Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  45 8829
Har styrt en del med å få Tversity til å fungere skikkelig og med alle filformater. Spesielt .mkv var et problem, men så fant jeg løsningen, og den var så latterlig enkel at jeg tenkte jeg måtte dele den med dere.

Dropp Tversity!

http://ps3mediaserver.blogspot.com/

Den tar ca to sek å installere, spiller alt av formater out of the box (jeg hadde riktignok halali media splitter inne fra før, mulig den må installeres utenom).

Enklere blir det ikke!
For et sinnsykt genialt program! Den fant PS3 med en gang, uten problemer og fant absolut alt på pcen. Anbefales sterkt til alle osm ønsker å bruke PS3 som mediasenter!
Tusen takk!
DETTE kalla eg tilfeldigheit, eg installerte denne for cirka 10 minutt sida for å sjå ein film. Brukte tidligare mediaserveren som kom med Nero.

Veldig vakkert program, men eg trengte litt konfigurasjon før serveren ville finne PS3-en; tvinge IP-adresse på serveren. Det anbefalast å ha kabel og ein stabil router/switch tho, for det er heng innimellom grunna routeren.
Edit:
Nettverksproblemet trur eg kun oppstår på OSX, pågrunn av ein snarvei i Java-programmeringa
Sist endret av Ryan; 27. juli 2009 kl. 00:04.
Kom over denne for noen uker siden, etter å ha hatt MYE problem med Tversity. Kan med glede skrive under på at dette er en mye bedre løsning for alle med ps3.
Så praktisk denne var.
for dere som vil ha undertekst til filmen dere lastet ned, http://www.videohelp.com/tools/AVIAddXSubs.
Et veldig enkelt program som "binder" .srt filen til filmfilen, tror jeg. uansett det fungerer helt ypperlig.
Bare lagre underteksten med akkurat samme navn som filmen og i samme mappe som filmen. Og start programmet og finn filmfilen og trykk start. Lett som ingenting!
PS3 mediaserver tar seg av undeteksting også hvis du har samme navn på fila og den ligger i mappen
(ノಠ益ಠ)ノ彡┻━┻
Alphanio's Avatar
Brukt dette noe mnd. Kan trygt anbefale dette.
Under share fanen kan man bytte slik at man deler kun gitte plasser på hardisken også.

Kan også føye til att Mkv i 1080P fungerer utmerket om man bruker kablet nettverk og ikke trådløst.
Lazywriter
Gisse's Avatar
Vil også nevne at dette geniale programmet også kan streame til xbox 360. Den streamer i tillegg mkv filer og den kan spille av rett fra rar biblioteket. Dette er noe jeg ikke har sett windows media player gjøre.
Si-Key
Cikey's Avatar
Trådstarter
Sitat av Alphanio Vis innlegg
Brukt dette noe mnd. Kan trygt anbefale dette.
Under share fanen kan man bytte slik at man deler kun gitte plasser på hardisken også.

Kan også føye til att Mkv i 1080P fungerer utmerket om man bruker kablet nettverk og ikke trådløst.
Vis hele sitatet...
Kan også melde om at det fungerer utmerket med trådløst nett om man bare har skikkelig utstyr...

EDIT: Ser at de fleste seriene mine er 720p, ikke 1080p men gitt hvor glatt det går forventer jeg ikke at 1080p er noe problem heller..
Sist endret av Cikey; 27. juli 2009 kl. 23:19.
19.........bokstaver
bavarai's Avatar
Har brukt dette over lengre tid og det anbefales sterkt!

Har laget et mountpoint som den deler. (/media/share) og lagd symbolske linker fra forskjellige disker på systemet. På denne måten blir det utrolig oversiktlig.
Funker forresten på 360 også iallefall Video.
Tror det er nettet mitt her som er litt herk, for det funker ikke hos meg, den finner aldri PS3'en. Derimot funker det gull med medialink. Kosta 20$, men det var det verdt
Sitat av atomet Vis innlegg
Tror det er nettet mitt her som er litt herk, for det funker ikke hos meg, den finner aldri PS3'en. Derimot funker det gull med medialink. Kosta 20$, men det var det verdt
Vis hele sitatet...
Sleit som effen med det same. Måtte sette IP og port manuelt. Etter det har det aldri vore problem.
Likte denne meget godt Funker som bare f***! Mye lettere enn og måtte koble om til ekstern harddisk hele tiden
KP til trådstarter
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Har enda ikke hatt noen problemer med PS3MS på verken Windows eller Linux.

Dog er streaming via en trådløs D-linkrouter noe tafatt, så kabel er the way to go.
Kabel fungerer best det ja

En kompis av meg skulle prøve programmet, men han fikk ingen kontakt med ps3en sin. Den var koblet på nett o.s.v
Han har den første generasjonen av ps3. Noen som har hatt det samme problemet som vet svar?
Sist endret av Egobanken; 10. august 2009 kl. 01:09. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
jeg har første generasjon ps3 og jeg har ingen problem. Sjekk om det er noe brannmurer på nett eller noe. Muligens noen sperrer mellom trådløst og vanlig nettverk?
▼ ... noen uker senere ... ▼
Hvordan er det egentlig PS3 Mediaserver fungerer? Er det slik at den encoder om filmene til et format PS3 forstår? Eller bare sender den enkelt og greit filmene uten encoding?

Grunnen til at jeg spør er at jeg har en litt svak server, som jeg ikke vil belaste unødvendig. Og der har jeg kopi av dvd filmene mine i .iso, og .img format.

Så vil dette fungere uten å drepe serveren min?
Den encoder på pc'n din og streamer bildet til din ps3, så hvis pc'n din får til å spille av filmen så får ps3'n til det også. Men hvis du skal bruke pc'n samtidig så vil nok ytelsen på den gå ned en del. Bare prøv å spille av en film i bakgrunnen mens du gjør hva enn du bruker å gjøre så ser du sånn ca. hvor mye resurser du sitter igjen med.
Okai, tenkte jeg skulle teste dette programmet. Prøvde først å installere PS3MediaServer, og fikk beskjed om å installere java. Fikk ikke PMS til å fungere. Så leste jeg et sted på nett at da måtte jeg fjerne java, og PMS, starte på nytt og installere java først, for deretter å installere PMS. Fungerer forstatt ikke. Jeg har også prøvd å manuelt starte servicen SSDP discovery, og også Upnp device host. Men det fungerer fortsatt ikke!

Jeg prøver å få dette til å kjøre på Windows server 2008 R2..

Noen som kan hjelpe meg??

PS: Jeg fikk det til å fungere helt fint via min AAO med Windows 7, men denne er ikke egnet til formålet!


Edit: Det skal også sies at jeg har lagt til en regel både i inngående og utgående på Windows Firewall som tillater programmet pms.exe.
Sist endret av LoOzR; 2. september 2009 kl. 20:29.
Sitat av LoOzR Vis innlegg
Okai, tenkte jeg skulle teste dette programmet. Prøvde først å installere PS3MediaServer, og fikk beskjed om å installere java. Fikk ikke PMS til å fungere. Så leste jeg et sted på nett at da måtte jeg fjerne java, og PMS, starte på nytt og installere java først, for deretter å installere PMS. Fungerer forstatt ikke. Jeg har også prøvd å manuelt starte servicen SSDP discovery, og også Upnp device host. Men det fungerer fortsatt ikke!

Jeg prøver å få dette til å kjøre på Windows server 2008 R2..

Noen som kan hjelpe meg??

PS: Jeg fikk det til å fungere helt fint via min AAO med Windows 7, men denne er ikke egnet til formålet!


Edit: Det skal også sies at jeg har lagt til en regel både i inngående og utgående på Windows Firewall som tillater programmet pms.exe.
Vis hele sitatet...
Programmet er vel ei supportert på Windows2008R2.

Men ser ikke noe grunn til at det ikke skal fungere out of the box, men jeg kan godt teste det selv når jeg får satt opp Vmware-miljøet her, så kan jeg gi deg en feedback.
Flotters, det hadde vært knall!
Knallprogram, bruker det ofte selv.
Eneste jeg ikke får til er streaming av radio/youtube osv.
▼ ... over en uke senere ... ▼
etter flere mnd bruk uten trøbbel oppsto det plutselig ett problem etter den siste oppdateringen til playstation 3. noen flere som sliter? ps3en finner ikke ps3 media serveren.. noen tips? event kjapp instruksjon på hvordan man konfigurerer server ip og server port på ps3 media server.?
Slenger meg på i lovprisninga av dette programmet!
Noen som har testa youtube-integrasjonen? (eller fått det til å fungere)
Sist endret av Aslevik; 15. september 2009 kl. 13:18.
▼ ... noen uker senere ... ▼
ehm, jeg skal se film på ps3. bruker dette programmet, og det virker kanllbra på filmer på 700mb, men når jeg skal prøve HD film på nesten 5GB lagger det FRYKTELIG, og pause+vente på playstation hjelper fint lite. burde jeg koble til med kabel til router ifra begge enhetene(pc+playstation) eller /og kan dette skyldes at jeg seeder høyt på torrentprogram og bruker internett til andre ting samtidig? noen tips? prøver å kopiere filmen over for å teste ut det, 256MB på 4-6minutter er det gått
Sist endret av Pram; 29. september 2009 kl. 18:46.
Sitat av Pram Vis innlegg
ehm, jeg skal se film på ps3. bruker dette programmet, og det virker kanllbra på filmer på 700mb, men når jeg skal prøve HD film på nesten 5GB lagger det FRYKTELIG, og pause+vente på playstation hjelper fint lite. burde jeg koble til med kabel til router ifra begge enhetene(pc+playstation) eller /og kan dette skyldes at jeg seeder høyt på torrentprogram og bruker internett til andre ting samtidig? noen tips? prøver å kopiere filmen over for å teste ut det, 256MB på 4-6minutter er det gått
Vis hele sitatet...
Har du husket å stille inn båndbredde i programmet (transcoding settings -> video quality settings) og du husker å gå via mappen #--transcoded--# i katalogen hvor du skal spille av filmen fra ps3-en?
Sitat av ivioynar Vis innlegg
Har du husket å stille inn båndbredde i programmet (transcoding settings -> video quality settings) og du husker å gå via mappen #--transcoded--# i katalogen hvor du skal spille av filmen fra ps3-en?
Vis hele sitatet...
båndbredden står på null, (ingen grense) og jeg spiller av ifra den mappen ja, men nå endret jeg på mpeg2 videokvaliteten til "keyint=25:vqmax=5:vqmin=2 /* Good quality for HD Wifi Transcoding */" og da sluttet det å lagge, men jeg aner at kvaliteten har blitt dårligere?

Transkodingsbufferets maks størelse står på 400, og kan maks være på 600MB, hva betyr dette?
Hvis kvalitetsforskjellen er såpass liten at du bare antar at kvaliteten har blitt dårligere, kan det vel ikke være noe stort problem?
Sitat av steinarlima Vis innlegg
Hvis kvalitetsforskjellen er såpass liten at du bare antar at kvaliteten har blitt dårligere, kan det vel ikke være noe stort problem?
Vis hele sitatet...
altså, sånn kvaliteten var da det lagget, vil jeg si var midt imellom en blue ray og en dvd, nå er det mere dvd. det er transformers, og detaljene blir synlig forskjell
Som manualen sier, du kan ikke forvente å få perfekt HD over wlan. Det er simpelthen ikke nok båndbredde til det...
så da lønner det seg å kjøre HD filmer ifra Harddisk istedefor? hvis man vil ha optimal opplevelse
Kabel (TP) burde vel funke
det er ikke mulig å bufre mens filmen er pauset?
Sitat av ivioynar Vis innlegg
Som manualen sier, du kan ikke forvente å få perfekt HD over wlan. Det er simpelthen ikke nok båndbredde til det...
Vis hele sitatet...
Joda, med 1000/1000 nettverkskort blir det det, jeg har også kjørt 1080p via 100/100. Via trådløst derimot er det bare å glemme det.
Si-Key
Cikey's Avatar
Trådstarter
Nå er jeg på tynn is, men trådløs N standard, som teoretisk gir 300 burde vel yte like bra som 100/100 kablet?

Uansett mitt oppsett på N standard drar helt fint 720p uten restriksjoner på båndbredde og uten å kjøre via transkode mappen (trodde den transkodet uansett?). 1080p har jeg hatt litt trøbbel med, men det aller meste jeg laster ned er i 720p så jeg driter egentlig i det...
det virker helt fint helt til ca en time, ingen stopp eller noe som helst forstyrrelser, men så kommer laggingen. playstation viser ikke noe diagram eller liknende prosentandel av buffring. satt på pause i 10-15 min, da kjører filmen som vanlig i 7 min og så lagger det igjen. wtf? what to do?
Lasta ned programmet nå Funker veldig bra mot xbox360. Men får ikke spillt av .avi filer! Noen som vet hvordan jeg får det til?
Er det fremdeles trøbbel med å kombinere dette og OS X?
Hvis jeg kjører trådløst - Har det avgjørende mye å si om jeg har en nedlasting gående på pc'n?

Jeg prøver å streame encoded, men det lagger som bare det selv om jeg har valgt
"keyint=25:vqmax=8:vqmin=3/*Low quality,Low-end CPU or HD Wifi Transcoding*/".

Er dette forresten riktig valg for en 700mb divx-film?

TVersity streamet med transcoding uten problemer, men kanskje det var med andre innstillinger. (Da var forresten ikke undertekstene med).

Oppdatering:
Alle filmene lagger med eller uten transcoding.....
Jeg har nettopp fått ny router fra telenor. Dette skjer ikke med TVersity. Hva i innstillingene må jeg endre på?
Sist endret av Pope; 13. oktober 2009 kl. 03:34. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Med crappy ralink w-lankort og en lusen d-linkrouter var det ganske elendig performance på videoavspilling over trådløst iallefall, og noen ganger trynte routeren.

Holder på å koble opp med lokalnettverk mot filserveren og HP WL420 aksesspunkt nå, og forventer bedre kvalitet der iallefall.
▼ ... over et år senere ... ▼
Herregud for et bra program! Løste alle problemene mine, kp for dette!
Sitat av Marken Vis innlegg
Er det fremdeles trøbbel med å kombinere dette og OS X?
Vis hele sitatet...
Fungerer som bare det i OS X.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Noen som vet om det er mulig å få RSS feed via denne? Vil da se ting fra nrk nett-tv for eksempel