan se ut som en løsning...

Et nifty lite program som heter "Virtual Audio Cable 4" http://software.muzychenko.net/eng/vac.html hvis funksjon er å lage "kunstige kabler" mellom ulike lydkilder.

Det ser ut som om det blir noen mikrosekunders forsinkelse, noe som kan være problematisk, men det ser ikke ut til å være noen vei utenom akkurat det.

Jeg testet kjapt med trialversjonen og det så ut til å fungere så jeg har kjøpt fullversjone (koster KR 180,-). Kommer tilbake med en rapport på hvordan det fungerer når oppsettet er satt opp ferdig. (man kan forresten få rabatt på programvaren om man sender en e-post til typen, men akkurat det orket jeg ikke vente på)
Sist endret av Cikey; 9. august 2009 kl. 23:24. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Det enkleste (som jeg selv ville gjort), er og kjøpe en pluggsplitter=)

vet ikke helt hva det egentlig heter, men en slik duppedings som du setter i lyd utgangen på lydkortet, så får du 2 utganger
jeg bruker det selv, og funker utmerket
kan merke litt *ulyd* i form av liten skurring når jeg vrir opp forsterkeren hvis jeg bruker begge utgangene, men ellers bra